Τα πιο γρήγορα γυμνά που μετρήσαμε στο 0-100χλμ/ω

Τα πιο γρήγορα γυμνά που μετρήσαμε στο 0-100χλμ/ω

- Από 2 έως 4 κυλίνδρους και κυβισμό που φτάνει τα 1.301cc
- Το Aprilia Tuono V4 έγραψε το πιο γρήγορο 0-100 σε 3,2δ μόλις
- Με προηγμένη τεχνολογία και Premium περιφερειακά
- Το πιο προσιτό είναι το Street Triple 765 RS στα 13.990 ευρώ

SUZUKI: Απέκτησε το ισχυρό GSX-S1000GX

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Από 2 έως 4 κυλίνδρους και κυβισμό που φτάνει τα 1.301cc

Οι γυμνές μοτοσυκλέτες πάντα αποτελούσαν μία από τις πιο συνήθεις επιλογές των αναβατών στις μοτοσυκλέτες δρόμου μετά τις sport touring, καθώς συνδυάζουν πρακτικότητα και σπορ χαρακτηριστικά πιο ισορροπημένα από τις supersport. Ομολογουμένως η αιχμηρή και επιθετική εμφάνιση ενός streetfighter, αποτελεί επίσης σημαντικό στοιχείο που τις κάνει αντικείμενο πόθου του μοτοσυκλετιστικού κοινού ενώ παρόλο που στο παρελθόν ως επί το πλείστο οι επιδόσεις τους βρίσκονταν ένα σκαλί πιο κάτω από αυτές των supersport, αυτό πλέον έχει αλλάξει. Πολλά γυμνά έχουν ισχύ που ξεπερνά τα 180 άλογα, επιταχύνουν, φρενάρουν και στρίβουν σαν αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, με ακόρεστες δυνατότητες στην πίστα και σχετικά καλή χρηστικότητα στον δρόμο. Τα naked που συγκεντρώσαμε στη λίστα μας είναι αυτά που μετρήσαμε με το καλύτερο 0-100χλμ/ω και εξοπλίζονται με κινητήρες από 765 έως και 1.301cc με 2 έως 4 κυλίνδρους. Τον πρώτο σε τρικύλινδρη διάταξη, αποκτά το Triumph Street Triple 765 RS, ενώ τον τελευταίο, το KTM 1290 Super Duke R EVO, σε V2 διάταξη και το γνωστό όνομα LC8. Οι ιδιαιτερότητες της λίστας μάλιστα είναι πολλές καθώς συναντάμε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα 998cc με κομπρέσσορα στο Kawasaki, έναν V4 στο Aprilia Tuono, έναν δικύλινδρο εν σειρά στο 990 Duke της KTM, έναν "απλό" τετρακύλινδρο στο Katana και έναν με Crossplane στρόφαλο στο MT-10, ο πρώτος προερχόμενος από το Superbike GSX-R της Suzuki και ο δεύτερος από το R1 της Yamaha. Τέλος μία ακόμα ιδιαίτερη περίπτωση είναι ο δικύλινδρος Boxer 1.254cc, με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων ShiftCam της BMW, στο R1250 R, που έχει γεμάτη ροπή και στροφάρει πιο χαμηλά από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες.
 

Το Aprilia Tuono V4 έγραψε το πιο γρήγορο 0-100 σε 3,2δ μόλις

Μάρκα Τιμή Κυβικά Κύλινδροι Ισχύς Hp Βάρος (kg) 0 - 100 (δλ.) 100 - 0 (Μέτρα)
APRILIA TUONO V4 1100 17590 1077 4 175 209 3,2 40
TRIUMPH STREET TRIPLE RS 13990 765 3 130 188 3,3 42
KTM 990 DUKE 16290 947 2 121 179 3,3 43
YAMAHA MT 10 15900 998 4 165 212 3,3 40,9
SUZUKI GSX-S 1000 KATANA 14995 999 4 152 215 3,3 42,9
KAWASAKI Z H2 20995 998 4 200 239 3,3 45
BMW R1250 R 15900 1254 2 136 239 3,3 40,4
KTM 1290 SUPERDUKE R EVO 23800 1301 2 180 198 3,3 43
Το νούμερο στο 0-100 για μία μοτοσυκλέτα επιδόσεων είναι πολύ σημαντικό στην κατηγορία, αφού δηλώνει κατά πόσο καλά μπορεί να βάλει "κάτω" την δύναμή της η μοτοσυκλέτα και πόσο γρήγορες επιταχύνσεις θα σου προσφέρει. Στο Moto Τρίτη μετράμε τις επιδόσεις των μοτοσυκλετών που δοκιμάζουμε, για να δούμε "τι ψάρια πιάνουν" σε πραγματικές συνθήκες. Την ταχύτερη επιτάχυνση από τα γυμνά μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει πέτυχε το Aprilia Tuono V4, φτάνοντας τα 100χλμ/ω από στάση σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, ένα εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο. Ο V4 κινητήρας 1.077cc, αποδίδει 175 άλογα και 121 Nm ροπής και το βάρος της ανέρχεται στα 209 κιλά πλήρης υγρών. Τα υπόλοιπα 7 μοντέλα της λίστας "έγραψαν όλα 3,3 δευτερόλεπτα για το 0-100, που απέχει ελάχιστα και είναι ένας εξίσου καλός χρόνος χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν πιο αργή επιτάχυνση καθολικά. Μπορεί για παράδειγμα κάποια από αυτά να έχουν πιο γρήγορο 100-200 από τα άλλα , μία μέτρηση στην οποία υστερεί σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα το BMW, που έχει έναν πιο "ήπιο" προσανατολισμό με τον Boxer κινητήρα και την πιο όρθια θέση οδήγησης και την τελική του να μην ξεπερνάει κατά πολύ τα 200χλμ/ω. Η απόδοσή του είναι πιο "προσγειωμένη" (αν αναλογιστούμε τα 1.254cc του κινητήρα) και έρχεται στα 136 άλογα, αποδίδει όμως ταυτόχρονα και την περισσότερη ροπή στα 143Nm, ακολουθούμενη στα 140Nm από αυτή του μεγάλου ΚΤΜ. Η κατάταξη στην λίστα έχει γίνει με βάση τον κυβισμό, από την μοτοσυκλέτα με τον μικρότερο που πετυχαίνει τα 3,3δ προς τον μεγαλύτερο φτάνοντας στο 1290 SuperDuke. Φυσικά , όπως είναι λογικό από κάποιο σημείο και μετά όταν τα άλογα ξεπερνούν τα 150, η βέλτιστη επιτάχυνση μίας μοτοσυκλέτας είναι ένα θέμα που κρίνεται περισσότερο από τον αναβάτη όσο από την ίδια την μοτοσυκλέτα, αλλά η ρύθμιση των ηλεκτρονικών της (TCS, και αν έχει Wheelie Control-Launch Control), σίγουρα θα βοηθήσει.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Με προηγμένη τεχνολογία και Premium περιφερειακά

Όλες αυτές οι μοτοσυκλέτες αποκτούν προηγμένη τεχνολογία καθολικά, από τον κινητήρα στο πλαίσιο και από τα περιφερειακά στα ηλεκτρονικά συστήματα. Έχουν αναπτυχθεί μέσα από την τεχνογνωσία που έχουν εξελίξει οι εταιρείες στον χώρο των αγώνων ταχύτητας και αποσκοπούν στο να σου δώσουν τις υψηλότερες δυνατές επιδόσεις με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο. Όλα τα μοντέλα εξοπλίζονται με μία αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων, διαφορετική βέβαια για το καθένα, η οποία κάνει χιλιάδες υπολογισμούς το δευτερόλεπτο, ώστε σε συνεργασία με τον εγκέφαλο να σε κρατάει ασφαλή. Το Traction Control και το ABS λοιπόν αποκτούν λειτουργία Cornering, με την μονάδα IMU να τροφοδοτείται συνεχώς με τις παραμέτρους της ταχύτητας & επιτάχυνσης, της γωνίας κλίσης της μοτοσυκλέτας, το άνοιγμα του γκαζιού και την πίεση στα φρένα από τον αναβάτη. Το1290 Super Duke R EVO μάλιστα κάνει το επόμενο βήμα, όντας εξοπλισμένο με ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, οι οποίες ρυθμίζονται από μόνες τους σε πραγματικό χρόνο, δίνοντάς σου τις βέλτιστους δυνατούς συνδυασμούς στην πίστα αλλά και στον δρόμο. Το πιρούνι και το αμορτισέρ είναι της WP και έχουν διαδρομές 125χλστ εμπρός και 140χλστ πίσω, ενώ είναι φυσικά πλήρως ρυθμιζόμενα. Οι οθόνες τους είναι TFT τεχνολογίας και σου δίνουν εύκολη πρόσβαση στις ρυθμίσεις τους, όπως το Launch Control που αποκτούν τα Kawasaki, Aprilia και KTM το Pit Limiter, που σου περιορίζει την τελική και το γυρολόγιο, απαραίτητο για τα track days ώστε να παρακολουθείς την βελτίωσή σου.
 

Το πιο προσιτό είναι το Street Triple 765 RS στα 13.990 ευρώ

Τα περιφερειακά από το "πάνω ράφι" στις μοτοσυκλέτες και οι καλύτερες επιδόσεις, δεν θα μπορούσαν να έρχονται για "πενταροδεκάρες" και όπως είναι λογικό τα μοντέλα αυτά θα πονέσουν λίγο την τσέπη. Η πιο Fast για τα χρήματά σου επιλογή πάντως, είναι το Triumph Street Triple 765 RS που στα 13.990 ευρώ αποκτά premium περιφερειακά, όπως αναρτήσεις της Öhlins, απόδοση 130 ίππων και επιδόσεις που θα γεμίσουν τις δεξαμενές αδρεναλίνης σου. Ακολουθεί το θρυλικό Katana της Suzuki στα 14.995 ευρώ και τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα και το βάθρο κλείνει με μία ισοπαλία του Yamaha MT-10 και του BMW R1250R στα 15.900 ευρώ, δύο μοτοσυκλέτες στην ίδια κατηγορία με πολύ διαφορετικό όμως προσανατολισμό. Το πιο κοστοβόρο μοντέλο από τα 8, είναι το KTM 1290 Super Duke R EVO στα 23.800 ευρώ, που αποκτά όμως τα πιο προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, εξαιρετική αναλογία βάρους/ισχύος και στήσιμο έτοιμο για πίστα, κάτι που μαρτυρά εξάλλου και το μότο της εταιρείας "Ready to Race". Σίγουρα οι ενδιαφερόμενοι για αυτά τα μοντέλα, δεν θα συγκαταλέγουν ανάμεσα στους παράγοντες επιλογής την κατανάλωση, καθώς όλα έχουν κινητήρες που "διψούν για οκτάνια", ιδιαίτερα το υπερτροφοδοτούμενο Kawasaki που αδειάζει το ρεζερβουάρ πριν το καταλάβεις. Εσείς ποιο από τα 8 θα επιλέγατε και με βάση ποιο κριτήριο.