SYM VF185 και Honda GTR150 κονταροχτυπιούνται για τον τίτλο του απόλυτου παπιού! Ποιο θα επικρατήσει;
Αν νομίζετε ότι τα παπιά αποτελούν μόνο εργαλείο δουλειάς κάνετε λάθος καθώς για μερικούς θα είναι το πρώτο βήμα στον χώρο των δύο τροχών και για κάποιους το μέσο που με πολύ λιγότερα χρήματα τους φέρνει κοντά στην μοναδική αίσθηση της μοτοσυκλέτα. Οι τελευταίοι πρέπει να αισθάνονται τυχεροί, γιατί στις επιλογές τους βρίσκονται τα Honda GTR 150 και SYM VF185, δύο παπιά που προτάσσουν με περηφάνια το μοτοσυκλετιστικό DNA τους.
Εμφάνιση : Ο,τι πιο σπορ Με δυναμική όψη τόσο στο εμπρός όσο και στο ανασηκωμένο πίσω μέρος και έντονα γραφικά με αγωνιστικές επιρροές, τα δύο μοντέλα διαθέτουν παρόμοιο σχεδιασμό, με το VF 185 να φαίνεται ελαφρώς πιο ογκώδες στην άμεση σύγκριση μεταξύ τους. Οι μπροστινοί προβολείς βρίσκονται στην κλασσική για παπί θέση (στο GTR είναι LED), ενώ LED φωτιστικά χρησιμοποιούνται και στα δύο μοντέλα σε φλάς και φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος συναντάμε μεγαλύτερες διαφορές στα φανάρια, όμως και εδώ η γενική φιλοσοφία σχεδιασμού είναι ίδια, συνδυάζοντας στοιχεία μοτοσυκλετών και παπιών. Τα πλαστικά τους τμήματα διαθέτουν καρίνα τύπου μοτοσυκλέτας και η ποιότητα τους ξεπερνά τον μέσο όρο της κατηγορίας , με το τελικό φινίρισμα που αποπνέει το Honda να βρίσκεται ένα κλικ παραπάνω.
Εργονομία : Πιο επιθετικό το GTR 150, πιο άνετο το VF 185 Πιο σπορ εμφανίζεται το GTR, με σκληρή σέλα που τοποθετεί τον αναβάτη ¨πάνω¨ στο δίκυκλο και με χαμηλότερο τιμόνι, στοιχεία που σε βάζουν στην πρίζα για γρήγορη οδήγηση. Παρόμοια στρατηγική ακολουθεί και το VF με ψηλό κεντρικό τούνελ και σέλα δύο επιπέδων, η οποία όμως είναι αρκετά πιο μαλακή ώστε σε συνδυασμό με το ψηλότερα τοποθετημένο τιμόνι να σε κρατά πιο ξεκούραστο στην πολύωρη χρήση. Τα πόδια θα βολευτούν χωρίς δυσκολία πατώντας στα μαρσπιέ , που στην περίπτωση του VF είναι αναδιπλούμενα ξεφεύγοντας από τα δεδομένα των παπιών, σε αντίθεση με τα σταθερά του GTR. Στα όργανα και τα δύο μοντέλα συνδυάζουν ένα μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο με ψηφιακή οθόνη που παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες. Πλουσιότερη σε ενδείξεις είναι αυτή του VF, καθώς διαθέτει επίσης έναν επιπλέον χιλιομετρητή, ρολόι και βολτόμετρο.
Κινητήρας : Πιο δυνατό το VF 185, πιο οικονομικό το GTR 150 Η Honda είχε έτοιμη μια δυνατή καρδιά για μεταμόσχευση από το CBR 150R και την τοποθέτησε κάθετα στο με αποτέλεσμα το GTR να αποδίδει 15,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ . Η SYM το πήγε ένα βήμα παραπέρα τοποθετώντας επίσης κάθετα, έναν κινητήρα 183 κυβικών που με την σειρά του αποδίδει 18,5 ίππους στις ίδιες σ.α.λ, καθιστώντας το VF το δυνατότερο της κατηγορίας. Τα παραπάνω νούμερα φυσικά μεταφράζονται και σε επιδόσεις , καθώς τα δύο παπιά είναι ικανά να ¨στεναχωρήσουν¨ πολλές μικρές μοτοσυκλέτες και σκούτερ με περισσότερα κυβικά στα φανάρια. Έχεις στη διάθεσή σου συμπλέκτη και 6 τάχυτο κιβώτιο που ¨απλώνει¨ τη δύναμη τους στο δρόμο, ενώ η μέση κατανάλωση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Με 3.3 λτ/100 χλμτο VF θα κάψει λίγο περισσότερο καθώς το GTR χρειάζεται 2,7λτ/100χλμ, όμως θα χρειαστεί λιγότερες στάσεις για ανεφοδιασμό, αφού το ρεζερβουάρ του χωρά 1,5λίτρο βενζίνης παραπάνω.
Οδηγώντας : Με DNAμοτοσυκλέτας Η δύναμη είναι εμφανής από τα πρώτα μέτρα, όπου καταλαβαίνεις ότι αυτά τα παπιά παίζουν σε δική τους κατηγορία. Δεν θα δυσκολευτούν να εμφανίσουν στα κοντέρ τους τα 140 χλμ/ώρα όταν οι συνθήκες ευνοούν, με τα περισσότερα κυβικά του VF να κερδίζουν στον τομέα των επιδόσεων. Το SYM χρειάζεται 11.2 δευτερόλεπτα για τα 0-100χλμ/ώρα όταν το Honda χρειάζεται 2,3 δεύτερα παραπάνω, ενώ η πραγματική τελική του αγγίζει τα 126,5 χλμ/ώρα ξεπερνώντας κατά 5χλμ το GTR. Ετσι, με αυτά τα παπιά θα μπορέσεις να κινηθείς ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες κοντά στα 100χλμ, στοιχείο που διευρύνει τους ορίζοντές τους. Στην πόλη θυμούνται τον παπίσιο εαυτό τους και χώνονται κυριολεκτικά παντού κερδίζοντας σε ευελιξία οποιοδήποτε δίτροχο ανεξαρτήτως κυβικών, έχοντας όμως και δικάναλο ABS για να σταματούν με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Το μικρότερο κατά 7 κιλά βάρος του GTR(122 κιλά)και το στενότερο τιμόνι θα του δώσουν ένα μικρό προβάδισμα στην πυκνή κίνηση, όμως εφόσον κινείσαι καθημερινά στους ελληνικούς δρόμους θα εκτιμήσεις περισσότερο τη μαλακότερη σέλα και τις πιο ενδοτικές αναρτήσεις του VF που φιλτράρουν καλύτερα τις λακκούβες του οδοστρώματος. Το πιο ¨σφιχτό¨ στήσιμο του GTR δίνει περισσότερο σπορ αίσθηση στις στροφές , ενώ σε παραπλήσια επίπεδα κινείται και το VF, χωρίς μάλιστα να περιορίζεται από μη αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Oσοι διαμαρτύρονται ότι η χρήση συμπλέκτη αλλοιώνει την ευκολία για την οποία φημίζεται η κατηγορία, μάλλον δεν πρόκειται ποτέ να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των δύο μοντέλων. Για τους υπόλοιπους, ο ελαφρύς συμπλέκτης και το 6τάχυτο κιβώτιο όχι μόνο δεν θα αποτελεί πρόβλημα, αλλά θα τους χαρίζει την απαραίτητη ακρίβεια που αναζητούν, γεφυρώνοντας ιδανικά το μεγάλο xάσμα μεταξύ μοτοσυκλέτας και παπιού.
Αν λοιπόν προέρχεσαι από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και ζητάς απλώς ένα commuter, ή θέλεις το καθημερινό σου ¨εργαλείο¨ να προσφέρει και σπορ συγκινήσεις, οι δύο επιλογές σίγουρα θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον σου. Το VF 185 με τιμή απόκτησης 2.975 ευρώ χαρακτηρίζεται πιο Value for money, αφού εκτός από την τιμή ξεχωρίζει για τον δυνατότερο κινητήρα και την πιο άνετη θέση οδήγησης. Το GTR 150 θα κερδίσει το δικό του κοινό με την ποιότητα και το σπορ στήσιμό του, είναι όμως και ακριβότερο καθώς ξεκινά από τα 3.670 ευρώ για την έκδοση sporty και 3.770 για την Exclusive.