Οι χαμηλές θερμοκρασίες του χειμώνα κάνουν πιο δύσκολο το έργο της μπαταρίας. Δες πώς ο σωστός έλεγχος και η φροντίδα της, θα αποτρέψουν το να μείνεις από ρεύμα στη μέση του δρόμου.
Ο χειμώνας πλησιάζει και οι χαμηλές θερμοκρασίες ταλαιπωρούν τη μπαταρία που θα πρέπει να έχει αρκετή δύναμη, ώστε να θέσει σε λειτουργία έναν κρύο κινητήρα με παγωμένα λάδια. Ο πρόσθετος εξοπλισμός, όπως θερμαινόμενες σέλες και γκριπ ή προβολάκια, απαιτούν ακόμα περισσότερη δύναμη. Είναι η καλύτερη εποχή για να ελέγξεις ότι όλα λειτουργούν σωστά και θα συνεχίσουν να δουλεύουν μόλις πέσουν οι θερμοκρασίες.
Αν η μπαταρία σου είναι ανοικτού τύπου, τσέκαρε τη στάθμη των υγρών και συμπλήρωσε, αν χρειάζεται. Στις κλειστού τύπου δεν μπορείς να επέμβεις, αλλά αν δεις «φουσκωμένα» σημεία στο περίβλημά τους, έχει έρθει η ώρα της αντικατάστασης.
Κάποιες παλαιότερες μοτοσυκλέτες, μπορεί να είναι εφοδιασμένες με μπαταρίες μολύβδου οξέος ανοικτού τύπου. Σε αυτές μπορείς να τσεκάρεις τη στάθμη των υγρών και να συμπληρώσεις με αποσταγμένο νερό. Κοίταξε στο κάτω μέρος των στοιχείων, αν δεις ιζήματα ή παραμόρφωση στις πλάκες μολύβδου, θα πρέπει να αντικαταστήσεις τη μπαταρία. Οι μπαταρίες κλειστού τύπου δεν χάνουν υγρά, οπότε σιγουρέψου ότι δεν υπάρχουν περίεργα «φουσκώματα» στο περίβλημα της μπαταρίας.
Αν οι πόλοι της μπαταρίας έχουν βρωμιά ή μούχλα, το ρεύμα συναντάει αντίσταση και μπορεί να δυσκολευτείς να βάλεις μπροστά τον κινητήρα. Καθάρισέ τους με σπρέι για επαφές και βάλε βαζελίνη για να τους προστατέψεις στο μέλλον.
Αν τα καλώδια της μπαταρίας είναι διαβρωμένα ή βρώμικα, η τάση που φτάνει στη μίζα θα είναι μικρότερη και μειώνεται το ρεύμα που πηγαίνει από το δυναμό στην μπαταρία, επηρεάζοντας τη φόρτισή της. Χρησιμοποίησε καθαριστικό επαφών κι ένα βουρτσάκι για να καθαρίσεις τις επικαθίσεις πράσινου και λευκού χρώματος από τους πόλους και γενικά τα φισάκια. Λίγη βαζελίνη θα τους προστατέψει από τη διάβρωση και θα τους διατηρήσει καθαρούς.
Αν η μπαταρία αποφορτίζεται γρήγορα, μπορεί να φταίει το δυναμό. Βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα και με ένα πολύμετρο δες αν ανεβαίνει η τάση της μπαταρίας όταν ανεβάζεις στροφές.
Σε πιο παλιές μοτοσυκλέτες, ίσως μπορείς να τσεκάρεις με το μάτι, αν δουλεύει σωστά το δυναμό. Θα πρέπει η μπαταρία να φορτίζει, όταν λειτουργεί ο κινητήρας, δηλαδή η τάση να ανεβαίνει, όταν ανεβαίνουν οι στροφές. Βάλε σε λειτουργία τον κινητήρα και κοίτα τη λάμπα του προβολέα. Θα πρέπει να γίνεται πιο φωτεινή, όταν ανεβάσεις τις στροφές. Στις Σύγχρονες μοτοσυκλέτες θα χρειαστείς ένα πολύμετρο για να ελέγχεις την τάση της μπαταρίας. Με τον κινητήρα στο ρελαντί, θα πρέπει να βλέπεις 13 με 14 volts, ενώ όταν οι στροφές ανέβουν, θα πρέπει το βολτόμετρο να δείξει περίπου 14.5 volts. Πολύ περισσότερο ή πολύ λιγότερο σημαίνει πρόβλημα με την μπαταρία ή το δυναμό.
Αν αποφασίσεις να αλλάξεις τη μπαταρία κοίταξε για μια λιθίου. Είναι πιο ακριβές, αλλά έχουν πολύ μικρότερο βάρος και όγκο, ενώ δεν πέφτει τόσο πολύ η απόδοσή τους με το πέρασμα του χρόνου.
Το κινητό, ο φορητός υπολογιστής, η ψηφιακή κάμερα παίρνουν ρεύμα απο μπαταρίες λιθίου και πλέον η τεχνολογία τους έχει προχωρήσει αρκετά, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις μοτοσυκλέτες. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι το σημαντικά μικρότερο βάρος, αφού το λίθιο είναι πολύ ελαφρύτερο από τον μόλυβδο. Επίσης, μια μπαταρία μολύβδου αποφορτίζεται πολύ πιο γρήγορα, όταν δεν χρησιμοποιείται, με το πέρασμα του χρόνου, ενώ μια καλής ποιότητας λιθίου διατηρεί την τάση της για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τέλος, οι μπαταρίες λιθίου είναι συνήθως μικρότερες σε μέγεθος και καταλαμβάνουν μικρότερο χώρο. Το μειονέκτημα τους είναι το μεγάλο κόστος, το οποίο μπορεί να υπερβαίνει σημαντικά αυτό μια συμβατικής μπαταρίας.
O σωστός έλεγχος και η φροντίδα της, θα αποτρέψουν το να μείνεις από ρεύμα στη μέση του δρόμου. Εσείς τι άλλο κάνετε για να διατηρήσετε τη μπαταρία "σε φόρμα";