• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Δοκιμή: BMW R1200GS Adventure
GS εις το τετράγωνο!
Διαβάστηκε από 6612 αναγνώστες
Ο εύκολος τρόπος για να γράψεις ένα τεστ για το R1200GS Adventure, είναι να επιδοθείς σε σεξιστικά υπονοούμενα περί μεγέθους, να χρησιμοποιήσεις κατά κόρον επίθετα υπερθετικού βαθμού και γενικά να εγκλωβιστείς στο μύθο που το περιβάλλει. Άδικο κατά τη γνώμη μου. Γιατί το Adventure κρύβει αρκετές εκπλήξεις και μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα από αυτά που σε πείθει ότι μπορεί, με το παρουσιαστικό του.
Μην κρίνεις ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του
Σωστή ρήση και αν εξαιρέσει κανείς τον "τσελεμεντέ", επαληθευμένη άπειρες φορές. Η αλήθεια είναι ότι κάπως έτσι πήγα να την πατήσω στην περίπτωση του R1200GS Adventure, αφού, όταν το αντίκρισα, κρύος ιδρώτας με έλουσε στη σκέψη ότι για περισσότερο από μία εβδομάδα θα αναλάβω το ρόλο του...θηριοδαμαστή (ή του θύματος). Αν για κάθε αναβάτη υπάρχει μία ιδανική μοτοσικλέτα, έτσι και για κάθε μοτοσικλέτα υπάρχει ο ιδανικός αναβάτης και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν ήμουν εγώ αυτός, αλλά κάποιος ξανθός που τον λένε σίγουρα Χανς, είναι 2.10, ζυγίζει 150 κιλά και φοράει άσπρες κάλτσες με 48 νούμερο σανδάλια. Πόσο λάθος έκανα! Έσπευσα να ρυθμίσω τη σέλα στη χαμηλή της θέση (890 από 910χιλ.), κάτι που για τα 177 εκ του ύψους μου είχε ως αντίκτυπο να πατάω με κάτι παραπάνω από τις μύτες των ποδιών μου στο έδαφος. Χρειάστηκε να καταβάλω μόνο λίγη δύναμη για να σηκώσω τη μοτοσικλέτα από το πλάγιο σταντ και αυτή ήταν η μοναδική φορά που ένιωσα κάποια από τα 223 (+33 λίτρα καυσίμου) κιλά του Adventure. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα έγινε άμεσα αντιληπτό πως οι φόβοι μου ήταν εντελώς αβάσιμοι, αφού η μοτοσικλέτα αποδείχθηκε άριστα ζυγισμένη και ευκολοδήγητη, ακόμα και με σχεδόν...μηδενικές ταχύτητες. Το φαρδύ τιμόνι παρέχει ιδανικούς μοχλούς για την κατεύθυνση του GS μέσα στην κίνηση, όπου, τηρουμένων κάποιων αναλογιών και έχοντας κατά νου το μεγάλο πλάτος του boxer, μπορείς να κινηθείς πολύ άνετα.
Μπαλαρίνα κιλών…223
Παρόλο που το GS Adventure με εξέπληξε ευχάριστα με την ευκολία στην οδήγησή του και την ελαφριά του αίσθηση στην πρώτη μας επαφή, όταν χρειάστηκε να το βάλω σε μία στριφογυριστή διαδρομή ήμουν πάλι ‘‘μαγκωμένος’’. Λάθος ξανά…Στρίβει με άνεση και με μεγάλες κλίσεις, αλλά κυρίως αλλάζει κατεύθυνση πολύ γρηγορότερα από όσο θα περίμενες, εμφανίζοντας τη sport πλευρά του χαρακτήρα του. Αντιδράσεις από τον άξονα δεν υπάρχουν (εκτός από τα χαρακτηριστικά ηχητικά εφέ στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού) και το μόνο που ζητά το Adventure είναι να μην είσαι αναποφάσιστος σχετικά με την επιλογή των γραμμών σου. Αν το οδηγήσεις με αυτό τον τρόπο θα ‘‘κουβαλήσει’’ μεγάλες ταχύτητες στην καρδιά των στροφών και θα σε αποζημιώσει με ακλόνητη συμπεριφορά υπό κλίση. Η συμπεριφορά αυτή, οφείλεται στην άριστη κατανομή τον μαζών κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας, αλλά και στην ακαμψία και τη στιβαρότητα των εναλλακτικών paraleverer και telelever, που ακούνε τη λέξη ‘‘στρεβλώσεις’’ και πεθαίνουν στα γέλια. Το κοντό κιβώτιο σε συνδυασμό με την ‘‘καραβίσια’’ ροπή του boxer επιτρέπουν να διανύσεις χιλιόμετρα ολόκληρα σε επαρχιακούς πραγματοποιώντας ελάχιστες αλλαγές ταχυτήτων, έχοντας ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο αρκετό γκάζι από χαμηλά. Σε περίπτωση που το παρακάνεις, τα φρένα θα μαζέψουν αυτά που έδειχναν …ασυμμάζευτα, όντας πανίσχυρα και αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση.
Χωμάτινη limo
Τα GS της BMW ποτέ δεν ισχυρίστηκαν ότι αποτελούν enduro μοτοσικλέτες, αλλά ταξιδευτές παντός εδάφους και το Adventure δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτό. Οφείλουμε να αναφερθούμε στο γεγονός ότι παραλάβαμε τη μοτοσικλέτα από την αντιπροσωπεία με on-off ελαστικά αντί των Karoo της πρώτης τοποθέτησης και αυτό δε μας επέτρεψε να πιέσουμε πολύ στο χώμα (αλλά πιέσαμε πολύ στην άσφαλτο!). Ακόμα και έτσι όμως, το Adventure απέδειξε ότι μπορεί να ανταπεξέλθει στη διάσχιση χωμάτινων διαδρομών, φροντίζοντας πρωτίστως για την άνεση των επιβατών του. Με λίγη προσοχή και σύνεση η μοτοσικλέτα θα περάσει ακόμα και από δύσκολα κομμάτια, καθιστώντας όμως ξεκάθαρο πως για κάτι παραπάνω χρειάζονται ‘‘χέρια’’ και εμπειρία στην εκτός δρόμου οδήγηση, αν δε θες να βρεθείς στη δυσάρεστη θέση του να σηκώνεις πολλά κιλά από κάτω. Οι αναρτήσεις αποσβένουν σε μεγάλο βαθμό τις ανωμαλίες, ο boxer αποδίδει γραμμικά στις χαμηλές στροφές χωρίς να τρομάζει και αν αυτό που επιχειρείς είναι μία τουριστική περιήγηση στους χωματόδρομους, το Adventure τελικά δεν αποδεικνύεται εχθρός σου, αλλά σύμμαχος, ικανός να σε μεταφέρει με άνεση μέσα στα δάση ή σε δυσπρόσιτες παραλίες.
Global tourer
Προτρέχω, αλλά θα δηλώσω το εξής: Αν δε σας ενδιαφέρουν οι ταχύτητες που υπερβαίνουν τη δεύτερη εκατοντάδα των χιλιομέτρων, το GS αποτελεί μία από τις καλύτερες μοτοσικλέτες τουρισμού! Δεν είναι μόνο η αποτελεσματικότατη κάλυψη από τον αέρα και τα στοιχεία της φύσης, η βασιλική άνεση για οδηγό και συνοδηγό, η δυνατότητα μεταφοράς ενός μικρού νοικοκυριού και ο εξοπλισμός. Δυνατό σημείο του GS Αdventure αποδεικνύεται η ικανότητά του να διατηρεί την ηρεμία των πνευμάτων των αναβατών ακόμα και αν βρίσκονται για …μέρες στη σέλα του. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Ξεκινάς για δικάβαλο ταξίδι με αποσκευές. Αν έχεις αγοράσει τις βαλίτσες της BMW (που καλά θα κάνεις να τις αγοράσεις) τις γεμίζεις, τις κουμπώνεις και τέλειωσες…Αν όχι, το Adventure έχει διαθέσιμο χώρο και σχάρα για να δέσεις ουκ ολίγα πράγματα. Στην Εθνική το GS μπορεί να κρατήσει σταθερά ταχύτητες κοντά στα 180 χ.α.ω. και θέλει προσοχή, όχι γιατί κουνάει, λυγάει και άλλα αστεία πράγματα, αλλά γιατί είναι τέτοια η προστασία, η άνεση και η αίσθηση στιβαρότητας, που νομίζεις ότι πας με τουλάχιστον 40 λιγότερα. Ο boxer γουργουρίζει σαν καλοζωισμένος γάτος, ο συνεπιβάτης λύνει sudoku για να περάσει η ώρα και οι παρατεταμένες διαγράφονται απολαυστικά, ενώ σε περίπτωση που θα χρειαστείς λίγη ακόμα δύναμη για κάποια προσπέραση, τα χιλιόμετρα θα ανέβουν μέχρι τα 200, ταχύτητα που αποτελεί και τη μέγιστη, λόγω της μεγάλης μετωπικής επιφάνειας και του όγκου. Τα 33 λίτρα βενζίνης που χωρά το ρεζερβουάρ του Advneture σε συνδυασμό με τα 7,8 λιτ. / 100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης, προσδίδουν μία μέση αυτονομία 423 χιλιομέτρων και αυτή είναι μία απόσταση που μπορεί να διανυθεί ‘‘μονοκοπανιά’’.
Συμπέρασμα
Το BMW R1200GS Αdventure αποτελεί κατά κάποιο τρόπο την luxury touring έκδοση του απλού GS, αφού διατηρεί σε μεγάλο βαθμό την ελαφριά αίσθηση και την πολυμορφικότητά του, προσφέροντας παράλληλα ακόμα μεγαλύτερες τουριστικές δυνατότητες και άνεση. Ο όγκος και οι ανοικονόμητες διαστάσεις του δεν επιδρούν αρνητικά και αποτελούν στοιχεία που έχουν λόγο ύπαρξης πάνω στη μοτοσικλέτα, εξυπηρετώντας τις ανάγκες του αναβάτη που επιθυμεί να πραγματοποιήσει μακρινά ταξίδια, εντός και εκτός δρόμου.