Τα 4 πράγματα που φοβούνται περισσότερο οι νέοι οδηγοί

Όλοι οι αναβάτες έχουν ορισμένα σενάρια στο μυαλό τους, που τους γεμίζουν με φόβο. Είτε αυτό είναι το αίσθημα ντροπής από μια ανώδυνη πτώση, είτε πρόκειται για φόβο έλλειψης γνώσεων για το τι πρέπει να κάνεις σε μια δύσκολη κατάσταση, δες πως μπορείς να αντιμετωπίσεις του φόβους σου.

 Αναστροφή- Επιτόπιοι ελιγμοί

Η αναστροφή ή ένας επιτόπου ελιγμός είναι μια εύκολη διαδικασία αλλά χρειάζεται εξοικείωση. Ένας άδειος χώρος στάθμευσης είναι ιδανικός για να προπονηθείς, ώστε να τελειοποιήσεις την τεχνική σου. Καθώς κινείσαι αργά στην ευθεία, πάτα το συμπλέκτη και χρησιμοποίησε ελαφρά το πίσω φρένο ώστε να κρατήσεις τη μοτοσυκλέτα σταθερή. Σχημάτισε μια νοητή γραμμή και στρίψε το τιμόνι όσο χρειάζεται ώστε να μην διπλώσει και να κάνει μια ομαλή αναστροφή. Μην αφήσεις απότομα το συμπλέκτη και μην βιαστείς να στρίψεις το τιμόνι. Να κοιτάς εκεί που θες να πας και όχι στο έδαφος μπροστά σου. Σταμάτησε όταν βρεθείς 180 μοίρες από το σημείο εκκίνησης του ελιγμού. Παρατήρησε πόσα χώρο χρειάστηκες για να κάνεις την αναστροφή. Επανέλαβε τη διαδικασία και σιγά-σιγά προσπάθησε να μειώσεις το χώρο που χρειάζεσαι για να την εκτελέσεις. Συνέχισε μέχρι να νιώσεις σίγουρος. Είτε το πιστεύεις είτε όχι, στο τέλος θα δεις ότι είναι δυνατό να ξεκινήσεις με τέρμα κλειδωμένο τιμόνι και να το διατηρήσεις καθ όλη τη διάρκεια της αναστροφής

Ομαδική βόλτα

Όλες οι ομάδες περιέχουν γρηγορότερους και πιο αργούς αναβάτες, οι οποίοι άθελα τους είτε πιέζουν είτε παρασύρουν τους πιο αργούς. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο να σχηματίζεται μια ουρά, στην οποία προπορεύεται ο πιο έμπειρος, καθώς είναι ευκολότερο για αυτόν να προσπεράσει τους υπόλοιπους, την ώρα που αυτός που μένει τελευταίος και συνήθως πιο άπειρος, ιδρώνει για να ακολουθήσει τους υπόλοιπους. Σε αυτή την περίπτωση, η ομαδική βόλτα δεν είναι καθόλου απολαυστική. Η λύση είναι για όλους να συναντηθούν εκ των προτέρων και να συμφωνήσουν ορισμένους κανόνες. Για παράδειγμα, όποιος θέλει να πάει γρήγορα θα μπορεί να περιμένει παρακάτω σε άλλο σημείο της διαδρομής, ώστε κανείς να μην νιώθει αναγκασμένος να πάει πιο γρήγορα από ότι θέλει ή μπορεί. Η γρήγορη οδήγηση σε ομάδα είναι απολαυστική, αν έχεις έμπειρους φίλους αναβάτες. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, απαιτεί κόπο. Εάν είσαι πιο αργός, απλά ακολούθησε το ρυθμό σου και απόλαυσε τη διαδρομή. Αν είσαι γρήγορος, μια ομάδα με αρχάριους είναι το τελευταίο μέρος που πρέπει να κάνεις επίδειξη ικανοτήτων.

Οδήγηση στη βροχή

Το κυριότερο είναι να μείνεις στεγνός και να είσαι σε θέση να βλέπεις. Φόρεσε αδιάβροχο εξοπλισμό και κράτα την ζελατίνα καθαρή. Αν χρησιμοποιείς τακτικά καθαριστικό, δεν θα θαμπώσει, όπως επίσης αν έχει pinlock. Σε αντίθετη περίπτωση, άνοιξε μερικά χιλιοστά τη ζελατίνα, ώστε να ξεθολώνει. Η οδήγηση στη βροχή είναι όπως και στο στεγνό, εκτός από το ότι έχεις μειωμένη πρόσφυση. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να προσεγγίσεις την οδήγηση στη βροχή. Εάν τρομάξεις, θα έχεις περισσότερο άγχος, θα σταματήσεις να βλέπεις πιο  μπροστά και θα υποπέσεις σε λάθη. Μείωσε την ταχύτητά σου και κάνει τα πάντα, φρενάρισμα, στρίψιμο, επιτάχυνση, με πιο απαλό τρόπο και περισσότερο σταδιακά. Μην μπλοκάρεις το μπροστινό φρένο, χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα σε συνδυασμό. Ομοίως μην χουφτώνεις το γκάζι, απλώς χρησιμοποίησε την ευελιξία του κινητήρα.

Πλευρικοί άνεμοι

Μπορεί να είναι μια αρκετά τρομακτική διαδικασία, ειδικά όταν ο άνεμος έρχεται σποραδικά. Ακόμα και μια σταθερή πλευρική ριπή δημιουργεί το ίδιο ασταθές αποτέλεσμα, όταν βγαίνει από την σκιά ενός μεγάλου φορτηγού. Το καλύτερο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να μειώσεις την περιοχή που είναι εκτεθειμένη στον άνεμο. Μείνε χαλαρός. Η μοτοσυκλέτα θα συνεχίσει την πορεία της, αλλά θα αισθανθείς ότι είναι πιο σταθερή.