Οι Ολλανδοί νομοθέτες δυσκολεύουν την αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών

Οι Ολλανδοί νομοθέτες δυσκολεύουν την αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών
2 Φωτογραφίες »

Επανέρχεται από το 2025 το ...τέλος ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά δίτροχα
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται από φορους
Στρατηγικές προσαρμογής της ολλανδικής αγοράς και μελλοντικές προοπτικές
Κίνητρο για έρευνα των κατασκευαστών για πραγματικά «πράσινη» μετακίνηση

Επανέρχεται από το 2025 το ...τέλος ταξινόμησης για τα ηλεκτρικά δίτροχα

Οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογική πολιτική της Ολλανδίας αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών το 2025. Μέχρι πρότινος, οι αγοραστές ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στην Ολλανδία επωφελούνταν από απαλλαγές φόρων, όπως ο φόρος BPM (Belasting van PersonenautoΆs en Motorrijwielen, αντίστοιχο με το δικό μας τέλος ταξινόμησης), που εφαρμόζεται κατά την αγορά οχημάτων. Ωστόσο, από το 2025, οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα υπόκεινται και αυτές σε αυτόν τον φόρο, με συντελεστές που μπορεί να είναι έως και επτά φορές υψηλότεροι από εκείνους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται για επαγγελματικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα αξίας €25.000, η οποία προηγουμένως απαλλασσόταν από τον φόρο BPM, θα επιβαρύνεται πλέον με επιπλέον κόστος περίπου €4.640.
 

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται από φορους

Επιπλέον, οι επιδοτήσεις που διευκόλυναν την αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, όπως η απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας και άλλες οικονομικές ενισχύσεις που έκαναν πιο προσιτή την απόκτησή τους, πρόκειται να καταργηθούν, αφήνοντας τους καταναλωτές να επωμιστούν το πλήρες οικονομικό βάρος της αγοράς αυτών των οχημάτων. Αυτό το μέτρο αναμένεται να μειώσει σημαντικά το κίνητρο για τη μετάβαση από τα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Αντίθετα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνεχίζουν να λαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις, όπως οι εκπτώσεις στην τιμή αγοράς ή οι ειδικές φορολογικές απαλλαγές, ενισχύοντας τη θέση τους στην αγορά. Αυτή η διαφοροποίηση στην κρατική στήριξη δημιουργεί μια εμφανή ανισορροπία στην προώθηση των διαφόρων τύπων ηλεκτρικών οχημάτων, περιορίζοντας τη δυνατότητα επιλογής των καταναλωτών που προτιμούν τη βιώσιμη μετακίνηση μέσω μοτοσυκλέτας.
 

Στρατηγικές προσαρμογής της ολλανδικής αγοράς και μελλοντικές προοπτικές

Η Ολλανδία, με περίπου 700.000 μοτοσυκλέτες στους δρόμους το 2023, κατατάσσεται στη 12η θέση στην Ευρώπη όσον αφορά τον αριθμό δικύκλων. Η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στη χώρα είναι ακόμη αναπτυσσόμενη, και οι νέες φορολογικές επιβαρύνσεις αναμένεται ότι θα επιβραδύνουν την υιοθέτηση αυτών των οχημάτων. Οι κατασκευαστές και οι αντιπρόσωποι πιθανόν να αναγκαστούν να προσφέρουν εκπτώσεις ή προωθητικές ενέργειες για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, κάτι που μπορεί να επηρεάσει τα περιθώρια κέρδους τους. Για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που προκύπτουν από τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να συζητιούνται και σε άλλες χώρες του Δυτικού κόσμου, οι εταιρείες κατασκευής ενδέχεται να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους, εστιάζοντας σε πιο οικονομικά μοντέλα ή αναπτύσσοντας νέες τεχνολογίες που θα μειώσουν το κόστος παραγωγής. Επιπλέον, η πίεση από περιβαλλοντικές οργανώσεις και η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την κλιματική αλλαγή μπορεί να οδηγήσουν σε αναθεώρηση των κυβερνητικών πολιτικών, προκειμένου να υποστηριχθεί η μετάβαση σε καθαρότερες μορφές μετακίνησης.
 

Κίνητρο για έρευνα των κατασκευαστών για πραγματικά «πράσινη» μετακίνηση

Οι επικείμενες αλλαγές στη φορολογία και τις επιδοτήσεις για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες στην Ολλανδία αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την αγορά, αυξάνοντας το κόστος για τους καταναλωτές και σχεδόν σίγουρα επιβραδύνοντας την υιοθέτηση αυτών των οχημάτων. Η προσαρμογή των στρατηγικών από τους κατασκευαστές και η πιθανή αναθεώρηση των πολιτικών από την κυβέρνηση θα είναι κρίσιμες για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στη χώρα. Το δεδομένο είναι πως οι άνθρωποι παραμένουν ακόμα στην πλειοψηφία τους σκεπτικοί όσον αφορά την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου δικύκλου. Οι φοροελαφρύνσεις και οι επιδοτήσεις έδωσαν μια καλή πρώτη ώθηση στις πωλήσεις, ήρθε όμως η σειρά των κατασκευαστριών εταιρειών να κάνουν το επόμενο βήμα, το οποίο δεν φαίνεται να έχουν κάνει. Με την τεχνολογία των μπαταριών να παραμένει ουσιαστικά απαράλλαχτη εδώ και αρκετά χρόνια, φαίνεται πως για πολλούς αφενός η απόσβεση του έξτρα κόστους μετατίθεται πολύ και αφετέρου η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί έξτρα εμπόδια (αποθηκευτικού χώρου, βάρους, αυτονομίας). Επίσης η τεχνολογία δημιουργίας, συντήρησης και ανακύκλωσης μπαταριών για οχήματα δεν είναι τελικά τόσο πράσινη όσο φαινόταν στην αρχή. Συνεπώς, με τα κράτη να παίρνουν σιγά-σιγά πίσω τις φοροελαφρύνσεις, το μπαλάκι είναι στις κατασκευάστριες εταιρείες, όχι για να κατασκευάσουν και να πουλήσουν πιο όμορφα και πιο γρήγορα προϊόντα αλλά για να προχωρήσουν την έρευνα και να κατασκευάσουν πραγματικά οικολογικά οχήματα.