WMC Zero SRS Intelligent Aero: Μεγαλύτερη αυτονομία με 10% μειωμένη αντίσταση

WMC Zero SRS Intelligent Aero: Μεγαλύτερη αυτονομία με 10% μειωμένη αντίσταση
8 Φωτογραφίες »

• Πρωτότυπο WMC Zero SRS Intelligent Aero με καινοτομίες στη μείωση της αντίστασης
• Δοκιμές σε ταχύτητες άνω των 400 χλμ/ώρα
• Τροποποιήσεις σε φέρινγκ, ανεμοθώρακα, φτερό και πιρούνι
• Μείωση αντίστασης κατά 10% και ακόμα μεγαλύτερη μείωση βάρους

Πρωτότυπο WMC Zero SRS Intelligent Aero με καινοτομίες στη μείωση της αντίστασης

Η αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Zero Motorcycles και η βρετανική White Motorcycle Concepts (WMC), που ειδικεύεται σε καινοτομίες αεροδυναμικής, ξεκίνησαν ένα κοινό ερευνητικό πρόγραμμα με στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής των ηλεκτρικών δικύκλων. Οι δύο εταιρείες συναντήθηκαν για πρώτη φορά στην EICMA 2023, την ετήσια έκθεση μοτοσυκλέτας στο Μιλάνο, και ένωσαν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη του WMC Zero SRS Intelligent Aero Prototype, ενός πρωτότυπου με καινοτόμες λύσεις στη μείωση της αντίστασης στον αέρα και στην αύξηση της αυτονομίας. Η Zero, με υποστήριξη επένδυσης από την ινδική Hero το 2023, βασίστηκε στην τεχνογνωσία της WMC για να προσαρμόσει τις καινοτομίες της στην πλατφόρμα του μοντέλου Zero SR/S.

Δοκιμές σε ταχύτητες άνω των 400 χλμ/ώρα

Η κεντρική τεχνολογία της White Motorcycle Concepts είναι το κατοχυρωμένο σύστημα καναλιού αέρα Aerodynamic-Duct, το οποίο μειώνει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση με τη διέλευση του αέρα από το μπροστινό προς το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Το σύστημα αυτό, που εφαρμόστηκε αρχικά στο ηλεκτρικό πρωτότυπο WMC250EV, έχει δοκιμαστεί σε ταχύτητες που υπερβαίνουν τα 400 χλμ./ώρα, αναδεικνύοντας την αποτελεσματικότητά του στην αεροδυναμική. Στόχος της τρέχουσας συνεργασίας ωστόσο δεν είναι η επίτευξη υψηλών ταχυτήτων, αλλά η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στις χαμηλότερες, «καθημερινές» ταχύτητες, παράγοντας κρίσιμος για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, όπου η μικρότερη κατανάλωση ενέργειας σημαίνει μεγαλύτερη αυτονομία.

Τροποποιήσεις σε φέρινγκ, ανεμοθώρακα, φτερό και πιρούνι

Στο πλαίσιο του έργου, η White Motorcycle Concepts χρησιμοποίησε την τεχνογνωσία της στην αεροδυναμική για να ενσωματώσει το σύστημα Aerodynamic-Duct στη Zero SR/S. Η μοτοσυκλέτα τροποποιήθηκε με ανασχεδιασμένα φέρινγκ, ανεμοθώρακα, μπροστινό φτερό και κάλυμμα πιρουνιού, τα οποία επιτρέπουν τη διαίρεση της ροής του αέρα στα δύο και τη διανομή του σε δύο κανάλια κατά μήκος του οχήματος μέχρι την έξοδό τους, στο πίσω μέρος. Εκτός από τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, αυτή η διαδρομή του αέρα συνεισφέρει και στη βελτίωση της ψύξης των ηλεκτρικών εξαρτημάτων του κινητήρα, υποσχόμενη καλύτερη διαχείριση θερμοκρασίας και μεγαλύτερη απόδοση.

Μείωση αντίστασης κατά 10% και ακόμα μεγαλύτερη μείωση βάρους

Μετά την προσθήκη του Aerodynamic-Duct, η αντίσταση στον αέρα του WMC Zero SRS Intelligent Aero Prototype μειώθηκε κατά περίπου 10%, γεγονός που μπορεί να φαίνεται μικρό αλλά έχει σημαντικές επιπτώσεις στην κατανάλωση και στην αυτονομία της μοτοσυκλέτας, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες. Η μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση μειώνει τον ρυθμό της ενεργειακής κατανάλωσης σε σχέση με την ισχύ της μπαταρίας, δίνοντας τη δυνατότητα για κάλυψη μεγαλύτερων αποστάσεων ή τη χρήση ελαφρώς μικρότερων μπαταριών. Το τελευταίο έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση του βάρους (που οδηγεί κι αυτό με τη σειρά του σε περαιτέρω αύξηση αυτονομίας) και του κόστους. Παράλληλα, η WMC εκτιμά ότι οι δυνατότητες του συστήματος θα ήταν ακόμη πιο σημαντικές αν ο σχεδιασμός του Aerodynamic-Duct ενσωματωνόταν εξαρχής στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας, ανοίγοντας έτσι τις προοπτικές για την εφαμοργή του σε μελλοντικά μοντέλα.

 Σχετικές ειδήσεις