Η motard έκδοση του Senda της Derbi κυκλοφορεί με αφοπλιστική εμφάνιση και 125 κ.εκ. Ιδανική για την καθημερινή μετακίνηση των 17άρηδων αναβατών, φέρει στιβαρό πλαίσιο, χαμηλή κατανάλωση και fun χαρακτήρα.
Η οικογένεια των entry level μοτοσικλετών αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα κατηγορία, με αρκετές επιλογές, για όλα τα γούστα. Τυχεροί οι σημερινοί 17άρηδες, αν σκεφτεί κανείς ότι λίγα χρόνια πριν δεν υπήρχε τόσο μεγάλη γκάμα μικρών μοτοσικλετών και οι περισσότεροι ήταν υποχρεωμένοι να επιλέξουν κάποιο παπί και να το "υπερκυβίσουν" ώστε να πάρουν αυτό το κάτι παραπάνω.
Σήμερα οι εταιρείες έχουν δώσει βάση στις μοτοσικλέτες μικρού κυβισμού με προχωρημένο design, διαθέτοντας μοντέλα που τα βλέπεις και σου τρέχουν τα σάλια. Εκτός από την εμφάνιση, προσφέρουν καλή οδική συμπεριφορά, αλλά και επιδόσεις. Ένα από αυτά είναι και το Derbi Senda 125 SM της δοκιμής.
Η ισπανική εταιρεία, με μεγάλη εμπειρία και γνώση στην κατασκευή μοτοσικλετών μικρού κυβισμού, ήθελε να μεταφέρει σε μικρότερους ηλικιακά αναβάτες την αίσθηση των μεγαλύτερων motard. Μιας και η νομοθεσία θέτει τον περιορισμό στα 125 κ.εκ., η Derbi έριξε στη μάχη το Senda 125, ένα πανέμορφο καθημερινής χρήσης supermoto, που δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσει κάποιον ασυγκίνητο. Αισθητική:Πανέμορφο!
Πριν το καβαλήσεις, το Senda DRD 125 σε κερδίζει με την εμφάνισή του, διαθέτοντας πολύ όμορφες γραμμές με προσεγμένη συναρμογή πλαστικών. Το design του είναι μοντέρνο με επιβλητικό χρωματικό συνδυασμό: το μαύρο κυριαρχεί, ενώ κόκκινες πινελιές προσθέτουν ταμπεραμέντο. Εκτός από τα πλαστικά, το περιμετρικό πλαίσιο, το ψαλίδι και το τελικό της εξάτμισης είναι βαμμένα μαύρα, κρύβοντας τον όγκο της μοτοσικλέτας. Όμορφο είναι και το πολυγωνικό φανάρι του Derbi, αν και αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το εμπρός φτερό. Αιχμηρό, με γωνίες και γέφυρα στήριξης για την καλύτερη δυνατή ευστάθεια στα πολλά χιλιόμετρα, δίνει επιθετικό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα. Οι μαύρες 17άρες ζάντες συμπληρώνουν την όμορφη εικόνα του Senda 125. Πλαίσιο, αναρτήσεις, φρένα:Σωστό πακέτο
Το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο αγκαλιάζει τον κινητήρα και το ρεζερβουάρ καυσίμου. Είναι στιβαρό και διατηρεί σταθερό το Senda 125 στην πορεία του. Δεν επηρεάζεται εύκολα από ανωμαλίες, παρέχοντας μεγάλη εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Οι αναρτήσεις προέρχονται από την ιταλική Paioli, είναι προοδευτικές στη λειτουργία τους και απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες της ασφάλτου, ενώ είναι σεταρισμένες για έναν χαμηλού βάρους αναβάτη, με αποτέλεσμα το αμορτισέρ να συμπιέζεται αρκετά σε δικάβαλο. Πλαίσιο και αναρτήσεις σε γενικές γραμμές συνεργάζονται καλά, χωρίς να γίνονται αισθητές ιδιαίτερες αδυναμίες κατά την οδήγηση. Τα φρένα είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες καθημερινής μετακίνησης του Derbi και έχουν δύναμη, αλλά υπολείπονται κάπως σε αίσθηση. Το πίσω είναι καλύτερο, καθώς το εμπρός δεν έχει πολύ καλή αίσθηση στην πίεση της μανέτας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν φρενάρει καλά.
Μεγάλο σε μέγεθος το τελικό της εξάτμισης, κόβει μερικά αλογάκια από την ιπποδύναμη.
Πολύ καλή η λειτουργία του πιρουνιού της Paioli.
Δύο εκκεντροφόροι και καρμπιρατέρ στην τροφοδοσία. Με ικανοποιητικό τράβηγμα ψηλά, ο κινητήρας του Derbi θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στην καθημερινή μετακίνηση.
To μπροστινό φρένο του Senda με τον δίσκο των 260 χιλ. δεν έχει την καλύτερη αίσθηση, είναι όμως δυνατό για τα 125 κ.εκ. του.
Κινητήρας, Οδηγικά:Παιχνιδιάρικο
Ο κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους. Έχει καρμπιρατέρ για την τροφοδοσία καυσίμου και, σύμφωνα με την Derbi, αποδίδει 14,7 ίππους. Στην πράξη, είναι ευχάριστος και αντεπεξέρχεται ικανοποιητικά σε καθημερινή μετακίνηση. Στις χαμηλές στροφές και ειδικά στο αρχικό άνοιγμα του γκαζιού δεν ενθουσιάζει, καθώς ανεβάζει αργά στροφές. Για να ξεκινήσει γρήγορα από το φανάρι θέλει έντονη χρήση συμπλέκτη και να κρατήσεις την ταχύτητα μέχρι τα κόκκινα για την επόμενη αλλαγή. Με αυτόν τον τρόπο η εκκίνηση γίνεται δυνατά, παραπέμποντας σε εκκίνηση αγώνα motard. Από τις μεσαίες σ.α.λ. και πάνω, ο κινητήρας είναι ζωντανός, με αρκετή δύναμη και καλή απόκριση στο γκάζι. Κινείται σβέλτα στους δρόμους της πόλης και μαζεύει χιλιόμετρα εύκολα. Το στιβαρό πακέτο πλαισίου-αναρτήσεων επιτρέπει μια πιο επιθετική οδήγηση, σαν να οδηγείς αγωνιστικό motard. Αλλάζει εύκολα και γρήγορα κατεύθυνση, δεν επηρεάζεται από λακκούβες και ανωμαλίες της ασφάλτου, ενώ στρίβει ικανοποιητικά ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα. Προσοχή θέλουν τα ελαστικά, τα οποία αργούν να ζεσταθούν και έχουν την τάση να γλιστράνε, ειδικά σε κάτω του μετρίου ποιότητας άσφαλτο.
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, αν και το υλικό της σέλας είναι λίγο πιο σκληρό απ’ όσο πρέπει. Σε πολύωρη οδήγηση, μπορεί να κουράσει τους λιγότερο συνηθισμένους, αλλά σε λογικές καθημερινές αποστάσεις δεν ενοχλεί καθόλου.
Το αλουμινένιο τιμόνι έχει καλές λαβές, ενώ και η απόσταση μαρσπιέ-σέλας είναι σωστή, χωρίς να λυγίζει πολύ τα γόνατα. Αξεσουάρ: Χρήσιμα και αποτελεσματικά
Η Derbi διαθέτει αρκετά αξεσουάρ για το Senda 125, που σκοπό έχουν την καλύτερη απόδοση, αλλά και τη βελτίωση στην εμφάνιση. Μεταξύ άλλων, υπάρχει ένα κιτ τοποθέτησης υδραυλικού συμπλέκτη για καλύτερη αίσθηση, καθώς και ένα αλουμινένιο τελικό εξάτμισης για λίγο καλύτερη απόδοση του κινητήρα. Για όσους θέλουν αισθητά καλύτερη απόδοση, η Derbi διαθέτει ένα κιτ αύξησης κυβισμού, στα 150 κ.εκ., που περιλαμβάνει κύλινδρο, πιστόνι, ελατήρια και φλάντζες. Τέλος, υπάρχουν πολύ χρήσιμες πλαστικές χούφτες για τα χειριστήρια, καθώς και όμορφα αυτοκόλλητα για τις 17άρες ζάντες.