Ανεξάρτητα από την εμπειρία και τα χιλιόμετρα που έχει κάνει ο καθένας από εμάς, υπάρχουν ορισμένα λάθη τα οποία κάνουμε και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε να μην τα επαναλάβουμε.
Όλοι οι άνθρωποι έχουν κακές συνήθειες. Γνωρίζουν ότι όταν είναι κάτι κακό δεν πρέπει να το κάνουν, όμως με την πάροδο του χρόνου το παραλείπουν ή απλώς έχουν άγνοια επί του θέματος. Βέβαια, όποια και αν είναι η αιτία, οι κακές συνήθεις μπορεί να έχουν άσχημα αποτελέσματα, ειδικά ότι αφορά την οδήγηση μοτοσυκλέτας. Παρακάτω είναι τα 6 πιο συνηθισμένα λάθη στα οποία υποπίπτουν οι περισσότεροι αναβάτες.
1. Δεν κάνουμε συχνή εξάσκηση
Η οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι μια δύσκολή διαδικασία που χρειάζεται αρκετή εξάσκηση ώστε να εξοικειωθείς αρκετά. .Όμως οι περισσότεροι, με το που νιώσουν πιο άνετα πάνω στη μοτοσυκλέτα τους, αμελούν να κάνουν εξάσκηση πάνω σε δεξιότητες που υστερούν ή δεν χρησιμοποιούν συχνά. Το φρενάρισμα πανικού είναι μια τέτοια περίπτωση. Μπορεί το ABS να έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να δοκιμάζουμε τις ικανότητες μας σε αυτό τον τομέα, ώστε να μην κλειδώσουμε τα φρένα αν μας τύχει κάτι απρόοπτο. Φυσικά σε περίπτωση που δεν έχουμε ABS, θα πρέπει να κάνετε περισσότερη εξάσκηση.
2. Δεν κάνουμε σωστή συντήρηση
Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες απαιτούν πολύ λιγότερη συντήρηση από εκείνες των προηγούμενων γενεών, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να της αμελούμε. Τα ελαστικά δουλεύουν σωστά και προσφέρουν ικανοποιητική πρόσφυση όταν έχουν σωστή πίεση και αρκετό πέλμα. Τα φρένα πρέπει να βρίσκονται σε άψογη κατάσταση με φρέσκο υγρό και αρκετή πάστα στα τακάκια και τους δίσκους. Μια υπερβολικά χαλαρή αλυσίδα χωρίς επαρκή λίπανση, μπορεί να προκαλέσει φθορές στο σασμάν και στα γρανάζια.
3. Οδηγούμε στα τυφλά σημείο του αυτοκινήτου
Μην παραμένετε για μεγάλο διάστημα στα τυφλά σημεία των αυτοκινήτων, καθώς θα είναι δύσκολο να σας αντιληφθούν. Οι αναβάτες είναι περισσότερο εκτεθειμένοι και ακόμα και ένα μικρός απότομος ελιγμός, μπορεί να έχει καταστροφικά αποτελέσματα. Προσαρμόστε την ταχύτητα σας και τη θέση σας, ώστε να μπορεί ο οδηγός του αυτοκινήτου να σας εντοπίσει από τους καθρέπτες του. Εάν δεν μπορείτε να δείτε τα μάτια του οδηγού μέσα από τον καθρέπτη, το πιο πιθανό είναι να μην σας έχει αντιληφθεί.
4. Δεν κάνουμε ένα γρήγορο έλεγχο πριν φύγουμε
Η τακτική συντήρηση βοηθάει στο να παραμείνει η μοτοσυκλέτα σε άψογη κατάσταση. Όμως ορισμένα πράγματα περνούν απαρατήρητα στην καθημερινή ρουτίνα. Ένας γρήγορος έλεγχος πριν ξεκινήσετε, περιμετρικά της μοτοσυκλέτας, θα σας ειδοποιήσει για τυχόν διαρροές που έχουν προκύψει. Παρατηρήστε αν δουλεύουν όλα τα φώτα, ειδικά αν θα κινηθείτε βραδινές ώρες και παρατηρήστε μήπως τα ελαστικά έχουν κολλημένο κάποιο ξένο σώμα, όπως καρφί, που μπορεί να σας αφήσει χωρίς λάστιχο σε μέρος που δεν θέλετε. Αυτού του είδους το γρήγορο τσεκάρισμα, θα σας γλιτώσει από πολλούς μπελάδες.
5. Έχουμε υπερβολική αυτοπεποίθηση
Είναι στοιχείο του χαρακτήρα μας να νομίζουμε ότι είμαστε καλύτεροι από ότι είμαστε στην πραγματικότητα. Νομίζουμε ότι κατέχουμε την τεχνική του φρεναρίσματος και ξαφνικά πατάμε απότομα τη μανέτα μπλοκάροντας το μπροστινό ελαστικό. Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχουν εμπόρια στο δρόμο και ότι να βρεθούν θα τα ξεπεράσουμε εύκολα και ξαφνικά βρισκόμαστε προ εκπλήξεως. Θεωρούμε ότι έχουμε τη σωστή στάση σώματος και αυτό οδηγεί στην απότομη έξοδο από τις στροφές. Η ίσως πιέζουμε τη μοτοσυκλέτα, παραπάνω από τα προσωπικά μας όρια. Αφήστε την υπερβολική αυτοπεποίθηση στο σπίτι όταν πρόκειται να οδηγήσετε τη μοτοσυκλέτα σας.
6. Δεν φοράμε τον απαραίτητο εξοπλισμό
Φορώντας τον κατάλληλο εξοπλισμό, μειώνετε τις πιθανότητες για κάποιο τραυματισμό σε περίπτωση πτώσης. Στην αγορά υπάρχουν αρκετές επιλογές για να διαλέξετε αυτό που ταιριάζει σε εσάς και το πορτοφόλι σας. Δεν υπάρχει δικαιολογία στο να οδηγείτε με το φανελάκι και τη σαγιονάρα. Η άσφαλτος δεν νοιάζεται αν συρθείτε με μπουφάν ή με το δέρμα σας. Φυσικά φοράμε πάντα εξοπλισμό ακόμα και να η απόσταση που έχουμε να διανύσουμε είναι μικρή.
7. Κολλάμε πίσω από το προπορευόμενο όχημα
Η μοτοσυκλέτα εκτός από ευχάριστες, προσφέρει και πιο σύντομες διαδρομές. Έχετε την δυνατότητα να φτάσετε πιο γρήγορα στον προορισμό σας γιατί περνάτε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και αποφεύγετε το κυκλοφοριακό χάος. Δεν είναι απαραίτητο να κολλήσετε στο προπορευόμενο όχημα, σε περίπτωση που δεν μπορείτε να προσπεράσετε ή να το αποφύγετε. Μπορεί να είστε ανυπόμονοι, όμως θυμηθείτε ότι αν είστε πολύ κοντά, δεν έχετε ορατότητα και δεν θα μπορέσετε να πατήσετε εγκαίρως φρένο αν χρειαστεί.
Ωραία τα λέτε τι να μην κάνει ένας μοτοσικλετιστής.. Όμως δεν αναφέρεστε στους δρόμους που είναι θάνατος... Κάνεις ..ούτε στα δυστυχήματα που μπορούν να είναι η ετια θανάτου..
Καλά τα λέτε, ομος ξεχάσατε την φρέσκια κατηγορία που προκαλεί άπειρα ευτράπελα (και όχι πάντα με αστεία κατάληξη) στο δρόμο, αυτή τον ματσοκαγκουρων, είναι εκείνοι που εκστασιασμενοι από το βλέμμα της γκόμενας στο απαστραπων μπούγιο ενός GS η στο απορημένο με λαγνεια μαργαριτοφορεμενο αυτάκι με προσανατολισμό της εξάτμιση ενός Harley πάνε και τα χώνουν για να αγοράσουν ιδεολογία και θήλυν προσοχή. Λοιπόν, απλά ο δρόμος τους είναι δικός τους και αφήνουνε τα ηλεκτρονικά να τους πάνε ατα, και εδώ αρχίζει το κομφούζιο μιας και μοτοσυκλέτα για αυτούς είναι καρέκλα γραφείου με προωση, βρε τι θα γίνει με δαύτους αυξάνουν και πληθηνονται και πετάγονται από παντού λες τραίνα σε ράγες με τα λάστιχα τετράγωνα από την έλλειψη κλήσης, λες και φταναν οι ταριφες
Ωραία τα λέτε τι να μην κάνει ένας μοτοσικλετιστής.. Όμως δεν αναφέρεστε στους δρόμους που είναι θάνατος... Κάνεις ..ούτε στα δυστυχήματα που μπορούν να είναι η ετια θανάτου..
Καλά τα λέτε, ομος ξεχάσατε την φρέσκια κατηγορία που προκαλεί άπειρα ευτράπελα (και όχι πάντα με αστεία κατάληξη) στο δρόμο, αυτή τον ματσοκαγκουρων, είναι εκείνοι που εκστασιασμενοι από το βλέμμα της γκόμενας στο απαστραπων μπούγιο ενός GS η στο απορημένο με λαγνεια μαργαριτοφορεμενο αυτάκι με προσανατολισμό της εξάτμιση ενός Harley πάνε και τα χώνουν για να αγοράσουν ιδεολογία και θήλυν προσοχή. Λοιπόν, απλά ο δρόμος τους είναι δικός τους και αφήνουνε τα ηλεκτρονικά να τους πάνε ατα, και εδώ αρχίζει το κομφούζιο μιας και μοτοσυκλέτα για αυτούς είναι καρέκλα γραφείου με προωση, βρε τι θα γίνει με δαύτους αυξάνουν και πληθηνονται και πετάγονται από παντού λες τραίνα σε ράγες με τα λάστιχα τετράγωνα από την έλλειψη κλήσης, λες και φταναν οι ταριφες
η εκτεθειμένη ..... οι εκτεθειμένοι .....