Μπορεί να ονομάζεται Enduro, αλλά η συμπεριφορά της στον δρόμο παραμένει εξαιρετική.

Διασκεδάζοντας στον χώρο που πραγματοποιούνται τα μαθήματα DRE (Ducati Ride Experience Enduro Academy).

Στο χώμα η τεράστια ισχύς των 158 ίππων ανοίγει πολλές πόρτες για παιχνίδια με το γκάζι.

Οδηγώντας

Την επόμενη από την ημέρα της παρουσίασης μας περίμεναν δύο μοτοσυκλέτες. Η πρώτη με τα ¨τακούνια¨ της έτοιμη για περιπέτεια και η δεύτερη με τα νορμάλ ελαστικά και βαλίτσες για οδήγηση στον δρόμο. Περιμένοντας να ξεκινήσουμε με χαλαρές βόλτες στο χώμα, βρεθήκαμε στο βουνό, σε εντουράδικες διαδρομές που θα ορκιζόσουν ότι ένα On-Off 158 ίππων και 254 κιλών τις αποφεύγει όπως ο διάβολος το λιβάνι... Οι υπεύθυνοι όμως της Ducati είχαν άλλη γνώμη, η οποία όπως αποδείχτηκε μόνο λανθασμένη δεν ήταν. 

Με επιλεγμένο το Enduro mode, διαπιστώνεις ότι ακόμα και οι 100 ίπποι κινούν αξιοπρεπώς την 1260 και αποδεικνύονται υπεραρκετοί για αυτές τις συνθήκες, καθώς ελάχιστοι μπορούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο την θηριώδη δύναμη των 158 ίππων. Η ομαλότερη απόδοση σε σχέση με την 1200 σε βοηθά να ανοίξεις το γκάζι χωρίς φόβο, έχοντας πάντα στην διάθεσή σου το εκπληκτικό traction control το οποίο στη θέση 1 παρεμβαίνει μόνο όταν πραγματικά χρειάζεται, επιτρέποντας ακόμα και τις πλαγιολισθήσεις. Η θέση οδήγησης επιτρέπει να σταθείς όρθιος χωρίς δυσκολία και ο όγκος αν και δεν ¨εξαφανίζεται¨ όπως είναι λογικό, ενοχλεί μόνο στα πολύ αργά κομμάτια ή όταν πρέπει να σταματήσεις σε κεκλιμένο-βραχώδες έδαφος.

Πηγαίνοντας πιο γρήγορα, η μοτοσυκλέτα καταπίνει τα πάντα εξαφανίζοντας λακκούβες και νεροφαγώματα, χάρη στον 19 άρη μπροστινό τροχό και την λειτουργία των αναρτήσεων που αποδεικνύεται εξαιρετική, ώστε να μην νιώθουμε κούραση ακόμα και μετά από 40 χλμ οδήγησης σε συνθήκες που λίγοι ιδιοκτήτες θα κινηθούν. Η Ducati είχε φροντίσει ώστε να οδηγήσουμε και στον ιδιωτικό χώρο όπου πραγματοποιούνται τα μαθήματα του DRE (Ducati Ride Experience Enduro Academy). Μια διαδρομή με τεχνικά, φυσικά εμπόδια και κλειστές στροφές, που από το 2003 μέχρι σήμερα έχει βοηθήσει περισσότερους από 10.000 αναβάτες από όλο τον κόσμο να ανακαλύψουν τις δυνατότητες των μοτοσυκλετών τους. Φυσικά και εκεί η 1260 Enduro δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε κάθε είδους δοκιμασία.

Μπορεί να ονομάζεται Enduro και να τα καταφέρνει απροσδόκητα καλά στο χώμα, αλλά στην πραγματικότητα λίγοι ιδιοκτήτες θα την επιλέξουν αποκλειστικά για τον Off-Road χαρακτήρα της τοποθετώντας ελαστικά με τακούνια. Και ένας από τους λόγους, είναι αναμφίβολα η απόδοσή της στο δρόμο. Έχοντας εμπειρία από την ασφάλτινη έκδοση ξέραμε τι να περιμένουμε και φυσικά δεν μας απογοήτευσε, αφού ο 19αρης μπροστινός τροχός, το μεγάλο ρεζερβουάρ και οι βαλίτσες δεν αλλοιώνουν την συμπεριφορά της που παραμένει εξαιρετική σε κάθε τομέα. Η ελαφρώς πιο αργή γεωμετρία περνά σε δεύτερη μοίρα, καθώς η μοτοσυκλέτα δίνει την ίδια στιβαρή αίσθηση και πλαγιάζει με ευκολία, παραμένοντας σταθερή μέχρι να νιώσεις τα μαρσπιέ να ξύνουν την άσφαλτο. Ο κινητήρας είναι απλώς απολαυστικός, έχοντας γραμμική λειτουργία και αποθέματα ροπής που κάνουν sport μοτοσυκλέτες να ντρέπονται, χωρίς όμως απότομη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού. Τα φρένα, το Shifter και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι επιπέδου Superbike, εμπνέοντας συνεχώς για γρήγορη οδήγηση κάνοντάς σε γρήγορα να ξεχνάς την κατηγορία που ανήκει. Αν φυσικά θέλεις να κινηθείς σε πιο χαλαρούς ρυθμούς επιλέγεις το Touring mode, σηκώνεις την ζελατίνα και απολαμβάνεις την ποιότητα κύλισης που κάνει την 1260 Enduro την ιδανικότερη Multistrada για τους ελληνικούς δρόμους.