Η Honda έχτισε τον μύθο τους, η Honda τα σταμάτησε. Τα μυθικά τρίκυκλα της δεκαετίας του ’80 πλέον δε βρίσκονται στη γκάμα των κατασκευαστών, κάποιοι ωστόσο κάνουν κάτι περισσότερο από το να τα νοσταλγούν.
Γνωρίστε τον Bill Casey, έναν Αμερικανό με πλούσια εμπειρία από οποιασδήποτε μορφής αγώνα συμπεριλαμβάνει τις λέξεις ΑΜΑ και ATV στην περιγραφή του και ιδιοκτήτης της εταιρείας TPC Trikes.
Ο Casey ανήκει σε εκείνους τους νοσταλγούς των τρίκυκλων αγωνιστικών Honda (γνωστά και ως Γουρούνες στη χώρα μας), έχοντας πάρει μαζί τους αναρίθμητες νίκες σε αγώνες. Όταν το 1986 η Honda ανακοίνωσε πως θα σταματήσει την παραγωγή των τρίκυκλων μοντέλων (trikes) για λόγους ασφαλείας και στη θέση τους θα υιοθετήσει τα τετράτροχα ATV (quads), ο ίδιος ήταν αποφασισμένος να συνεχίσει να στήνει αγωνιστικά trikes και να τρέχει μαζί τους όπως έκανε πάντοτε με ιδιαίτερη επιτυχία.
Η εταιρεία του, TPC Trikes, κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά και πλέον θέτει στη διάθεση του κοινού αυτό που ο ίδιος ο Casey αποκαλεί το “απόλυτο trike”, TPC 450R. Βασισμένο στον κινητήρα του CRF 450R, είναι ένα έργο που εξελίσσεται από το 2006. Το πλαίσιο προέρχεται από το επίσημο TRX 450R της Honda, το οποίο τροποποιείται καταλλήλως στα εργαστήρια της TPC και παντρεύεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι της Showa. Τόσο το πιρούνι, όσο και τα περισσότερα περιφερειακά (αμορτισέρ, σέλα, ρεζερβουάρ) αλλά και το πλήρες σύστημα φρένων προέρχονται επίσης από τα CRF 450R και αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός για τον Casey: «Όλα τα εξαρτήματα προέρχονται από την επίσημη αγορά, οπότε δε χρειάζεται να ανησυχείς αν θα βρίσκεις ανταλλακτικά αργότερα.».
Το αποτέλεσμα δε βγάζει φυσικά πινακίδα και πωλείται μόνο ως αγωνιστική κατασκευή, η οποία ωστόσο έχει πολλάκις αποδείξει την αξία της στις πίστες ΜΧ των Η.Π.Α., έχοντας πάρει κι ένα πρωτάθλημα AMA EDT National Championship το 2012 στην κλάση των τρίκυκλων. Για τον Bill Casey το TPC 450R είναι απλά το καλύτερο αγωνιστικό ATV που υπάρχει και αυτό που θες για να τους κερδίζεις όλους.
Ο θρύλος των τρίκυκλων ATV Honda γεννήθηκε τη δεκαετία του ’80 και γιγαντώθηκε στις Η.Π.Α. όπου στήθηκαν ολόκληρα πρωταθλήματα πάνω σε αυτές τις κατασκευές με κινητήρες από τις δίχρονες ΜΧ της εποχής. Ίσως το δημοφιλέστερο μοντέλο της εποχής ήταν το ATC250R, με τον κινητήρα του τότε CR, ένα ATV που κυριάρχησε στις πίστες. Το πολύ κακό του ρεκόρ σε ατυχήματα σύντομα έχτισε ένα αρνητικό συνοδευτικό στο καλό του αγωνιστικό όνομα και σύντομα οι πιέσεις των επιτροπών οδικής ασφάλειας έγιναν τόσο έντονες προς τη Honda που το 1986 ανακοίνωσε την αντικατάσταση των τρίκυκλων από μια νέα γενιά τετράκυκλων ATV.
Φανταζόμαστε πως εύκολα μαντεύετε την άποψη του Bill Casey επ’ αυτού. Αν όχι, την εκθέτει σε κοινή θέα στην ιστοσελίδα της εταιρείας του:
«ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Τα τρίκυκλα θεωρούνται τα πιο επικίνδυνα οχήματα του κόσμου. Αν για οποιονδήποτε λόγο πιστεύετε πραγματικά αυτές τις βλακείες τότε καλύτερα να μείνετε στους τέσσερεις τροχούς. Στην τελική γι’ αυτό φτιάχτηκαν: για ανθρώπους που δε μπορούν να οδηγήσουν ένα trike. Όλα τα ATV, με τρεις ή τέσσερεις τροχούς, μπορούν να είναι επικίνδυνα αν χρησιμοποιηθούν αντικανονικά ή χωρίς την κατάλληλη εκπαίδευση. Όλοι οι αναβάτες που θα δείτε στην ιστοσελίδα μας είναι έμπειροι ή επαγγελματίες. Μην επιχειρήσετε τίποτε πέραν των ικανοτήτων σας. Παρακαλούμε να οδηγείτε πάντα με τον απαραίτητο εξοπλισμό ασφαλείας. Σεβαστείτε το περιβάλλον οπουδήποτε κι αν οδηγείτε». Σαφές;