Η Aprilia προτάσσει τα adventure στοιχεία του SR GT απέναντι στον ανταγωνισμό, βάζοντας φωτιά στην κατηγορία των 125 κυβικών.
Adventure στοιχεία, σπορ εμφάνιση ή πολυτέλεια; Η κατηγορία των 125 δεν είναι ιδανική μόνο επειδή μπορείς να οδηγείς ένα scooter και με δίπλωμα αυτοκινήτου, καθώς προσφέρει πολλά περισσότερα. Με πλούσιο εξοπλισμό, GT στοιχεία και δυνατότητες ακόμη και για κίνηση στο χώμα τα μικρά scooter τα έχουν πλέον όλα. Το μόνο που μένει είναι να διαλέξεις αυτό που ταιριάζει στις ανάγκες σου καθώς κάθε εταιρία έχει τη δική της προσέγγιση όπως μας αποδεικνύει και το νέο το Aprilia SR GT που έρχεται αποφασισμένο να βάλει τα δύσκολα στον ανταγωνισμό.
Θέλει να ορίσει την "αστική περιπέτεια" στα 125 κυβικά Αποδίδει 14,9 ίππους ενώ οδηγείται και με δίπλωμα αυτοκινήτου Λέει "ναι" σε χωμάτινα περάσματα Πώς πιστεύετε ότι θα τα πάει απέναντι στα Best Sellers της μικρής κατηγορίας;
Πριν λίγους μήνες η Aprilia παρουσίασε το εντυπωσιακό SR GT, ένα adventure scooter το οποίο είναι διαθέσιμο με κινητήρες της οικογενείας i-get σε 125 και 200 κυβικά. Στην έκδοση των 125 κυβικών, αποδίδει 14,95 ίππους ένα κορυφαίο νούμερο για την κατηγορία που το φέρνει αυτόματα και στο όριο του Α1 διπλώματος. Η εμφάνιση του συνδυάζει «dual sport» στοιχεία με ψηλό εμπρόσθιο μέρος και μεγάλη απόσταση από το έδαφος , με superbike πινελιές όπως το τριπλό φωτιστικό σώμα αλά… RSV4 και τα αεροδυναμικά ανοίγματα που θυμίζουν winglets, κάνοντας το μοντέλο να ξεχωρίζει από τις κλασσικές γραμμές της κατηγορίας.
Από το «κατεστημένο» της κατηγορίας ξεφεύγει και η εργονομία, με το φαρδύ τιμόνι και τη θέση οδήγησης να θυμίζουν μοτοσυκλέτα με τον απαραίτητο όμως χώρο και με 2 διακριτές θέσεις για τα πόδια. Κάτω από την σέλα χωρά ένα full-jet κράνος μαζί με αρκετά ακόμα αντικείμενα, ενώ το ντουλαπάκι της ποδιάς, εκτός από υποδοχή ρεύματος διαθέτει και ένα «ραφάκι» για την ασφαλή τοποθέτηση κινητού τηλεφώνου, μιας και προσφέρεται η δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, μέσω Bluetooth και της πλατφόρμας Aprilia Mia.
Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη LCD οθόνη, ενώ στον εξοπλισμό του SR GT περιλαμβάνεται και το σύστημα Start-Stop με την ονομασία RISS (Regulator Inverter Start & Stop System), το οποίο συμβάλλει στη χαμηλή κατανάλωση αλλά και στη μεγάλη αυτονομία μαζί με το ρεζερβουάρ 9 λίτρων. Για να μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες, το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο συνδυάζεται με αναρτήσεις ειδικά σχεδιασμένες για το SR GT. Μπροστά συναντάμε ένα πιρούνι 33 χιλιοστών της Showaμε διαδρομή 122 χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας με δυνατότητα προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 θέσεις. Στα φρένα έχουμε ένα δίσκο 260 χιλιοστών τύπου μαργαρίτα μπροστά και έναν δίσκο ίδιας σχεδίασης 220 χιλιοστών πίσω με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, ενώ οι διαστάσεις των τροχών είναι 14 και 13 ιντσών εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Το Honda PCX ήταν και είναι, ένα από τα κορυφαία «Mini-GT» scooters, ξεχωρίζοντας με τη μοναδική εμφανισιακή του ταυτότητα και την υποδειγματική συμπεριφορά του. Στην τελευταία του γενιά το best seller της Honda παρουσιάζεται βελτιωμένο και καλύτερο από ποτέ, διατηρώντας όμως όλα εκείνα τα στοιχεία που το έκαναν τόσο δημοφιλές. Η εντυπωσιακή σχεδίαση με την premium αίσθηση, που κάνει το PCX άμεσα αναγνωρίσιμο έχει ανέβει επίπεδο, ενώ εκτεταμένες βελτιώσεις έχει υποστεί και ο κινητήρας με στόχο την χαμηλή κατανάλωση και τις μειωμένες εσωτερικές τριβές.
Ο αναβάτης κάθεται σε όρθια στάση που θυμίζει κάτι από… cruiser μοτοσυκλέτα έχοντας στη διάθεση του μια ευρύχωρη σέλα και αρκετό χώρο για τα πόδια αφού μπορεί να τα απλώσει στο κεκλιμένο πάτωμα. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τύπου LED, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα κράνος full-face, ενώ για επιπλέον αντικείμενα υπάρχει το ντουλαπάκι της ποδιάς με θύρα USB-C για παροχή ρεύματος. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια οριζόντιας διάταξης οθόνη LCD ενώ πλέον και το PCX φέρει το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί Smart Key, που ανοίγει και το προαιρετικό top - box των 35 λίτρων χωρίς την χρήση κλασικού κλειδιού.
Ο κινητήρας αποδίδει 12,4 ίππους, συνδυάζεται με σύστημα traction control και φυσικά συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 5, ενώ διαθέτει και σύστημα start-stop. Το ατσάλινο πλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί για αυξημένη ακαμψία. Σημαντική αλλαγή αποτελεί η υιοθέτηση πίσω τροχού 13 ιντσών (αντί 14 του προηγούμενου μοντέλου), μια αλλαγή που δεν αυξάνει μόνο τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, αλλά και τα επίπεδα ευελιξίας. Στις αναρτήσεις, το πιρούνι των 31 χιλιοστών εμπρός παραμένει απαράλλαχτο, όμως τα αμορτισέρ πίσω εξοπλίζονται με σκληρότερο ελατήριο και αυξημένη διαδρομή με στόχο την καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών σε κακής κατάστασης οδοστρώματα στην πόλη. Στα φρένα, το PCX χρησιμοποιεί δίσκο 220 χιλιοστών εμπρός, με μία δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS μονού καναλιού, που δρα μόνο για το εμπρός φρένο. Πίσω, ένα ταμπούρο 130 χιλιοστών αναλαμβάνει την πέδηση.
Στη μάχη της κατηγορίας μικρού κυβισμού, η SYM ρίχνει το νέο της όπλο Jet X, ένα ιδιαίτερα αιχμηρό σε εμφάνιση και πλούσιο σε εξοπλισμό scooter με ποιότητα κατασκευής που θυμίζει τα high end μοντέλα της SYM όπως το TL. Το Jet X χαρακτηρίζεται από μια πολύ αιχμηρή και σπορ σχεδίαση, με κεντρικό τούνελ αντί για επίπεδο πάτωμα και μοντέρνα αισθητική τόσο στο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με Full Led φωτισμό .
Το χαμηλό ύψος της σέλας προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον αναβάτη, ενώ το μαλακό αφρώδες της φροντίζει για την άνεση του ανεξάρτητα το ανάστημά του, αφού μπορείς με ευκολία να πατάς τα πόδια σου στο έδαφος. Ο κύριος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να φιλοξενήσει ένα Full face κράνος καθώς και μικρότερα αντικείμενα, ενώ στο εσωτερικό τμήμα της ποδιάς, υπάρχει επιπλέον κλειστός αποθηκευτικός χώρος που διαθέτει και παροχή φόρτισης USBQC 2.0. Το πακέτο εξοπλισμού περιλαμβάνει LCD πίνακα οργάνων με αυτόματη ρύθμιση επιπέδου φωτεινότητας αλλά και σύστημα keyless που αυξάνει ακόμη περισσότερο τα επίπεδα πρακτικότητας.
Στο επίκεντρο του μοντέλου βρίσκεται ένας υγρόψυκτος κινητήρας 125 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 12,6 ίππους κατατάσσοντας το Jet X ανάμεσα στα δυνατότερα scooter της κατηγορίας του. Διαθέτει ηλεκτρονικό ψεκασμό της Continental και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, στοιχείο απαραίτητο για ένα καθημερινό μέσο μεταφοράς. Το ατσάλινο πλαίσιο συνεργάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι και διπλά πίσω αμορτισέρ τα οποία ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση, εξασφαλίζοντας βέλτιστη οδική συμπεριφορά, ενώ για την πέδηση φροντίζουν δύο δίσκοι 260 και 220 χιλιοστών μπροστά και πίσω αντίστοιχα, με το δικάναλο ABS της Continental να αυξάνει τα επίπεδα ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.
Με τη σχεδιαστική ανανέωση, premium κατασκευή και υψηλότατου επιπέδου οδηγική συμπεριφορά, το NMAX 125 είναι ένα πολυτελές καθημερινό scooter που επισφραγίζει τη «MAX» ταυτότητα της Yamaha σε όλες τις κατηγορίες. Με σχεδιαστικό προφίλ που παραπέμπει στα μεγαλύτερα μοντέλα της σειράς MAX και ποιότητα κατασκευής που κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, το μικρό ΝΜΑΧ θα ικανοποιήσει ακόμη και τους πιο απαιτητικούς. Το εργονομικό τρίγωνο σέλας-τιμονιού-πατώματος έχει σχεδιαστεί για την άνετη στάση του αναβάτη, με το πάτωμα να προσφέρει 2 θέσεις για τα πόδια ανάλογα με την προτίμηση του. Κάτω από την ευρύχωρη σέλα μπορεί να τοποθετηθεί ένα κράνος, ενώ επιπλέον χώρος με παροχή 12V υπάρχει στην ποδιά.
Ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος για τα δεδομένα της κατηγορίας και περιλαμβάνει Led φωτιστικά σώματα και φώτα ημέρας DRL, καθώς και το σύστημα συνδεσιμότητας SCCU, που επιτρέπει τη σύνδεση smartphone μέσω Bluetooth. Μέσω αυτού του συστήματος, ο αναβάτης μπορεί να προβάλλει και να καταγράψει δεδομένα από την οδήγηση του, να εντοπίσει το scooter σε σημεία στάθμευσης και να μοιραστεί τα δεδομένα με άλλους χρήστες της πλατφόρμας Yamaha MyRide. Η LCD οθόνη εμφανίζει ειδοποιήσεις από το smartphone, όπως ένδειξη μπαταρίας, εισερχόμενες κλήσεις, e-mail και μηνύματα. Επιπλέον, το μοντέλο εξοπλίζεται με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί.
O κινητήρας των 125 κυβικών ακολουθεί την τεχνολογία Blue Core της Yamaha και είναι εξοπλισμένος με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων VVA.Αποδίδει 12,2 ίππους, ενώ εξοπλίζεται με Traction Control καθώς και με σύστημα Start-Stop. Το πλαίσιο συνδυάζεται με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι στο εμπρός μέρος και 2 αμορτισέρ στο πίσω, ενώ το σύστημα πέδησης περιλαμβάνει δισκόφρενα 230 χιλιοστών εμπρός και πίσω, με ABS δύο καναλιών.