Ραντάρ που «βλέπει» τις επερχόμενες στροφές ετοιμάζει η Yamaha
|
Πατέντα με μία μόνο μπροστινή κάμερα με στόχο οικονομία και απλότητα
Η ECU «διαβάζει» απόσταση, ταχύτητα και τροχιά των μπροστινών οχημάτων
Εξοικονόμιση σε αισθητήρες και λοιπά ηλεκτρονικά, ιδανικό για γυμνές και custom
Συνδυαστική λειτουργιά με το IMU για όταν δεν προπορεύονται οχήματα
YAMAHA: Μόνο αν είναι MAX κυριαρχεί!
Πατέντα με μία μόνο μπροστινή κάμερα με στόχο οικονομία και απλότητα
Η Yamaha κατέθεσε πατέντα για ένα νέο σύστημα ραντάρ εμπρός που βασίζεται αποκλειστικά σε μία κάμερα, αποσκοπώντας στη μείωση κόστους και πολυπλοκότητας. Αντίθετα με τα σύγχρονα ραντάρ που απαντώνται κυρίως σε μοντέλα υψηλών προδιαγραφών και απαιτούν πολλαπλούς αισθητήρες, η προσέγγιση αυτή περιορίζεται σε μία μονάδα οπτικής καταγραφής. Η κάμερα αυτή τοποθετείται στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και αποστέλλει συνεχώς εικόνες στην ECU, η οποία αναλαμβάνει να επεξεργαστεί και να αξιολογήσει την οδηγική κατάσταση. Το σύστημα αυτό αναμένεται να απαιτεί λιγότερο χώρο, κάτι που το καθιστά κατάλληλο για μοτοσυκλέτες όπου η ενσωμάτωση επιπλέον εξοπλισμού είναι περιορισμένη. Το συνολικό όφελος αφορά όχι μόνο την εξοικονόμηση σε κατασκευαστικό επίπεδο, αλλά και τη δυνατότητα ευρύτερης ενσωμάτωσης σε μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας, καθιστώντας τα συστήματα ARAS πιο προσβάσιμα.
Η ECU «διαβάζει» απόσταση, ταχύτητα και τροχιά των μπροστινών οχημάτων
Το νέο σύστημα ραντάρ της Yamaha βασίζεται στην ανάλυση εικόνων από μία κάμερα, τις οποίες διαχειρίζεται η ECU. Μέσω αυτών, η μονάδα ελέγχου υπολογίζει κρίσιμες παραμέτρους για την ασφάλεια, όπως την απόσταση, την ταχύτητα και την τροχιά των προπορευόμενων οχημάτων. Ο υπολογισμός αυτών των στοιχείων επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να αξιολογεί την κατάσταση της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, προσαρμόζοντας τη λειτουργία υποστηρικτικών συστημάτων όπως το cruise control. Το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα εντοπισμού ακόμη και οχημάτων που βρίσκονται εκτός του άμεσου οπτικού πεδίου, αναγνωρίζοντας τη σχετική τους θέση μέσα στην καμπύλη πορεία ενός δρόμου. Αυτή η επεξεργασία σε επίπεδο λογισμικού αποσκοπεί στη βελτίωση της συνολικής αντιληπτικής ικανότητας της μοτοσυκλέτας, κάνοντας πιο αποτελεσματική την αναγνώριση πιθανών κινδύνων και ενισχύοντας τις δυνατότητες αυτόματης παρέμβασης όταν αυτό απαιτείται.
Εξοικονόμιση σε αισθητήρες και λοιπά ηλεκτρονικά, ιδανικό για γυμνές και custom
Η νέα προσέγγιση της Yamaha υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση σε αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, καθώς αντικαθιστά τα παραδοσιακά συστήματα ραντάρ με μία κάμερα και κατάλληλο λογισμικό επεξεργασίας. Η μείωση του υλικού εξοπλισμού μεταφράζεται σε χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μικρότερες απαιτήσεις εγκατάστασης και περιορισμένες ανάγκες σε χώρο. Αυτό καθιστά το σύστημα ιδανικό για γυμνές μοτοσυκλέτες και custom μοντέλα, όπου ο χώρος στο εμπρός τμήμα είναι περιορισμένος και η διακριτική ενσωμάτωση εξαρτημάτων θεωρείται βασικό πλεονέκτημα. Επιπλέον, το περιορισμένο βάρος των εξαρτημάτων ευνοεί τη διατήρηση της ισορροπίας και της οδηγικής αίσθησης των μοντέλων αυτών. Με την κεντρική επεξεργασία των δεδομένων να γίνεται από την ECU, η ανάγκη για πολυπλοκότερα υποσυστήματα εξαλείφεται, προσφέροντας έτσι μια απλοποιημένη αλλά αποτελεσματική λύση, χωρίς συμβιβασμούς στην ασφάλεια.
Συνδυαστική λειτουργιά με το IMU για όταν δεν προπορεύονται οχήματα
Το προτεινόμενο σύστημα ραντάρ της Yamaha ενσωματώνει λειτουργία συνδυασμένη με δεδομένα από τη μονάδα αδρανειακής μέτρησης (IMU), προσφέροντας δυνατότητες αντίδρασης ακόμη και όταν δεν ανιχνεύονται οχήματα μπροστά από τη μοτοσυκλέτα. Η IMU παρέχει πληροφορίες για την κλίση, την επιτάχυνση και τη θέση της μοτοσυκλέτας στον χώρο, τις οποίες η ECU αξιοποιεί για την πρόβλεψη κινήσεων και την ανάλυση της τροχιάς σε δρόμους με στροφές. Έτσι, ακόμα κι αν κάποιο όχημα δεν βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τη μοτοσυκλέτα, το σύστημα μπορεί να υπολογίσει αν βρίσκεται στην πορεία της, προσφέροντας αυξημένη προσαρμοστικότητα σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Αυτό ενισχύει τη λειτουργικότητα των συστημάτων υποβοήθησης (ARAS), επιτρέποντας πιο ακριβείς παρεμβάσεις ή προειδοποιήσεις. Η προσθήκη της IMU αποτελεί καθοριστικό στοιχείο για την επέκταση της εφαρμογής του συστήματος πέρα από ευθείες διαδρομές.