Είναι υπέροχο να οδηγείς μια χιλιάρα μοτοσυκλέτα. Μερικές φορές ακούγεται τόσο στερεοτυπική αυτή η φράση, άλλες φορές παρερμηνεύεται οδηγώντας ακόμη και σε αντιπαραθέσεις. Ωστόσο, μια μοτοσυκλέτα του λίτρου, με την τεράστια ισχύ της ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη, είναι εκ των πραγμάτων μια εμπειρία... ισχύος και για την νέα CB1000R, η φράση αποκτά νέο νόημα.
Στόχος της CB1000R είναι η απόλαυση του αναβάτη, σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Πέρα από τον...καταιγισμό βλεμμάτων που θα δεχθεί, ο αναβάτης απολαμβάνει μια εξαιρετική κύλιση και μια υποδειγματική σταθερότητα ακόμη και στις πολύ μικρές ταχύτητες. Παρά τα 212 κιλά της, η CB1000R δεν δυσκολεύεται να ελιχθεί σβέλτα στις αστικές συνθήκες, χωρίς μάλιστα να κουράσει τον αναβάτη. Ο κινητήρας συνεργάζεται άριστα με το ηλεκτρονικό γκάζι, χωρίς υστέρηση ή ανεπιθύμητα «τσαλιμάκια». Με 146 άλογα στον δεξί του γκριπ, ο αναβάτης μπορεί να μετακινείται απλά...χαϊδεύοντας το δεξί γκριπ και χρησιμοποιώντας την πλούσια ροπή του μοτέρ, ενώ σε στιγμή που θα χρειαστεί η επιπλέον ισχύς, με μια απλή εντολή του καρπού, η CB1000R...διακτινίζεται! Με τόση δύναμη, το traction control είναι απαραίτητο και σε αυτή την περίπτωση, λειτουργεί με εξαιρετικό τρόπο. Η επέμβασή του γίνεται αντιληπτή κυρίως από την λυχνία του, ενώ στο πρώτο επίπεδο θα επιτρέψει αρκετά παιχνίδια με την ουρά, επεμβαίνοντας πριν η πλαγιολίσθηση ξεφύγει από το ασφαλές όριο. Αν το απενεργοποιήσετε, τα πράγματα απελευθερώνονται τελείως και λίγη προσοχή χρειάζεται, ώστε να διατηρείτε τον έλεγχο στα διασκεδαστικά παντιλίκια –και όχι μόνο- που θα ακολουθήσουν.
Οι αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας, όντας πλήρως ρυθμιζόμενες, μπορούν να έρθουν στα μέτρα του κάθε αναβάτη, οπότε εμείς θα αναφερθούμε επιγραμματικά στις αρχικές ρυθμίσεις τους: Ισορροπούν επιτυχώς μεταξύ άνεσης και στιβαρότητας, με μια ελαφρά κλίση προς το δεύτερο, ιδίως από το πιρούνι το οποίο χαρίζει καλή αίσθηση. Το αμορτισέρ είναι πιο μαλακό, ενώ αν έχετε σκοπό να κάνετε συχνά δικάβαλο, η ρύθμισή του προς το πιο σκληρό είναι απαραίτητη, καθώς προσέξαμε ότι θα τερματίσει σε έντονες ανωμαλίες του δρόμου.
Όταν η καθημερινή μετακίνηση γίνει διαδρομή αναψυχής, το CB1000R ακολουθεί. Σε δρόμο με στροφές, ο αναβάτης θα απολαύσει τι πάει να πει «neo sports cafe» α λα Honda. Η μοτοσυκλέτα επιδεικνύει ουδέτερη συμπεριφορά και προσφέρει πολύ καλή αίσθηση όταν στρίβει, ωθώντας τον αναβάτη να πιέσει περισσότερο –και αυτό χωρίς να χάνει καθόλου από την εξαιρετική ποιότητα κύλισης της. Ακόμη και με τις αρχικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων η απόδοση της CB1000R κρίνεται πολύ καλή, ενώ αν αυτές ρυθμιστούν στα μέτρα του χρήστη, είμαστε σίγουροι ότι θα γίνει ακόμα καλύτερη. Μόνο ένας απαιτητικός αναβάτης θα επισημάνει ότι το μοντέλο χρειάζεται λίγη περισσότερη δύναμη στο τιμόνι στις εισόδους των στροφών, σε συνθήκες πίεσης και συγκριτικά με μια αμιγώς σπορ κατασκευή. Αυτό όμως που γίνεται αντιληπτό αμέσως σε τέτοια χρήση, είναι το έντονα παρεμβατικό ABS, που «μπαίνει» πολύ νωρίς αν τα φρένα πιεστούν και δεν επιτρέπει στο εξαιρετικό σύστημα πέδησης να αποδώσει τα μέγιστα του. Το μειονέκτημα αντισταθμίζουν η μεγάλη δύναμη των φρένων, αλλά κυρίως η πολύ καλή τους αίσθηση που επιτρέπει πέδηση ακριβείας, με αίσθημα ασφάλειας από τον αναβάτη.
Ως μοτοσυκλέτα και για τον ελεύθερο χρόνο, η CB1000R θα σας ταξιδέψει με περισσή άνεση όσον αφορά την θέση οδήγησης και την σέλα, αν φυσικά αντέχετε την έλλειψη ανεμοκάλυψης. Στην εθνική, οι υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι παιχνιδάκι για τον κινητήρα των 998 κυβικών και οι ρεπρίζ είναι ισχυρές ακόμη και με 6η στο σασμάν –με 5η και 4η, γίνονται εθιστικές. Το επίπεδο σταθερότητας και ποιότητας κύλισης της μοτοσυκλέτας, θυμίζουν πολυτελές αυτοκίνητο. H ύπαρξη ενός cruise control μάλιστα, θα αύξανε ακόμη περισσότερο την ταξιδιωτική ευκολία του αναβάτη. Ως κατακλείδα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η Honda διαθέτει μια σειρά αξεσουάρ για το μοντέλο, τα οποία μπορούν να τονίσουν είτε την τουριστική πλευρά του (Tank bag και σακίδιο πίσω σέλας θερμαινόμενα γκριπ, ζελατίνα πίνακα οργάνων και σέλα από Alcantara), είτε το σπορ στοιχείο του (Quickshifter, μονόσελο πίσω, προστατευτικά κινητήρα και ψυγείου κ.α.)