Το νέο Yamaha YBR 250 έρχεται να καλύψει το κενό της γκάμας της εταιρίας στα μικρομεσαία street και να εισάγει νέα επίπεδα στους τομείς της χρηστικότητας και της γρήγορης μετακίνησης μέσα στην πόλη. Τουλάχιστον, έτσι μας λένε οι Ιάπωνες. Εμείς, όμως, είμαστε κατά παράδοση δύσπιστοι και αποφασίσαμε να το διαπιστώσουμε οι ίδιοι, θέτοντας το YBR 250 στην απόλυτη δοκιμασία!
Ποιο θα μπορούσε να είναι, λοιπόν, το απόλυτο τεστ για ένα νέο μοντέλο, το οποίο προορίζεται να είναι η μικρομεσαία λύση στις μοτοσικλέτες πόλης; Να το οδηγήσεις στην κίνηση; Σιγά το πράγμα, κάθε μέρα το κάνεις, θες δε θες. Να βάλεις ένα χρονικό όριο και να περάσεις από το κέντρο της Αθήνας τη χειρότερη ώρα; Δεν τρέχει τίποτα, με λίγο καθαρό μυαλό, κινείσαι ευέλικτα και αποφεύγεις κάθε απειλή που πετάγεται στο διάβα σου. Το απόλυτο τεστ συνδυάζει τα παραπάνω και ρίχνει στο… τσουκάλι τον αστάθμητο παράγοντα Δημόσιο!
Να εξηγηθώ… Αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται εύκολα και υπό έλεγχο, δοκιμάστε το εξής. Κάντε μια απλή συναλλαγή με το Δημόσιο πρωί-πρωί. Σίγουρα θα σας πάρει πολύ περισσότερη ώρα από αυτή που υπολογίζατε και θα αργήσετε στη δουλειά σας, η οποία βρίσκεται γύρω στα 30 χλμ. μακριά. Ξεκινήστε με καύσωνα από το κέντρο της Αθήνας, κι ενώ ακόμη καταριέστε τη μοίρα σας και τη γραφειοκρατία (με λίγα λόγια, απέχετε πολύ από το να οδηγήσετε με νηφαλιότητα), δοκιμάστε να φτάσετε στο γραφείο όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αυτό είναι το απόλυτο τεστ και εκεί θα δείξει η μοτοσικλέτα κατά πόσο μπορεί να ανταποκριθεί σε κάθε ζόρικη δοκιμασία που της υποβάλλει η ζούγκλα της πόλης.
Φυσικά, η συγκεκριμένη δοκιμασία δεν περιλαμβάνει το να τρέχεις δίχως αύριο εκεί που δε σε παίρνει, ούτε το να γίνεις κίνδυνος για τον εαυτό σου ή τους άλλους. Αφορά αποκλειστικά στο να κινηθείς γρήγορα, ευέλικτα και πάνω απ’ όλα με ασφάλεια.
Δεν ξέρω αν η Yamaha είχε κατά νου τόσο αντίξοες συνθήκες όταν σχεδίαζε το YBR 250, αλλά φαίνεται πως τα καταφέρνει και, μάλιστα, πολύ καλά. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα χρηστικό δίκυκλο πόλης, με μικρές διαστάσεις, μικρό βάρος και άνετη θέση, το οποίο δε θα πει όχι και σε μικρά ταξιδάκια. Ο κινητήρας του έχει επαρκή δύναμη και μεγάλα αποθέματα ροπής, ειδικά στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ. και οι ελιγμοί γίνονται παιχνιδάκι, χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού.