Η αναπόσπαστη προσοχή στο δρόμο έχει αυτονόητη σημασία. Ο αναβάτης πρέπει να είναι συγκεντρωμένος και να γνωρίζει, αλλά και να προβλέπει τα πάντα που γίνονται μπροστά του και όχι μόνο. Και με το «και όχι μόνο» εννοούμε και το τι γίνεται πίσω του.
Η σωστή οδήγηση βασίζεται στην καλύτερη και ταχύτερη αντίδραση του αναβάτη στο οπτικό ερέθισμα που δέχεται. Είτε αυτό λέγεται αυτοκίνητο είτε λακκούβα στο δρόμο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει ώστε να το αποφύγει είναι να το δει. Αρκετοί μοτοσικλετιστές νομίζουν πως το πεδίο που πρέπει να ελέγχουν εξαντλείται στο τμήμα μπροστά από τη μοτοσικλέτα, αλλά η αλήθεια είναι αρκετά διαφορετική. Για να είναι κάποιος σωστός και ασφαλής θα πρέπει να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι γίνεται και πίσω του.
Σε αυτό θα τον βοηθήσουν σε τεράστιο βαθμό οι καθρέφτες, οι οποίοι αναδεικνύονται σε υπερπολύτιμους συμμάχους που θα βοηθήσουν σε κρίσιμες στιγμές. Πρέπει, λοιπόν, να χρησιμοποιούνται σε κάθε ανάγκη και, προπαντός, να μην αφαιρούνται. Μπορεί το τελευταίο να φαντάζει αυτονόητο, δυστυχώς όμως δεν είναι λίγες οι φορές που βλέπουμε δίτροχα, των οποίων οι αναβάτες έχουν αφαιρέσει τους καθρέφτες. Δεν υπάρχει πραγματικά κανένας λόγος να συμβαίνει αυτό και αν επιχειρήσετε να βρείτε το κίνητρο τέτοιων ενεργειών, θα εκπλαγείτε! Αν ρωτήσετε τους ιδιοκτήτες τους, οι περισσότεροι θα θέσουν ζήτημα αισθητικής («χαλάει η sport εικόνα του συνόλου»). Από πότε όμως μπορεί να λειτουργεί η αισθητική εις βάρος της ασφάλειας;
Για την ασφάλειά σας πάνω στη μοτοσικλέτα, λοιπόν, η οποία προκύπτει από το να γνωρίζετε τι συμβαίνει και πίσω σας, καλό είναι να μην αφαιρείτε τους καθρέφτες, αλλά και να γνωρίζετε να τους χρησιμοποιείτε. Ιδού κάποιες απλές συμβουλές.
1.Ρυθμίστε πολύ προσεκτικά τους καθρέφτες ώστε να είστε σίγουροι πως μπορείτε άνετα να βλέπετε πίσω σας.
2.Επιλέξτε έναν «ίσιο» δρόμο και βάλτε στόχο ένα αντικείμενο στην ουρά της μοτοσικλέτας (π.χ. μια κολώνα). Φροντίστε να βλέπετε το αντικείμενο με τον ίδιο τρόπο, αλλά από διαμετρικά αντίθετη οπτική γωνία.
3.Κινηθείτε για λίγο πάνω σε μια διαχωριστική γραμμή (αν αυτό είναι εφικτό βέβαια) και ρυθμίστε τους καθρέφτες έτσι ώστε η γραμμή που «αφήνετε» πίσω σας να τους τέμνει στο ίδιο αναλογικά σημείο.
4.Φροντίστε να ρυθμίζετε τους καθρέφτες ανάλογα με το στιλ οδήγησης που υιοθετείτε. Σε μεγάλες ταχύτητες, για παράδειγμα, όπου επιβάλλεται μια πιο σκυφτή θέση οδήγησης, πρέπει να προσαρμόσετε επιτόπου και τους καθρέφτες.
5.Σε περίπτωση που μεταφέρετε συνεπιβάτη, φροντίστε να τους ρυθμίσετε ώστε να βλέπουν λίγο πιο έξω από το κανονικό, προκειμένου να μη σας κρύβει ο συνεπιβάτης το οπτικό πεδίο.
6.Οι καθρέφτες πρέπει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, ακόμη κι όταν ταξιδεύετε με φορτωμένη μοτοσικλέτα.
7.Φροντίστε οι καθρέφτες με αναδιπλούμενο βραχίονα να είναι πάντα καλά βιδωμένοι στη βάση τους ώστε να μην μετακινούνται (έστω κατά χιλιοστά) από τις μεγάλες ταχύτητες και τον αέρα, αλλά να μην είναι και τόσο σφιχτοί ώστε να μην μπορείτε να τους προσαρμόσετε εύκολα.
8.Την ίδια προσοχή δώστε και στους σταθερούς βραχίονες, καθώς μπορεί να αρχίσουν να έχουν τζόγους.
9.Ελέγξτε τους καθρέφτες σας κάθε φορά που ανεβαίνετε στη μοτοσικλέτα, προκειμένου να βεβαιωθείτε ότι δεν έχουν μετακινηθεί από τη θέση που τους έχετε βάλει. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από έναν καθρέφτη που νομίζεις πως σου παρέχει το βέλτιστο οπτικό πεδίο.