+
Μακροζωία
Ο χρόνος προθέρμανσης και η συμπεριφορά σε βρεγμένο οδόστρωμα
Συμπεριφορά στη σπορ οδήγηση
-
Ίσως όχι ο τέλειος συνδυασμός για μια ελαφριά και χαμηλής ιπποδύναμης μοτοσικλέτα όπως το Aprilia Mana
Γουστάρεις ένα sport-touring ελαστικό που αλλάζει το σχέδιό του από άγγελο σε δαίμονα μετά από 600 μίλια; Το ήξερα και εγώ!
Η Pireli έχει εξελίξει το ελαστικό Angel ST, προκειμένου να ικανοποιήσει μια ολόκληρη γκάμα διαφορετικών μοτοσικλετών και συγκεκριμένα, από τα ελαφριά, γυμνά streetfighter μέχρι τα βαριά sport touring. Επίσης, θέλησε να διαχωρίσει αυτό το ελαστικό από το Diablo, το οποίο πλέον προορίζεται καθαρά για sport και αγωνιστική χρήση. Για να καλύψει το μεγάλο εύρος χρήσης των μοτοσικλετών στις οποίες απευθύνεται το νέο της ελαστικό, η Pireli έχει επικεντρωθεί στην ισορροπία, στο κράτημα ιδιαίτερα στα πλαϊνά του ελαστικού, στη συμπεριφορά του σε υγρές συνθήκες και στη μακροζωία του.
Επιτρέψτε μου αρχικά να σας αναφέρω πως η Pirelli το απέδειξε αυτό περίτρανα στην πίστα του Nardo, κατακτώντας πολλά παγκόσμια ρεκόρ αντοχής. Το μεγαλύτερο ρεκόρ επιτεύχθηκε με ένα Hayabusa, το οποίο βρισκόταν επί 24 ώρες στην πίστα του Nardo, κινούμενο με μέση ωριαία ταχύτητα 213,8 χλμ./ώρα, με ένα ζευγάρι ελαστικών! Η Pirelli υπολόγισε πως αυτό ισοδυναμεί με 7.500 μίλια στο δρόμο, που από μόνο του είναι εντυπωσιακό.
Το επόμενο ρεκόρ έσπασε πραγματικά στις 12 ώρες. Το Kawasaki GTR 1400, που έτρεχε μαζί με το Hayabusa στην πίστα του Nardo, αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα του, ενώ το πίσω ελαστικό δεν φάνηκε να έχει περιθώρια για πολλά χιλιόμετρα ακόμα. Η Pirelli όμως μας είχε ενημερώσει εξ αρχής πως για να επιτύχει παγκόσμιο ρεκόρ το Kawasaki θα έπρεπε να κρατήσει μεγαλύτερη μέση ωριαία από το Suzuki, μιας και η αλλαγή ελαστικού στο GTR θα ήταν απαραίτητη. Ο δύσμοιρος αναβάτης της Pirelli που οδηγούσε την ώρα που το GTR παρέδωσε το πνεύμα, το έσπρωξε για περισσότερο από 2 ώρες μόνος του στο μέσο της νύχτας, προκειμένου να καταγραφούν τουλάχιστον 12 ώρες παγκόσμιου ρεκόρ αντοχής. Συγχαρητήρια στην Pirelli!
Τα Angel ST στο δρόμο
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του νέου ελαστικού της Pirelli, Angel ST, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω στο δρόμο αρκετές από τις καινούργιες μοτοσικλέτες στις οποίες απευθύνεται. Οι βαριές touring ήταν οι BMW K 1300 GT, Kawasaki ZZR 1400 ABS και Moto Guzzi 1200 V4 Sport και οι ελαφριές το CB 1000R και το Aprilia Mana.
Στα μεγάλα τετρακύλινδρα, η αίσθηση ήταν τέλεια τόσο σε ομαλούς όσο και σε ανώμαλους δρόμους. Μπορούσα να αλλάζω κατεύθυνση με αυτά τα πολύ γρήγορα «τέρατα», με την ίδια άνεση που θα το έκανα με μια supersport μοτοσικλέτα, με το κράτημα να είναι εξαιρετικό, παρέχοντας απόλυτη ασφάλεια. Με το τέρας ιπποδύναμης της Kawasaki, το ΖΖR 1400, πραγματικά προσπάθησα να φέρω το πίσω ελαστικό σε κατάσταση ολίσθησης στις εξόδους των στροφών, αλλά υποθέτω πως ο άγγελος και ο δαίμονας συνεργαζόντουσαν, με αποτέλεσμα να παρέχουν άπλετο κράτημα. Αυτά τα ελαστικά διαθέτουν ένα υψηλής πυκνότητας μείγμα πυριτίου στη σύνδεσή τους, με αποτέλεσμα την αύξηση του κρατήματος κατά 10% σε υγρές συνθήκες. Στη σπορ πλευρά υπάρχουν νέες ρητίνες, πολύ καρβίδιο και υψηλής πυκνότητας πυρίτιο που εξασφαλίζουν επιπλέον κράτημα όταν ο δαίμονας ξυπνήσει μέσα σας στην κυριακάτικη βόλτα.
H εξήγηση της Pirelli σχετικά με το διαφημιστικό της σλόγκαν με τον άγγελο (Angel) και το δαίμονα (Demon), είναι η εξής: ο άγγελος ισοδυναμεί με την ασφάλεια και τη σιγουριά που παρέχουν τα νέα της ελαστικά, κάτι που ωθεί τον αναβάτη σε ακόμα πιο επιθετική οδήγηση, βγάζοντας στην επιφάνεια το δαίμονα που κρύβει μέσα του.
Ξυπνώντας τους δαίμονες…
Πρέπει να αναγνωρίσω πως όταν οδήγησα γύρω από τη νότια Ιταλία με αυτά τα ελαστικά επέτρεψα στο δαίμονα που κρύβω μέσα μου να βγει στο προσκήνιο και πραγματικά εντυπωσιάστηκα με το πόσο πολύ μπορείς να πιέσεις τις μεγάλες, βαριές touring μοτοσικλέτες με αυτά τα ελαστικά. Το κράτημα του εμπρός ελαστικού ήταν πολύ καλό, παρά το γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις το ABS βοήθησε μερικές από αυτές τις μοτοσικλέτες. Η αίσθηση μέσω των αναρτήσεων ήταν επίσης πολύ καλή και τα ελαστικά ενίσχυαν τη λειτουργία των αναρτήσεων με τέτοιο τρόπο ώστε να φέρουν στην επιφάνεια την άνεση με κάθε τρόπο οδήγησης. Η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες που δοκίμασα με τα BMW K1300 GT και Kawasaki ZZR 1400 ABS ήταν αψεγάδιαστη.
Με τις naked τι γίνεται;
Ας δούμε όμως τώρα πώς συμπεριφέρεται το νέο ελαστικό της Pirelli στις ελαφριές μοτοσικλέτες Honda CB 1000R και Aprilia Mana. Το Mana είναι μια μεγάλη αυτόματη μοτοσικλέτα με ισχύ 50 ίππους, οπότε περίμενα τα Pirelli Angel ST να έχουν διάρκεια μια ολόκληρη ζωή σε αυτήν. Κατά την οδήγηση αισθάνθηκα ένα ελαφρύ χάσιμο του εμπρός τροχού, συνεπώς τα λίγα κιλά και η μικρή ιπποδύναμη ίσως και να απαιτούν ένα ελαστικό με μαλακότερη γόμα που να προσφέρει καλύτερο κράτημα. Από την άλλη, με το Honda CB 1000R με την περισσότερη δύναμη, η διαδικασία προθέρμανσης του ελαστικού γίνεται πιο γρήγορα, με αποτέλεσμα τα Angel ST να συμπεριφέρονται πολύ καλά. Δοκίμασα στα «άκρα» τόσο το εμπρός ελαστικό όσο και το πίσω, οδηγώντας «χουλιγκανιστικά», και δεν έχω να εκφράσω κανένα απολύτως παράπονο.
Η επιλογή για τις Sport-Touring και Naked
Ουσιαστικά, τα Angel ST είναι το τέλειο σύνολο ελαστικών για τις βαρύτερες sport-touring μοτοσικλέτες, ενώ υπερκαλύπτουν τις ελαφριές γυμνές και ακόμα περισσότερο εκείνες με την πολλή ιπποδύναμη!
Στις 12 ώρες που «έγραφε» γύρους το GTR οι ανεφοδιασμοί ήταν εκατοντάδες τόσο κατά την διάρκεια της νύχτας…
Όσο και το πρωί…
Μαζί με το GTR στην πίστα γύριζε και ένα Hayabusa
Angel ST, Hayabusa, GTR και πολλά ρεκόρ αντοχής στην πίστα Nardo
Τα Angel ST αποτελούν την επιλογή για τις Sport-touring μοτοσικλέτες επιδόσεων αλλά και τις Naked
Για να πραγματοποιήσει το εγχείρημα της η Pirelli κάλεσε δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο.
Το Hayabusa τερματίζει μετά από 24 ώρες με το ίδιο ζευγάρι ελαστικών που ξεκίνησε.
Ανεφοδιασμός και αλλαγή οδηγού για το GTR…
Η "ταυτότητα" του νέου Angel ST
H Pirelli είναι μια εταιρεία με τεράστια εμπειρία στην κατασκευή σπορ ελαστικών. Η έντονη εμπλοκή της στους αγώνες είναι εκείνη που της έχει δώσει τεχνογνωσία και την έχει εδραιώσει ως μία από τις καλύτερες εταιρείες κατασκευής ελαστικών στον κόσμο. Στα επιτεύγματά της έχουν καταχωρηθεί πολλές ευρεσιτεχνίες για την κατασκευή ελαστικών, που αφορούν τόσο στη γόμα όσο και στο σκελετό τους.
Το Angel ST, το τελευταίο δημιούργημά της, έρχεται να διαχωρίσει τη θέση του από το δημοφιλές στην γκάμα της εταιρείας Diablo, απευθυνόμενο στις ιδιαίτερες και μεταβλητές συνθήκες χρήσης μιας sport-Turing και naked (600-1000 κ.εκ.) μοτοσικλέτας.
Ακούγοντας τον όρο Turing, μην πάει το μυαλό σας σε ένα ελαστικό που σχεδιάστηκε μόνο για μακροζωία, με λιγότερη μέριμνα σε θέματα συμπεριφοράς και κρατήματος. Άλλωστε, τα σπορ γονίδια των Diablo υπάρχουν και στα συγκεκριμένα ελαστικά. Πώς όμως κατάφερε η Pirelli να βρει τη χρυσή τομή και να παντρέψει τα αντιφατικά αυτά χαρακτηριστικά- άριστη συμπεριφορά στη βροχή, μακροζωία και σπορ επίδοση- σε ένα ελαστικό;
Tο Angel ST είναι μελετημένο από την αρχή ώστε να συνεργάζεται τέλεια με τα πλαίσια των καινούργιων μοτοσικλετών. Τα υλικά κατασκευής του είναι καινούργια και εξελιγμένα, διαθέτοντας υψηλής πυκνότητας πυρίτιο, νέου τύπου ρητίνες και καρβίδιο. Άλλος ένας τομέας στον οποίον έδωσε μεγάλη προσοχή η Pirelli, είναι οι αυλακώσεις του ελαστικού. Η πατενταρισμένη σχεδίασή του κρύβει ένα ακόμα μυστικό για την τόσο καλή συμπεριφορά κάτω από όλες τις συνθήκες. Τα αυλάκια λοιπόν έχουν μεταβλητή βύθιση, με αποτέλεσμα την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη αποβολή του νερού από το ελαστικό και συνεπώς την καλύτερη συμπεριφορά αυτού σε συνθήκες βροχής. Η καλύτερη όμως επαγωγή της υγρασίας ώθησε την Pirelli να μειώσει και τον αριθμό των αυλακώσεων, με αποτέλεσμα το καλύτερο κράτημα, αλλά και τη μακροζωία του ελαστικού. Επίσης, ο σκελετός του Angel ST, που η σχεδίασή του είναι πατενταρισμένη από την εταιρεία από το 2003, διαθέτει καινούργια υλικά χάλυβα, με την πλέξη του να είναι πιο αραιή. Πέραν του προφανούς, δηλαδή του μικρότερου βάρους του ελαστικού, ο νέος σκελετός έχει βελτιωμένα χαρακτηριστικά παραμόρφωσης που ενισχύουν τόσο το κράτημα υπό κλίση όσο και την άνεση.
Στα highlight του νέου Angel ST, η Pirelli έχει σχεδιάσει επάνω στο πέλμα του έναν άγγελο. Με την πάροδο των 1.000 πρώτων χιλιομέτρων και εφόσον η φθορά του ελαστικού είναι ομοιόμορφη, τόσο στο κέντρο όσο και στα πλαϊνά τοιχώματα, ο άγγελος μετασχηματίζεται σε δαίμονα, δίνοντας στον αναβάτη την ηθική ικανοποίηση ότι οδήγησε επιθετικά.