Το νέο R1 ήρθε να ταράξει τα νερά και να αλλάξει για πάντα τις τετρακύλινδρες σπορ μοτοσικλέτες και όχι μόνο… Ο νέος στρόφαλος, που τοποθετεί όλα τα αντίβαρά του διαμετρικά αντίθετα (σταυρός), ήρθε για να μετουσιώσει ό,τι προσπαθούν οι τεχνικοί τόσα χρόνια, να κάνουν δηλαδή το R1 φιλικό και προβλέψιμο.
Το 1998, όποτε και πρωτοπαρουσιάστηκε το πρώτο R1, αποτέλεσε μια μοτοσικλέτα-σταθμό για τα μοτοσικλετιστικά δρώμενα. Φέτος, για δεύτερη φορά, το ίδιο μοντέλο δείχνει ικανό να αλλάξει και πάλι τα δεδομένα στις superbikes μοτοσικλέτες και όπως συμβαίνει, ντόμινο, να επηρεάσει και τις υπόλοιπες, όλων των κατηγοριών. Με εξαίρεση το Desmosetichi, το R1 αποτελεί αυτή τη στιγμή ό,τι πιο κοντινό μπορείτε να αγοράσετε σε μοτοσικλέτα MotoGP, κάτι που από μόνο του έχει ένα ειδικό βάρος στην επιλογή του. Η Yamaha δεν περιορίστηκε μόνο στον κινητήρα, αλλά επενέβη στην καθολική βελτίωση του μοντέλου, με αλλαγές σε πλαίσιο και αναρτήσεις, αλλά και χαρίζοντας ένα κοστούμι εντυπωσιακό και αιχμηρό.
Ο νέος στρόφαλος της Yamaha ήταν το αποτέλεσμα μιας διαρκούς βελτίωσης, που παρατηρείται αρχής γενομένης από το μοντέλο του 2000, όποτε και η δεύτερη ανανέωσή του, ώστε η μοτοσικλέτα να γίνει πιο προβλέψιμη στις αντιδράσεις της και φιλική. Το νέο R1, δίχως να χάνει ψήγμα του ατίθασου χαρακτήρα του, καταφέρνει να «ακούσει» καλύτερα από κάθε άλλη φορά τον εντολοδόχο του (οδηγό) και να μεταφέρει κάθε εντολή του με ακρίβεια. Το νέο R1 συγκεντρώνει τεχνολογία, ομοιογένεια, εντυπωσιακή εμφάνιση και ένα δυναμικό αλλά ελεγχόμενο προφίλ, στοιχεία που το καθιστούν εντυπωσιακό.
Continental:
Παραλάβαμε το R1 της δοκιμής με ελαστικά της Continental και συγκεκριμένα τα ContiRaceAttack Street που ανήκουν στην race street κατηγορία. Τα εν λόγω ελαστικά τοποθετούνται τεχνολογικά στην κορυφή της γαλλικής φίρμας και διαθέτουν διαφορετική γόμα στην κορώνα και στα πλαϊνά τους για μακροζωία και πρόσφυση. Διακρίθηκαν κυρίως για τη σταθερότητά τους στο έντονο φρενάρισμα και την πληροφόρηση που παρέχουν στις μεγάλες κλίσεις.