LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Honda CB 900 Hornet
Νωχελικός εκτελεστής
Το Hornet 900 είναι από αυτές τις μοτοσικλέτες που για να σε συγκινήσουν πρέπει να τις οδηγήσεις. Σταματημένη, δεν λέει πολλά, περνάει σχεδόν απαρατήρητη… μέχρι τη στιγμή της πρόκλησης.
Οι "ελεύθεροι σκοπευτές" ζουν μοναχικά, τόσο κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσής τους όσο και σε πραγματικές συνθήκες μάχης. Η αποστολή τους είναι απλή: εντοπισμός και εξόντωση του εχθρού, με μια και μοναδική κίνηση. Οι ελεύθεροι σκοπευτές είναι συνήθως εθελοντές και μέσα από την αυστηρή και "μοναχική" εκπαίδευσή τους, αναπτύσσουν εντυπωσιακές ικανότητες επιβίωσης και αιφνιδιασμού. Δεν ρισκάρουν ποτέ τη θέση τους και οποιαδήποτε κίνησή τους είναι σίγουρη και αποφασιστική. Το μοναδικό σύστημα άμυνας που διαθέτουν είναι το καμουφλάζ. Οσο πιο καλό, τόσο μεγαλύτερες και οι πιθανότητες να μην γίνουν αντιληπτοί από τον εχθρό. Αν τυχόν και δεν το πετύχουν, η τύχη τους είναι σχεδόν προδιαγεγραμμένη. Γιατί ενώ όλοι τους σέβονται, κανείς δεν πρέπει να τους δώσει μια δεύτερη ευκαιρία. Είναι ωμοί, ψυχροί και ύπουλοι…. Το Hornet 900 μπορεί να μην κουβαλάει το στίγμα του στυγνού εκτελεστή, αλλά γνωρίζει καλά την τέχνη του καμουφλάζ… πολύ καλά! Το μόνο που προδίδει τη θέση του, είναι το μικρό αυτοκολλητάκι "900", όπως και στους ελεύθερους σκοπευτές η λάμψη του φακού της διόπτρας υπό το φως του ήλιου. Αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο τους και παράλληλα το κρυφό τους όπλο. Οσο μένει κρυφό, μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθεροι και επικίνδυνοι. Μόλις το φως αποκαλύψει τη θέση τους, η συνέχεια εξελίσσεται σε σκληρή μάχη, με το Hornet να βρίσκεται σε δύσκολη και καθοριστική θέση. Παραμένει όμοιο από το 2002, οπότε και πρωτοπαρουσιάστηκε. Το χρονικό διάστημα δεν είναι μεγάλο, μεγάλοι είναι όμως οι αντίπαλοι που έχει να αντιμετωπίσει. Το Hornet 900, όμως, σκόπιμα δεν στοχεύει στην κορυφή της κατηγορίας, τουλάχιστον όσον αφορά τις απόλυτες επιδόσεις και το κορυφαίο και απόλυτο στήσιμο, για αποκλειστικά sport χρήση. Η προσέγγισή του είναι διαφορετική, όπως και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Θέση Οδήγησης
Ο οδηγός κάθεται σχεδόν όρθιος, με τα χέρια σε ευθεία θέση. Η κούραση αργεί πολύ να έρθει στη σέλα του Hornet. Το ίδιο ισχύει και για το συνοδηγό.
Πάνω στην ενιαία σέλα του, τόσο από τη θέση του οδηγού όσο και από αυτή του συνοδηγού, επικρατούν συνθήκες ηρεμίας, γαλήνης και χαλάρωσης. Η διπλή "σελάρα" του Hornet θα μπορούσε να κάλλιστα να είναι βιδωμένη σε κάποια sport-touring ή κάποια on-off. Δεν είναι πολύ φαρδιά, επιτρέπει να κινείσαι εύκολα πάνω της, εκτείνεται μέχρι και το ρεζερβουάρ, χωρίς να σπρώχνει τον οδηγό να πέσει πάνω του, και το υλικό της είναι μαλακό, ίσως και λίγο περισσότερο απ' ό,τι θα έπρεπε. Ο οδηγός κάθεται σχεδόν όρθιος, με τα χέρια σε ευθεία θέση και τα γόνατα σε μεγάλες και ξεκούραστες γωνίες. Βέβαια, τα μαρσπιέ βρίσκονται λίγο πιο πίσω απ' ό,τι περίμενες, αλλά δεν δημιουργούν κανένα απολύτως πρόβλημα. Ο συνοδηγός δεν απολαμβάνει τις ίδιες υπηρεσίες με τον οδηγό, καθώς βρίσκεται σε πιο "πιθηκοστάση", αλλά σίγουρα είναι πιο άνετος από ό,τι σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Μπορεί να στηριχτεί από τη μεγάλη λαβή που βρίσκεται πίσω του (αν και δεν είναι πολύ πρακτική) και να προστατευτεί από τον αέρα (πίσω από τον οδηγό), μιας και η θέση του δεν βρίσκεται πολύ ψηλότερα. Αν το Hornet είχε και ζελατίνα, θα μπορούσε να ταξιδεύει άνετα...
Κινητήρας
Κινητήρας αυτούσιος από το Fireblade του 1998. Στη θέση των καρμπιρατέρ υπάρχει ψεκασμός, παράλληλα με όλες τις απαραίτητες αλλαγές που έπρεπε να γίνουν.
Ο κινητήρας του Hornet προέρχεται από το θρυλικό Fireblade 900 του 1998. Παρ' ότι το CBR εκείνης της χρονιάς φόραγε καρμπιρατέρ, το Hornet είναι εξοπλισμένο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό (PMG-F1) με μπεκ 4 οπών και αυλούς 36 χιλ. Επίσης, έχουν εφαρμοστεί όλες οι τεχνικές που τηρούνται πάντα όταν ένας κινητήρας από supersport πρέπει να μετακομίσει σε μια μοτοσικλέτα γυμνή και καθημερινή. Εχουμε λοιπόν επανασχεδιασμένη μορφή, διάμετρο και θέση για τους αυλούς εισαγωγής (σε σχέση πάντα με το Fireblade), όπως επίσης και διαφορετικά έκκεντρα εκκεντροφόρων και χρονισμό βαλβίδων. Η συμπίεση έχει πέσει από το 11,1:1 στο 10,8:1, και όλα μαζί τα προηγούμενα επιτυγχάνουν την εντυπωσιακή αύξηση της δύναμης του Hornet στις χαμηλομεσαίες κατά 30%. Στο δρόμο, οι εκτιμήσεις της Honda επαληθεύονται στο ακέραιο. Το Hornet διαθέτει απελπιστικά μεγάλα αποθέματα ροπής σε οποιοδήποτε άνοιγμα του γκαζιού, σε οποιεσδήποτε στροφές. Η επιτάχυνση του τετρακύλινδρου εν σειρά είναι αστραπιαία, ομαλή και προοδευτική και οι 107 ίπποι καταφέρνουν να βγουν στο δρόμο με υποδειγματικά γραμμικό τρόπο. Ακόμη και με την τελευταία σχέση, το Hornet κινείται χαλαρά, χωρίς να σκορτσάρει, και μπορεί να επιταχύνει άμεσα. Το εξατάχυτο κιβώτιο είναι πάρα πολύ μαλακό και εκτελεί αθόρυβα και με ακρίβεια ακόμη και την πιο απρόσεκτη εντολή του αναβάτη. Ο συμπλέκτης είναι αέρινος, σαν να μην υπάρχουν ελατήρια στην κάτω άκρη του, και δεν θα σας κουράσει όσο και αν ασχολείστε μαζί του (που δεν πρόκειται, βέβαια, σε μια μοτοσικλέτα σαν το Hornet). Ακόμη και μετά από σκληρή χρήση, δεν παρουσιάζει καμία μείωση στην απόδοσή του.
Ποιότητα κατασκευής
Τάξη ή καλύτερα ευταξία, όπως έλεγε και ο διοικητής μου στο στρατό επικρατεί παντού πάνω στο Hornet, απ' όποια οπτική γωνία και να το κοιτάξεις. Το "ντροπαλό" σιδερένιο πλαίσιο είναι τόσο καλά κρυμμένο που για να το δεις πρέπει να προσπαθήσεις. Το ίδιο ισχύει και με τα καλώδια και τις ντίζες. Ως μια τυπική Honda, καλοφτιαγμένη και προσεγμένη, κρίνεται το Hornet, αν και δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως παράδειγμα μιας κορυφαίας κατασκευής από τη Honda. Στην τελική, έχει και τα χρονάκια του.
Οδηγώντας
Οδηγώντας το Hornet, σε κυριεύει μια αίσθηση ότι το οδηγούσες χρόνια (Honda…). Τα πάντα πάνω του είναι τοποθετημένα εκεί που πρέπει, με σωστή εργονομία, και συντελούν στην ψυχική ηρεμία του αναβάτη. Το μόνο λοιπόν που του απομένει, είναι να απολαύσει τη συμβίωσή του με το Hornet και αυτό που πραγματικά του προσφέρει. Την οδηγική απόλαυση μιας μοντέρνας αλλά "σχεδόν" ρετρό μοτοσικλέτας, τυλιγμένης γύρω από ένα καταπληκτικό και ροπάτο κινητήρα. Ο μη εξειδικευμένος χαρακτήρας του Hornet, θα γίνει εμφανής μόλις ζητήσετε από αυτό, το απόλυτο. Το Hornet είναι περισσότερο μια "super naked" μοτοσικλέτα παρά μια "streetfighter", συνεπώς ανάλογες πρέπει να είναι και οι απαιτήσεις προς αυτήν.
Συμπέρασμα
Το ασημένιο χρώμα, η προφόρτιση και η απόσβεση επαναφοράς του μπροστινού συστήματος όσο και η αποσβεση επαναφοράς του αμορτισέρ, εξακολουθούν να υπάρχουν.
Το Hornet 900 είναι μια μοτοσικλέτα που ουσιαστικά δεν υστερεί πουθενά. Ούτε σε δύναμη, ούτε σε επιδόσεις, ούτε σε τίποτα. Απευθύνεται σε όσους αναζητούν ένα όχημα που να μπορεί να αντεπεξέλθει στα πάντα, από το καθημερινό πήγαινε-έλα στη δουλειά και τη βόλτα του σαββατοκύριακου, μέχρι τα παιχνίδια "απώλειας πρόσφυσης" του πίσω ελαστικού. Είναι από τα φθηνότερα της κατηγορίας του και πραγματικά αξίζει το αντίτιμο που απαιτείται για την απόκτησή του. Και για να ξέρετε, οι μόνες διαφορές του από το περσινό μοντέλο είναι δύο νέα χρώματα: μπλε (μεταλλικό) και κόκκινο.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ