Είναι πραγματικά σπορ όσα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, έχουν μικρό σε κυβισμό κινητήρα;

Sport και λίγα κυβικά…γίνεται;

Μπορείς να έχεις μια σωστή σπορ μοτοσυκλέτα, χωρίς τον κλασικά μεγάλο και εξωφρενικά ισχυρό κινητήρα που τις χαρακτηρίζει; Και εν τέλει, ποια είναι η ουσία της σπορ μοτοσυκλέτας;

Σε μια εποχή που το downsizing δίνει και παίρνει, τα sport μοντέλα μοτοσυκλέτας φυσικά δεν γίνεται να μείνουν ανεπηρέαστα. Οι εταιρείες παρουσιάζουν όλο και πιο πολλές sport μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού και, ενώ κάποτε ξεκινούσες από τα 600 κυβικά σχεδόν υποχρεωτικά, τώρα έχεις επιλογές στα 250 ή και στα 125 κυβικά. Όμως η τάση αυτή έχει πυροδοτήσει έντονες διαφωνίες στους κόλπους των αναβατών: Μια μικρή μοτοσυκλέτα, μπορεί να είναι πραγματικά «sport»;

Σπορ χαρακτήρας δεν σημαίνει ιπποδύναμη.

Αν και το ένα συμπληρώνει το άλλο, ο σπορ χαρακτήρας σε μια μοτοσυκλέτα δεν προϋποθέτει αυτή να έχει όσα περισσότερα άλογα γίνεται. Η σπορ μοτοσυκλέτα πρέπει κατά πρώτον, να προσφέρει την κατάλληλη αίσθηση στον αναβάτη: Να είναι «υπάκουη», σωστά στημένη και ζυγισμένη , να εξασφαλίζει σταθερότητα και απόλυτο έλεγχο και γενικά να «εμπλέκει» τον αναβάτη της στην οδήγηση. Η μεγάλη ιπποδύναμη σίγουρα προσθέτει στην οδηγική απόλαυση, αλλά δεν είναι και πανάκεια όταν μιλάμε για μια καλοστημένη μοτοσυκλέτα. Το αντίθετο μάλιστα. Οι εντυπωσιακές ιπποδυνάμεις έχουν πολλάκις… σώσει μέτριες μοτοσυκλέτες στο παιχνίδι της αγοράς, ενώ ειδικά σε αυτή την κατηγορία, στο παρελθόν μοτοσυκλέτες με περισσότερη ισχύ ήταν χειρότερες στο σύνολο από άλλες με λιγότερα άλογα, αλλά καλύτερο στήσιμο. Σήμερα, το επίπεδο πλαισίου-περιφερειακών είναι πολύ υψηλό και οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες το αξιοποιούν πλήρως.

Αρχάριος στη sport μοτοσυκλέτα; Μην πάρεις πολλά άλογα.

Η αλλιώς, το πρώτο σου αμάξι δεν γίνεται να είναι Ferrari! Οι sport μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν χειρουργικά εργαλεία στο δρόμο και ποτέ δεν προορίζονταν για έναν άπειρο αναβάτη. Τον τελευταίο μάλιστα καιρό, όλα τα προσχήματα έχουν πέσει: Καμία sportbike μεγάλου κυβισμού δεν σχεδιάζεται πλέον έστω και με λίγη… φιλικότητα στο χαρακτήρα της. Όλες οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας είναι πλέον εξειδικευμένες, πανίσχυρες και προορίζονται για πίστες και γενικά για εκλεκτά χέρια. Για έναν αναβάτη που θέλει να εισέλθει, λοιπόν, στην μαγική αυτή κατηγορία, οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες-ξυράφια δεν είναι κατάλληλες. Θα τον τρομάξουν, μπορεί ακόμα να οδηγήσουν και σε ατύχημα λόγω κακής οδήγησης και γενικότερα θα αποθαρρύνουν όποιον επιχειρήσει να τις τιθασεύσει χωρίς το κατάλληλο υπόβαθρο. Με τις επιλογές που υπάρχουν στις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες, πλέον ένας αναβάτης μπορεί να ξεκινήσει με ασφάλεια στην κατηγορία και να λάβει όλα τα ερεθίσματα, που αργότερα θα τον οδηγήσουν στο ονειρεμένο του sportbike.

Οι σημερινές μικρές sport είναι καλύτερες από πολλές μεγάλες του παρελθόντος!

Οι κατασκευαστές έχουν καταλάβει για τα καλά, πόσο σημαντικό είναι το σωστό στήσιμο σε μια μοτοσυκλέτα που σκοπό ύπαρξης έχει, να οδηγείται γρήγορα. Προσέξτε τα σημερινά sport μικρού κυβισμού: Πλαίσια και περιφερειακά που, πριν κάποια χρόνια, δεν συναντούσες ούτε σε 600άρια –για παράδειγμα, ακτινικά φρένα, ανεστραμμένο πιρούνι και πλαίσιο χωροδικτύωμα. Εξοπλισμένες με κινητήρες μικρότερης ισχύος, τέτοιες μοτοσυκλέτες λειτουργούν σαν μεγαλύτερες, χωρίς όμως υπερβολική δύναμη. Κατά συνέπεια, ένας αναβάτης μπορεί να εξερευνήσει πολύ πιο εύκολα τις δυνατότητές του, να πιέσει τα όριά του και να εξοικειωθεί με τη σπορ οδήγηση. Και όλα αυτά, χωρίς να «απειλείται» ή να φοβάται την μεγάλη δύναμη του μοτέρ, που τελικά λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας. Σταδιακά λοιπόν, ο αναβάτης θα μάθει την σπορ οδήγηση με μεγαλύτερη ασφάλεια, άρα θα την ευχαριστιέται περισσότερο και θα κάνει το επόμενο βήμα όταν πραγματικά χρειάζεται.

Αν ο αναβάτης είναι γρήγορος, η μοτοσυκλέτα παίζει δεύτερο ρόλο

Ας ρίξουμε μια ματιά και στην άλλη όψη του νομίσματος. Δίνουμε σε έναν έμπειρο αναβάτη μια μικρού κυβισμού σπορ μοτοσυκλέτα, ενώ σε έναν άπειρο αναβάτη ένα 1000άρι και τους βάζουμε σε μια πίστα. Ποιος πιστεύετε ότι θα πάει γρηγορότερα; Κατά πάσα πιθανότητα, ο έμπειρος με το μικρό! Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες έχουν δυνατότητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια του μέσου αναβάτη. Επιπλέον, μάλλον συμφωνούμε όλοι ότι πρακτικά, κανένας αναβάτης –αν δεν τρέχει σε αγώνες- δεν πρόκειται να αγγίξει καν τα όρια μιας τερατώδους μοντέρνας χιλιάρας. Οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες ανοίγουν, λοιπόν, και αυτό το παράθυρο: Επιτρέπουν στον αναβάτη να βελτιωθεί ο ίδιος και να ζήσει το δικό του όριο, αποκτώντας έτσι την πολύτιμη εμπειρία ώστε να μην είναι «ψαρωμένος», όταν στο μέλλον κάνει την αναβάθμιση.

Τι πιστεύετε εσείς; Είναι πραγματικά σπορ οι μοτοσυκλέτες με λίγα κυβικά; Είναι η δύναμη συνώνυμο της οδηγικής ευχαρίστησης; Μπορούν οι μικρότερες μοτοσυκλέτες να βοηθήσουν τον αναβάτη να εκπαιδευτεί;