Τα ηλεκτρικά πατίνια στο στόχαστρο του Κ.Ο.Κ. (σ.σ. για καλό σκοπό)

Τα ηλεκτρικά πατίνια στο στόχαστρο του Κ.Ο.Κ. (σ.σ. για καλό σκοπό)
4 Φωτογραφίες »

• Απαγόρευση κυκλοφορίας σε οδούς με όριο άνω των 50 χλμ/ώρα
• Πρόστιμα που ξεπερνούν την τιμή του οχήματος
• Πάντα με κράνος αλλά ποτέ με ακουστικά
• Δεύτερο άτομο σε πατίνι. Σοβαρά τώρα;

Απαγόρευση κυκλοφορίας σε οδούς με όριο άνω των 50 χλμ/ώρα

Με στόχο την αύξηση της οδικής ασφάλειας, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στην Ελλάδα επιβάλλει αυστηρά όρια ταχύτητας για τα ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία έχουν κερδίσει δημοτικότητα ως βιώσιμα μέσα μικροκινητικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα για τα πατίνια εντός πόλης έχει ήδη καθοριστεί στα 25 χλμ/ώρα, ενώ σε πεζοδρόμους και πλατείες έχει περιοριστεί στα 15 χλμ/ώρα, με σκοπό την αποφυγή ατυχημάτων σε πολυσύχναστες περιοχές. Αφενός όμως η εξέλιξη έχει κάνει τα πατίνια πιο γρήγορα και αφετέρου πολλοί τα «πειράζουν» για να κερδίσουν πολύ μεγαλύτερες επιδόσεις. Για να αντιμετωπίσει λοιπόν αυτήν την πραγματικότητα, η νομοθεσία δεν θα επιτρέπει στα πατίνια να κυκλοφορούν σε δρόμους όπου το όριο ταχύτητας υπερβαίνει τα 50 χλμ/ώρα. Οπότε αν ήσασταν από αυτούς που ανεβοκατεβαίνουν καθημερινά τη Συγγρού με πατίνι, θα πρέπει να το ξανασκεφτείτε.

 

Πρόστιμα που ξεπερνούν την τιμή του οχήματος

Η νέα νομοθεσία καθιερώνει επίσης αυστηρότερο πλαίσιο κυρώσεων για την παραβίαση των νέων κανονισμών, επιβάλλοντας διοικητικά πρόστιμα για υπερβάσεις ορίων ταχύτητας. Οι παραβάτες ενδέχεται να τιμωρηθούν με πρόστιμο που ξεκινά από 40 ευρώ για ελαφρές υπερβάσεις, ενώ σε περίπτωση υψηλότερης ταχύτητας (άνω των 35 χλμ/ώρα), τα πρόστιμα αυξάνονται στα 100 ευρώ για τον οδηγό και στα 200 ευρώ για τον κάτοχο του οχήματος. Επιπλέον, οι παραβάτες που κυκλοφορούν με τα πατίνια σε οδούς υψηλής ταχύτητας αντιμετωπίζουν επίσης πρόστιμα. Οι νέες διατάξεις περιλαμβάνουν και αυστηρές ποινές για τη στάθμευση σε διαβάσεις πεζών, σε ράμπες ΑΜΕΑ και σε άλλα σημεία που δημιουργούν κίνδυνο ή παρεμποδίζουν την κυκλοφορία. Οπότε, ποιος πληρώνει άραγε το πρόστιμο για τα ενοικιαζόμενα με την ώρα πατίνια που αφού τελειώσει η διαδρομή τα «πετάνε» όπου βρουν;
 

Πάντα με κράνος αλλά ποτέ με ακουστικά

Στοχεύοντας στην αύξηση της ασφάλειας των χρηστών, ο νέος Κ.Ο.Κ. απαιτεί πλέον τη χρήση κράνους για όλους τους οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών. Επίσης, απαγορεύεται η χρήση κινητού τηλεφώνου, εκτός εάν χρησιμοποιείται σε ανοιχτή ακρόαση, καθώς και η χρήση ακουστικών που μπορεί να αποσπάσουν την προσοχή των οδηγών. Αυτά τα μέτρα θεσπίστηκαν για να περιορίσουν τους παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων των ίδιων των οδηγών, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια συνήθως οδηγούνται σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και ανάμεσα σε πεζούς, όπου η αυξημένη προσοχή είναι κρίσιμη.

Δεύτερο άτομο σε πατίνι. Σοβαρά τώρα;

Ο νέος Κ.Ο.Κ. εισάγει κανονισμούς που αποσκοπούν στην πρόληψη των ατυχημάτων όχι μόνο των οδηγών, αλλά και των υπολοίπων ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο από τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών είτε άθελά τους είτε εν γνώσει τους. Έτσι απαγορεύεται η μεταφορά δεύτερου ατόμου στα ηλεκτρικά πατίνια (για όσους έπαιζαν τη σωματική τους ακεραιότητα κορώνα-γράμματα), καθώς και η στάθμευση σε σημεία που ενδέχεται να παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των πεζών ή να αποτελούν κίνδυνο για αυτούς, όπως είναι οι διαχωριστικές νησίδες και οι γέφυρες. Ακόμη, οι παραβάσεις των οδηγών ηλεκτρικών πατινιών μπορούν πλέον να υπαχθούν στην κατηγορία Ε3, αντιμετωπίζοντας αυστηρές ποινές για παραβάσεις υψηλής επικινδυνότητας, όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη ή STOP, υπερβολική ταχύτητα και οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ, με πρόστιμα έως 10.000 ευρώ και ποινές φυλάκισης έως πέντε ετών.