Τα 4 πιο γρήγορα ηλεκτρικά scooter που μετρήσαμε

Τα 4 πιο γρήγορα ηλεκτρικά scooter που μετρήσαμε

- Πρώτο το E-R Max 80 το οποίο κάνει το 0-80 σε 7,32. Σε απόσταση αναπνοής το AE8+.
- Πολύ καλή επίδοση και από το EMOOV JSM1 με 9,46. 4ο πιο γρήγορο το EFUN Tiger με 10,7.
- Με τελική πάνω από 100 km/h και καλύτερες ρεπρίζ από τα βενζινοκίνητα.
- Το Tiger μας «καράφλιασε», κάνει έως και 300 χιλιόμετρα με μια φόρτιση.

ESF: Νέες επιλογές για αστική e-μετακίνηση

Πρώτο το E-R Max 80 το οποίο κάνει το 0-80 σε 7,32. Σε απόσταση αναπνοής το AE8+

Με τα ηλεκτρικά scooter να γίνονται συνεχώς ισχυρότερα και γρηγορότερα ήταν θέμα χρόνου να μπουν στο στόχαστρο των μετρήσεων μας για την ανάδειξη των τεσσάρων πιο γρήγορων που έχουν περάσει μέχρι στιγμής από τα χέρια μας και μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα Α1 ή αυτοκινήτου. Πρόκειται δηλαδή για επιλογές που οδηγούνται με δίπλωμα για 125 κυβικά, αλλά έχουν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις. Για την ανάδειξη των νικητών επιλέξαμε τη διαδικασία του 0-80 καθώς ανταποκρίνεται πλήρως σε ρεαλιστικές συνθήκες εντός πόλης και αντιπροσωπεύει το μεγαλύτερο ποσοστό των ταχυτήτων στις οποίες θα κινούνται τα συγκεκριμένα scooter.

Στο πρώτο λοιπόν σκαλί του βάθρου ανεβαίνει το E-R Max 80 της E-RIDE με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε 7,32 δευτερόλεπτα, μια επίδοση αντίστοιχη με scooter 350 κυβικών. Σε απόσταση αναπνοής το AE8+ της Zeeho που επιταχύνει από στάση μέχρι τα 80 χλμ. / ώρα σε 7,35 δευτερόλεπτα. Πρόκειται λοιπόν ξεκάθαρα για scooter επιδόσεων για όσους θέλουν να κινούνται όχι μόνο οικονομικά αλλά και σβέλτα.      
 

Πολύ καλή επίδοση και από το EMOOV JSM1 με 9,46. 4ο πιο γρήγορο το EFUN Tiger με 10,7.

Μια από τις σημαντικότερες αφίξεις στην κατηγορία ήταν και το JSM1 της EMOOV, που φρόντισε να κάνει δυναμική είσοδο έχοντας όχι μόνο επιθετική εμφάνιση, αλλά και πολύ καλές επιδόσεις ολοκληρώνοντας το 0-80 σε 9,46 δευτερόλεπτα. Το 4ο γρηγορότερο ηλεκτρικό scooter που δοκιμάσαμε ήταν το Tiger της EFUN, το οποίο πλέον έχει περάσει στη δεύτερη γενιά του και εφοδιάζεται με ABS και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρία. Το Tiger ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 10,7 δευτερόλεπτα και αξίζει να αναφέρουμε ότι μαζί με το EMOOV έχουν τις δυο μεγαλύτερες μπαταρίες σε χωρητικότητα και άρα σε βάρος, αλλά τη μεγαλύτερη αυτονομία.
 

Μοντέλο Ισχύς (Watt) 0-80 (sec.) Αυτονομία (χλμ.) Τύπος μπαταρίας Τελική (χλμ. / ώρα) Τιμή (ευρώ)
E-RIDE E-R Max 80 6.000 7,32 120 72V / 80AH 130 7.942
Zeeho AE8+ 12.500 7,35 140 2 x 69V / 27AH 100 5.990
EMOOV JSM1 6.000 9,46 170 72V / 115AH 115 6.300
EFUN Tiger ABS PRO 7.000 10,7 300 72V / 117AH 105 6.444
 

Με τελική πάνω από 100 km/h και καλύτερες ρεπρίζ από τα βενζινοκίνητα

Σε επίπεδο τελικής ταχύτητας, τη βάση θέτει το Zeeho με το κοντέρ να σταματά στα 100 χλμ. / ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του Tiger είναι λίγο υψηλότερη με 105. Το ασημένιο μετάλλιο πάει στο JSM1 της EMOOV που αγγίζει τα 115 χλμ. / ώρα, ενώ το ταχύτερο με διαφορά είναι το E-R Max 80 με τα 130 χλμ. / ώρα τελικής. Το εντυπωσιακό βέβαια είναι ο τρόπος που ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα στα ταχύμετρα των συγκεκριμένων scooter τα οποία μπορεί να οδηγούνται με δίπλωμα για 125, αλλά δεν έχουν καμία σχέση σε επίπεδο επιδόσεων, αφού μπαίνουν στα χωράφια των 300αριών.
 

Το Tiger μας «καράφλιασε», αφού μπορεί να κάνει έως και 300 χιλιόμετρα με μια φόρτιση

Καλές οι επιδόσεις αλλά ένα ακόμα χαρακτηριστικό που αναζητούν οι αναβάτες είναι η μεγάλη αυτονομία και σε αυτό τον τομέα τα συγκεκριμένα scooter δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει η κατηγορία. Τα ηνία εδώ κρατάει το Tiger που σύμφωνα με τις μετρήσεις μας έχει αυτονομία που αγγίζει εύκολα τα 180 χιλιόμετρα στο γρήγορο mode με σχεδόν τέρμα γκάζι (!) ενώ πιάνει και τα 300 που ανακοινώνει η EFUN στο «αργό» mode χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του EMOOV είδαμε ελάχιστη αυτονομία τα 140 χιλιόμετρα. Χρησιμοποιώντας το mode με τη μέγιστη τελική ταχύτητα, το E-R Max 80 πέτυχε ελάχιστη αυτονομία 70 χιλιόμετρα που μπορεί να φτάσει τα 120 αν μπουν στο παιχνίδι τα πιο αργά modes. Κατά τη δοκιμή του Zeeho είδαμε πραγματική αυτονομία 60 χιλιόμετρα, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να κάνει τα διπλάσια στο πρόγραμμα ECO. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ΑΕ8+ είναι το μοναδικό με 2 αποσπώμενες μπαταρίες, στοιχείο που αυξάνει την πρακτικότητα, καθώς στα υπόλοιπα οι μπαταρίες δεν αφαιρούνται.

Στα θέματα του Moto Τρίτη συμμετέχουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα τα οποία έχουν δοκιμαστεί από την δημοσιογραφική ομάδα μας. Οι μετρήσεις που ανακοινώνουμε είναι δικές μας και θα πρέπει να ξέρετε πως έχουν αποκλίσεις σε σχέση με αυτά που ανακοινώνουν στα sites τους οι εταιρείες.