Βλέποντας και ακούγοντας το R1 του 2009 από τα πιτ της πίστας του Eastern Creek να με περνά με 250 χλμ./ώρα, νιώθω το αίμα να κυλά γρηγορότερα στις φλέβες μου! Οι μέρες που η απόλυτη ισχύς ήταν αυτό που κυνηγούσαν όλοι οι κατασκευαστές φαίνεται να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Με μερικές εξαιρέσεις, όπως το MV’s F4 1078 R, είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι προς τα πού οδεύει η εξέλιξη του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα. Οδηγώντας ένα κτήνος με 180+ ίππους, αλλά με πολύ λιγότερο χαρακτήρα σε σχέση, ας πούμε, με τα «παιδιά» της Bologna, είχα αρχίσει να αισθάνομαι μερικές φορές αδιάφορος προς τις ιαπωνικές μοτοσικλέτες του ενός λίτρου. Κυρίες και κύριοι, μπορείτε πλέον να κοιμάστε ήσυχοι! Η Yamaha τα κατάφερε και εφαρμόζοντας τον Crossplane στρόφαλο (θα σας εξηγήσω αργότερα τι ακριβώς είναι) με τεχνολογία από το Μ1 MotoGP, στο R1, αποκατέστησε την πίστη μου σε αυτόν τον κινητήρα. Ίσως η Yamaha να έχει και μερικούς ακόμα άσους κρυμμένους στο μανίκι της για το επόμενο R6! Όλα αυτά είναι πολύ ωραία νέα στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε και σας εγγυώμαι ότι η ιαπωνική εταιρεία θα είναι αυτή με τη μεγαλύτερη πιθανότητα να κλέψει πωλήσεις από όλους τους άλλους το 2009! Ναι, καλά καταλάβατε, το νέο R1 είναι τόσο καλό!