Ο κινητήρας του TE 610, όπως ίσως νομίζετε, δεν αντιπροσωπεύει τον κυβισμό της μοτοσικλέτας, μιας και η χωρητικότητά του είναι 576,28 κ.εκ.. Ο ένας κύλινδρος διαθέτει σχετικά μεγάλη συμπίεση ( 11:1 ) και κλιμακώνει το έργο του με κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι προδιαγραφές EU3 δε θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση για την μοτοσικλέτα της Husqvarna. Συνεπώς, η χρήση ηλεκτρονικού ψεκασμού για την τροφοδοσία και η χρήση καταλύτη στην εξαγωγή ήταν μονόδρομος. Η πρόκληση της εταιρίας ήταν μεγάλη: πώς θα μπορούσε να τιθασέψει το αγρίμι, να το κάνει καθαρό, αλλά δίχως να αλλοιώσει τα δυνατά του χαρακτηριστικά. Ο ψεκασμός προέρχεται από τη Mikuni, με το σώμα του να είναι 42 χιλ., με διπλά μπεκ της Mitsubishi. Ο κινητήρας αποβάλει πλέον τα καυσαέριά του σε μονό τελικό, που διαθέτει καταλύτη αισθητήρα L αλλά και αισθητήρα οξυγόνου. Ο κινητήρας, πέρα από το να γίνει καθαρότερος, εξελίχθηκε και σε δύο ακόμα τομείς, αυτούς της αξιοπιστίας και της πολιτισμένης λειτουργίας. Πλέον, διαθέτει δύο αντλίες λαδιού, η μία εκ των οποίων φροντίζει για τη λίπανση του εμβόλου και του στροφάλου και η άλλη για το σασμάν. Το τελευταίο διαθέτει και νέο συμπλέκτη. Για λιγότερους κραδασμούς ο κινητήρας διαθέτει αντικραδασμικό άξονα. Στην πράξη τώρα ο κινητήρας του ΤΕ 610 βρίσκεται στην καλύτερη μορφή του. Τίθεται σε λειτουργία εύκολα και διατηρεί αυτό το χαρακτηριστικό ακόμα και όταν η θερμοκρασία του είναι υψηλή. Ο ψεκασμός δουλεύει εξαιρετικά και άμεσα. Σκασίματα, δισταγμούς στην απόκριση, καθώς και ανεπιθύμητα σβησίματα δεν εντοπίστηκαν και μάλιστα διαθέτοντας και περισσότερη δύναμη από το καρμπιρατεράτο μοντέλο. Το περσινό SM 610 (δεν υπήρχε ΤΕ) είχε ιπποδύναμη 42,88 ίππους στις 7.000 σ.α.λ., ενώ το φετινό ψεκαστό στις ίδιες στροφές παράγει 48,36 ίππους.