Ένα… κλασικό on-off μοντέλο από τη γερμανική εταιρεία, το οποίο διέγραψε λαμπρή εμπορική πορεία όλα τα χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή. Μάλιστα, τα πήγε τόσο καλά που η BMW αποφάσισε να το ξαναπεράσει στην παραγωγή, ύστερα από λίγους μήνες, με μόνη αισθητή διαφορά στην… ονομασία του.
Εργονομία
Η σέλα είναι ιδιαίτερα χαμηλή και πάνω της θα βολευτούν με άνεση ακόμη και οι πιο βραχύσωμοι αναβάτες. Πρόβλημα δεν αντιμετωπίζει ούτε ο συνεπιβάτης.
Το πολύ χαμηλό ύψος της σέλας είναι αυτό που χαρακτηρίζει το γερμανικό on-off σε γενικές γραμμές. Η επιλογή αυτή της BMW έκανε τη συγκεκριμένη μοτοσικλέτα ιδιαίτερα φιλική σε ένα ευρύτατο φάσμα του αγοραστικού κοινό, με αποτέλεσμα να γίνει ένα από τα αγαπημένα μοντέλα του «ασθενούς» φύλου. Η θέση οδήγησης είναι φυσικά «μέσα», με τον αναβάτη να έχει τον απόλυτο έλεγχο, αφού το τιμόνι πέφτει κοντά στον κορμό, τα πόδια φτάνουν πανεύκολα και γρήγορα στο έδαφος και τα μαρσπιέ δημιουργούν άνετες γωνίες για τα γόνατα. Και ο συνεπιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα στη σέλα του γερμανικού μοντέλου, έχοντας μάλιστα στη διάθεσή του, πέρα από ένα άνετο μερίδιο με μπόλικο αφρώδες και σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ, και μία πρακτική χειρολαβή από την οποία μπορεί να κρατιέται. Τα χειριστήρια στο τιμόνι δεν θα δυσκολέψουν κανέναν ως προς τη χρήση τους και συνηθίζονται γρήγορα, ενώ όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, τα πράγματα είναι αρκετά καλά. Τόσο η βαφή των πλαστικών όσο και των μεταλλικών μερών βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, κάτι που διακρίνεται άλλωστε και στα πάμπολλα παραδείγματα που βλέπουμε στους ελληνικούς δρόμους όλα αυτά τα χρόνια.
Μοτέρ
Η ροπή και η γραμμική απόδοση της δύναμης σε όλο το φάσμα λειτουργίας είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του μονοκύλινδρου μοτέρ. Τα κρύα πρωινά θέλει καλό ζέσταμα.
Αξιοπιστία, ροπή, γραμμική απόδοση της ισχύος και χαμηλή κατανάλωση. Αυτές οι λέξεις αρκούν για να περιγράψουν το μονοκύλινδρο μοτέρ που κινεί το βαυαρικό μοντέλο. Τα 650 κ.εκ. του παράγουν αρκετή ροπή ώστε να μπορεί να διατηρεί με άνεση ταχύτητες της τάξης των 150 χλμ./ώρα στο αυτοκινητόδρομο, ακόμη και αν βρίσκονται στη σέλα του δύο μεγαλόσωμα άτομα και οι αποσκευές τους, διατηρώντας ακόμη αρκετά αποθέματα ισχύος για ασφαλή προσπεράσματα. Το κιβώτιο είναι μαλακό στη χρήση του, με τη διαδρομή του λεβιέ να χαρακτηρίζεται μέτρια και την κλιμάκωσή του να τείνει προς το μακρύ, προς όφελος της κατανάλωσης.
Συμπεριφορά
Η φιλικότητα του συγκεκριμένου μοντέλου της BMW προς τον άνθρωπο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του, δύσκολα κρύβεται. Ξεχάστε τα περίεργα χειριστήρια των μεγάλων μοτοσικλετών της βαυαρικής εταιρείας. Τα πάντα βρίσκονται εκεί που πρέπει για να κινηθείτε απροβλημάτιστα σε οποιεσδήποτε σχεδόν συνθήκες. Στην πόλη, το χαμηλό ύψος της σέλας θα βοηθήσει ακόμη και τον άπειρο αναβάτη να κινηθεί με αυτοπεποίθηση και ασφάλεια ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα και μόνο το τιμόνι που βρίσκεται στο ύψος των καθρεπτών θα τον απασχολήσει. Στον αυτοκινητόδρομο, το F650 GS θα ταξιδέψει με άνεση, με τις μαλακές αναρτήσεις του να απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, κρατώντας έτσι ξεκούραστους τόσο τον αναβάτη όσο και το συνεπιβάτη. Σε δρόμο με στροφές το μονοκύλινδρο on-off θα δείξει γρήγορα την προτίμησή του για ένα πιο χαλαρό στιλ οδήγησης, όπου τα στραμπουλήγματα πριν τη στροφή και τα οριακά φρεναρίσματα απουσιάζουν από το λεξιλόγιό του. Η οδήγηση με γραμμές είναι αυτή που του ταιριάζει καλύτερα και αν εμπιστευτείτε το μπροστινό του, τότε το μικρό BMW θα σας ανταμείψει με μεγάλες ταχύτητες μέσα στη στροφή, ανάλογες κλίσεις και πολλά… χαμόγελα. Τέλος, πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει ούτε κατά την κίνησή του στο χώμα, με τις μαλακές αναρτήσεις και τη θέση οδήγησης να βάζουν τους περιορισμούς. Θα φτάσει χωρίς πρόβλημα οπουδήποτε ακόμη και με δύο άτομα στη σέλα του, θα περάσει μέσα από ποτάμια και μεγάλες λασπολακκούβες και όλα αυτά θα τα κάνει με ασφάλεια, αρκεί να ξέρετε ότι αυτό που έχετε κάτω από τα πόδια σας δεν είναι… καθαρόαιμο.
Τι να προσέξετε
Αν αφήσουμε στην άκρη τα τυπικά σημεία που πρέπει να ελέγξετε πριν από την αγορά οποιασδήποτε μεταχειρισμένης μοτοσικλέτας, τότε δεν μένουν και πολλά πράγματα που πρέπει να κοιτάξετε πάνω στο μονοκύλινδρο F650GS. Για την ακρίβεια, δεν μένει τίποτα, αφού το συγκεκριμένο μοντέλο αποδείχθηκε τέρας αξιοπιστία όλα τα χρόνια που παρέμεινε στην παραγωγή.
Τι να αλλάξετε
Και αυτός ο τομέας είναι μία… εύκολη υπόθεση για το μοντέλο της γερμανικής εταιρείας. Οι ψηλότεροι αναβάτες θα προτιμήσουν μία ψηλότερη σέλα, σε συνδυασμό με διαφορετικό τιμόνι και καβαλέτα. Επίσης, οι πολύ μαλακές αναρτήσεις είναι άλλος ένα τομέας με τον οποίον πρέπει να ασχοληθείτε, αν ζητάτε περισσότερα από τη συμπεριφορά του μονοκύλινδρου στις στροφές.
Μίνι ιστορικό
Το βαυαρικό μοντέλο ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το όχι και τόσο μακρινό 2001, αντικαθιστώντας μία άλλη επιτυχημένη εμπορικά μοτοσικλέτα της BMW, το F 650 ST, το γνωστό Funduro. Από την πρώτη στιγμή βγήκε στην παραγωγή και σε έκδοση Dakar, η οποία διέφερε βασικά ως προς τη μεγαλύτερη διαδρομή των αναρτήσεών της, τον τροχό των 21 ιντσών μπροστά και τα γραφικά. Δέχτηκε μία μικρή αισθητική και μηχανική επέμβαση, ως προς τα εσωτερικά του κινητήρα του λίγα χρόνια αργότερα, και σε αυτή τη μορφή παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι και πέρυσι.