Ο βασιλιάς της κατηγορίας των on-off δεν ζει απλά, αλλά δείχνει να διαθέτει ηγετικές δυνατότητες, σε μια κατηγορία μοτοσικλετών που οι μνηστήρες του θρόνου τον πολιορκούν πολλά χρόνια.
Το ειδικό βάρος του Varadero είναι τόσο μεγάλο που όποιοι μνηστήρες του θρόνου του γεννήθηκαν και εκπαιδεύτηκαν με σκοπό να του κλέψουν τον τίτλο, κατάφεραν απλά να το απειλήσουν επιδερμικά. Αφού λοιπόν ήταν μάταιη η κατά μέτωπο επίθεση, έχτισαν ένα κάστρο μικρότερο (street on-off) στο μεγάλο κάστρο της κυριαρχίας του XL 1000V (on-off), καταφέρνοντας να προσηλυτίσουν κόσμο και να απειλήσουν εν μέρει την κυριαρχία της μοτοσικλέτας της Honda.
Έντεκα χρόνια ζωής μετρά το Varadero και ουσιαστικά δίχως μεγάλες αλλαγές μέσα σε αυτήν την περίοδο, το μεγάλο on-off της Honda μπορεί και γεννά ακόμα θετικές σκέψεις, δικαιολογώντας περίτρανα την επιμονή της Honda να μην το αντικαθιστά. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το Varadero του 2009 με μοναδική διαφορά τα νέα χρώματα στα μοντέλα του 2010.
Η σέλα παρέχει βασιλική άνεση
τόσο στον αναβάτη όσο και στο συνεπιβάτη.
Εργονομία/άνεση: Θρόνος
Το Varadero, εκπαιδευμένο να κάθεται σε θρόνο τόσα χρόνια, γνωρίζει αυτή την αίσθηση τόσο καλά που ξέρει να την προσφέρει απλόχερα σε όποιον βρεθεί στη σέλα του.
Αν και με λίγο πιο μαλακό αφρώδες από το σύνηθες, δεν θα κουράσει. Το τιμόνι είναι στη σωστή θέση, ούτε ιδιαίτερα ψηλά τοποθετημένο ούτε όμως και χαμηλά, επιτρέποντας στον κορμό του αναβάτη να είναι σε κάθετη στάση και στα χέρια του να έχουν τον έλεγχο της μοτοσικλέτας. Η ζελατίνα προσφέρει ικανοποιητική προστασία μέχρι τα 160-170 χλμ./ώρα, ενώ από εκεί και πάνω είναι απαραίτητο ένα καλό κράνος, μιας και οι στροβιλισμοί που δημιουργούνται στο πάνω σημείο αυτού μπορεί να μην είναι ιδιαίτερης έντασης, αλλά προκαλούν θόρυβο.
Στα θετικά του Varadero συγκαταλέγεται το ενσωματωμένο ντουλαπάκι στο εσωτερικό του φέρινγκ.
Ο κινητήρας του Varadero δεν είναι από τους πιο δυνατούς της κατηγορίας, αλλά παραμένει ο φιλικότερος.
Κινητήρας: Ώριμος Ο δικύλινδρος κινητήρας του Varadero πλέον ξεχειλίζει από ωριμότητα, όχι βέβαια ότι του έλειπε και ποτέ. Μπορεί να μην έχει τα απόλυτα νούμερα ιπποδύναμης που διαθέτει ο ανταγωνισμός, αλλά κερδίζει με τη φιλική λειτουργία και απόδοσή του. Ελαστικότητα σε... εκνευριστικό βαθμό και ροπή που τοποθετεί το σασμάν σε ρόλο κομπάρσου είναι τα κύρια στοιχεία που το χαρακτηρίζουν. Ο ψεκασμός δουλεύει υποδειγματικά, ενώ απροβλημάτιστα, ακόμα και μέσα στην κίνηση, λειτουργεί ο συμπλέκτης.
Συνεργαζόμενα τα φρένα και με ABS, καταφέρνουν να είναι αποτελεσματικά και φιλικά προς τον αναβάτη.
Αναρτήσεις - φρένα: Φιλικά
Το σύστημα απόσβεσης του Varadero, όπως και το υπόλοιπο σύνολο, δεν θα προβληματίσει. Είναι ρυθμισμένο έτσι ώστε να προσφέρει άνεση και να φιλτράρει οτιδήποτε μπορεί να σταθεί αφορμή και να προβληματίσει τον αναβάτη.
Τα φρένα, στην ίδια φιλοσοφία λειτουργίας με τις αναρτήσεις, διαθέτουν φιλικό προφίλ και αποτελεσματικότητα.
Μάλιστα, στην έκδοση που είχαμε προς δοκιμή, η αίσθηση αυτή ήταν ακόμα πιο ενισχυμένη, μιας και η μοτοσικλέτα ήταν εξοπλισμένη με το σύστημα C-ABS της Honda.
Μεγαλύτερη εντύπωση στην οδική συμπεριφορά του Varadero προκαλεί η ευκολία με την οποία αλλάζει κατεύθυνση.
Οδηγώντας : Ο βασιλιάς του δρόμου
Οδηγώντας το Varadero μπορεί να σου προσφέρει το συναίσθημα του βασιλιά του δρόμου. Ο μεγάλος όγκος της μοτοσικλέτας χάνεται μαγικά ανεβαίνοντας στη σέλα του, ενώ με τον ίδιο mentalist τρόπο εξαφανίζονται και τα κιλά του. Η ευελιξία του είναι τέτοια που σου γεννά ερωτηματικά για το πώς κατάφερε η Honda σε μια μοτοσικλέτα με τόσα κιλά και τέτοιο μεταξόνιο, να χαρίσει τόσο ανάλαφρη αίσθηση. Όσο οι ρυθμοί κίνησης παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα, το Varadero δεν θα σου παραπονεθεί για τίποτα. Όταν όμως οι ρυθμοί ανέβουν και ο δρόμος που κινείσαι δεν έχει και την καλύτερη πρόσφυση, το αψεγάδιαστο στιλ του βασιλιά τσαλακώνεται. Εκεί τα κιλά της μοτοσικλέτας θα φανερωθούν, όπως και οι αδυναμίες των μαλακών αναρτήσεων. Η προσπάθεια του XL 1000V να διορθώσει δίχως άσχημες επιπτώσεις την όποια υπέρβαση του αναβάτη του, είναι επιτυχημένη. Αναλαμβάνοντας λοιπόν το ρόλο του καλού οικοδεσπότη, το Varadero, σε οριακές καταστάσεις, σε αφήνει ανενόχλητο, αντιμετωπίζοντας μόνο του τον εχθρό, γεγονός όμως που δεν σου παρέχει και το καλύτερο feedback. Συμπέρασμα …και βασιλεύει
Το Varadero αποτέλεσε τη μοτοσικλέτα που δημιούργησε την κατηγορία των μεγάλων on-off. Συνολικά, ο χαρακτήρας του είχε ό,τι ακριβώς περίμενε ο υποψήφιος αγοραστής αυτής της νέας τότε κατηγορίας. Στις μέρες μας, αν και τα δεδομένα έχουν αλλάξει, έχοντας προστεθεί στα on-off μοντέλα στοιχεία περισσότερο ασφάλτινα και επιθετικά, το Varadero παίζει σημαντικό ρόλο και απευθύνεται σε όλους εκείνους που εξακολουθούν να ασπάζονται τη νοοτροπία που είχαν τα πρώτα μεγάλα on-off.