LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Προσαρμόσου!
Kawasaki Versys 650 ΑΒS
Διαβάστηκε από 7921 αναγνώστες
Η προσαρμογή σε νέα δεδομένα που μπορεί να έρχονται εξαιτίας κάποιας εξέλιξης, είναι μια σημαντική διαδικασία, η οποία εύκολα μπορεί να αποτύχει. Αν, όμως, διαθέτεις τα απαραίτητα γονίδια και την ενόραση του Versys, ακόμη και μια μεταμόρφωση μπορεί να γίνει υπόθεση ρουτίνας!
Το on-off της Kawasaki έδειξε από την πρώτη στιγμή τις ικανότητές του στην προσαρμογή (σε κάθε κλίμα, συνθήκες και απαιτήσεις) και, αρκετά χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, εξακολουθεί να μας τις επιδεικνύει. Η εποχή κατά την οποία πρωτοπαρουσιάστηκε, αποτέλεσε μια περίοδο όπου τα περισσότερα on-off έψαχναν το δρόμο τους. Χώμα ή άσφαλτος; Όγκος ή μικρές διαστάσεις; Ακτίνες ή ζάντες; Οι σχεδιαστές της Kawasaki πρότειναν κάτι εντελώς νέο. Μια μαζεμένη σε διαστάσεις μοτοσικλέτα, με μοναδική αισθητική και καινοτόμες λύσεις όσον αφορά στο στήσιμό της. 
Η μοτοσικλέτα αυτή δεν θα φοβόταν να λερώσει τα λάστιχά της στο χώμα, ωστόσο, θα σου ξεκαθάριζε από την πρώτη στιγμή ότι το αγαπημένο της πεδίο είναι η άσφαλτος. Αποτέλεσε, λοιπόν, ένα από τα πρώτα μοντέλα της κατηγορίας που δήλωνε ότι η πίσσα τού πάει πιο πολύ από τη σκόνη και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην προσαρμογή της κατηγορίας σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα. 
Το δεύτερο βήμα σε αυτό που αναμένεται να αποτελέσει τον κύκλο εξέλιξης του Versys έγινε φέτος, όταν το ιαπωνικό on-off προσαρμόστηκε σε νέα δεδομένα και απέκτησε καινούργια, αισθητικά κυρίως, γνωρίσματα.
Αισθητική: Δείχνει τα δόντια του
Κάθε φιλήσυχο πλάσμα, ζωντανό ή μη, θα αναγκαστεί να προσαρμοστεί, αν, για παράδειγμα, το ρίξεις σε μια ζούγκλα με άγρια ζώα και βαρβάρους. Είναι θέμα επιβίωσης, σωστά; Κάπως έτσι προσαρμόστηκε και το Versys, το οποίο αποτελούσε αισθητικά μια ήρεμη και χαλαρή πρόταση. Οι λίγες γωνίες και οι αρκετές καμπύλες, όσο και να κρίνονταν φουτουριστικές, έχαναν ανάμεσα στα επιθετικά σχεδιασμένα πλαστικά τμήματα του ανταγωνισμού. Η Kawasaki, λοιπόν, αποφάσισε να το εξοπλίσει με μια πιο άγρια εμφάνιση, η οποία θα του δίνει το πάνω χέρι από μακριά. 
Η μάσκα επανασχεδιάστηκε και έγινε πιο επιθετική. Στο κέντρο της δεσπόζει ο νέος προβολέας, πολυγωνικού σχήματος πλέον, ο οποίος αποτελείται από δύο κατακόρυφα τοποθετημένα φωτιστικά σώματα. Περισσότερες γωνίες απέκτησε και το ανανεωμένο μπροστινό φτερό, αλλά και τα καπάκια του ψυγείου. Επιπλέον, λεπτομέρειες όπως τα νέα φλας και τα επανασχεδιασμένα καπάκια του κινητήρα συντελούν σε ένα ιδιαίτερα ανανεωμένο σύνολο. Τέλος, νέο είναι και το τελικό της εξάτμισης, ενώ οι χειρολαβές του συνεπιβάτη έγιναν μεγαλύτερες και πιο εργονομικές.
"Πάχυνε" για το καλό μας!
Οι αλλαγές στην αισθητική δεν τελειώνουν εδώ. Το Versys μπορεί να διαθέτει πιο επιθετική σχεδίαση, την οποία όμως έρχεται να συμπληρώσει ο αυξημένος όγκος της μάσκας. Σύμφωνα με την Kawasaki, σε έρευνες που έγιναν για το Versys προέκυψε το συμπέρασμα ότι οι μικρές διαστάσεις της μάσκας τού αφαιρούν πόντους. Συγκεκριμένα, πολλοί αναβάτες θεώρησαν ότι το ιαπωνικό on-off δεν δίνει την απαραίτητη για τους ίδιους αίσθηση μιας "μεγάλης μοτοσικλέτας". Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του όγκου της μάσκας, προκειμένου να δίνει αυτή την αίσθηση.
 Επιπλέον, η Kawasaki συνδύασε το τερπνόν μετά του ωφελίμου, αυξάνοντας την αεροδυναμική, αλλά και την προστασία του αναβάτη από τον αέρα. Έτσι, το Versys βρήκε έναν ακόμη σύμμαχο για τη ρυθμιζόμενη ως προς το ύψος και την κλίση ζελατίνα του, προστατεύοντας ακόμη περισσότερο τον αναβάτη, ενώ, παράλληλα, οι άνεμοι το αφήνουν περισσότερο αδιάφορο, ακόμη κι όταν… χαστουκίζουν τα πλαστικά του με δύναμη.
Φρένα: Παραμένουν ίδια
Οι αλλαγές απουσιάζουν και από το σύστημα πέδησης του νέου Versys. Ξεκινώντας από τη ρυθμιζόμενη μανέτα, βλέπουμε την τρόμπα της Nissin και, κατεβαίνοντας, τις δαγκάνες δύο εμβόλων με την υπογραφή της ίδιας εταιρείας. Ίδιοι είναι και οι μπροστινοί δίσκοι, με σχεδίαση wave και διάμετρο 300 χιλ. Το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος, όπου συναντάμε έναν επίσης wave σχεδίασης δίσκο 220 χιλ. και μονοέμβολη δαγκάνα. Η απόδοση των φρένων δεν θα εντυπωσιάσει, είναι όμως ιδιαίτερα καλή. Μέσα στην πόλη δεν τίθεται κανένα θέμα -το Versys θα ακινητοποιηθεί άμεσα και χωρίς να τρομάξει. Έξω από αυτή, ίσως ο αναβάτης να θελήσει ένα πιο δυνατό αρχικό δάγκωμα, ωστόσο, η γραμμική λειτουργία θα τον ικανοποιήσει, ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα. Εξαιρετική είναι και η λειτουργία του ABS, το οποίο θα παρέμβει μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο και δε θα "μπλεχτεί στα πόδια" του αναβάτη πριν αρχίσουν να μπλοκάρουν οι τροχοί.
Για μισό λεπτό…
Παραδέχομαι ότι αποτελώ τον κατεξοχήν πολέμιο του μπροστινού φρένου του προηγούμενου Versys στο περιοδικό και ότι πραγματικά απογοητεύτηκα όταν, στην παρουσίαση του φετινού μοντέλου, έμαθα πως δεν άλλαξε τίποτα στον συγκεκριμένο τομέα. Ωστόσο, όταν οδήγησα το Versys, πραγματικά εντυπωσιάστηκα! Παρόλο που τα φρένα παρέμειναν ίδια, η απόδοση του μπροστινού έχει βελτιωθεί αισθητά, ιδιαίτερα στις μεγάλες ταχύτητες. Πώς έγινε αυτό; Η εξήγηση έχει μάλλον δύο σκέλη. Το πρώτο σκέλος αφορά στο μοντέλο του 2009, το οποίο απέκτησε νέα τρόμπα της Nissin. Προφανώς, η νέα τρόμπα κάνει καλύτερη δουλειά και το γεγονός ότι οι τελευταίες μου εντυπώσεις ήταν από το Versys του 2008 εξηγεί το γιατί δεν πρόσεξα νωρίτερα αυτή την αντικατάσταση. Πάντως, γεγονός είναι ότι η αίσθηση στη μανέτα έσφιξε και η "κενή" διαδρομή της μειώθηκε, με αποτέλεσμα το αρχικό δάγκωμα (που αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα των προηγούμενων φρένων) να είναι καλύτερο.Το δεύτερο σκέλος μπορεί να είναι και ψυχολογικό και αφορά στο ABS, το οποίο μου χάριζε σαφώς μεγαλύτερα επίπεδα εμπιστοσύνης και την πολυτέλεια να αρπάζω με μεγαλύτερη ορμή τη μανέτα του μπροστινού.
Κινητήρας: Παραμένει στην κορυφή
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 649 κ.εκ. (ξεκίνησε την πορεία του από το ER-6n) είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και, παρά τα χρόνια που πέρασαν, εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τους καλύτερους της κατηγορίας. Η λειτουργία του θα ικανοποιήσει από χαμηλά και δεν πρόκειται να απογοητεύσει ψηλά, ακόμη κι όταν τα επίπεδα ισχύος του αρχίσουν να πέφτουν. Η αγαπημένη του περιοχή δεν είναι άλλη από τη μεσαία και θα φροντίσει να γιορτάσει την είσοδό του σε αυτή, με κατακόρυφη άνοδο τόσο του στροφόμετρου όσο και του ταχύμετρου. Αν και οι αποκρίσεις του γκαζιού θα κριθούν κάπως απότομες στις χαμηλές στροφές, η συνολική λειτουργία του μοτέρ είναι γραμμική και δεν θα παρουσιάσει τρύπες ή ξεσπάσματα. Επιπλέον, με 64 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 6,2 kgm ροπής στις 6.800 σ.α.λ., το Versys βρίσκεται στα στάνταρ της κατηγορίας. Όλα τα παραπάνω είχαν υπόψη τους οι μηχανικοί της Kawasaki όταν έκριναν ότι δεν έχει έρθει ακόμη η ώρα για αλλαγές στον κινητήρα.
Τα μόνα νέα στοιχεία στο συγκεκριμένο τομέα είναι τα καπάκια, τα σινεμπλόκ στο πλαίσιο που μειώνουν τους κραδασμούς και το τελικό της εξάτμισης.
Οι αλλαγές
1. Η μάσκα και ο προβολέας επανασχεδιάστηκαν 2. Η ζελατίνα είναι νέα και ρυθμιζόμενη 3. Το ψυγείο απέκτησε καινούργια καλύμματα  4. Νέα είναι και τα καπάκια του κινητήρα  5. H ουρά απέκτησε νέο φωτιστικό σώμα 6. Οι χειρολαβές του συνεπιβάτη είναι μεγαλύτερες  7. Το τελικό της εξάτμισης είναι νέο  8. Το πίσω αμορτισέρ και το πιρούνι έχουν νέες ρυθμίσεις 9. Το πλαίσιο διαθέτει καινούργια καλύμματα  10. Η σχεδίαση των φλας είναι ανανεωμένη  11. Οι βάσεις του πλαισίου απέκτησαν σινεμπλόκ  12. Τα μαρσπιέ διαθέτουν επένδυση με λάστιχο 13. Νέο είναι και το μπροστινό φτερό

Η μάσκα και ο προβολέας του Versys είναι νέας σχεδίασης και η ζελατίνα καινούργια και ρυθμιζόμενη, με κλειδί allen 4mm.

Τα φρένα παρέμειναν ίδια, αλλά η λειτουργία τους είναι πολύ καλή. Κινητήρας: Παραμένει στην κορυφή

O κινητήρας παρέμεινε ίδιος και συνεχίζει να αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις.

Οι νέες ρυθμίσεις μαλάκωσαν τη συμπεριφορά του αμορτισέρ, ωστόσο, σε πολύ κακό οδόστρωμα θα κουράσει.

Οι αλλαγές στο νέο Versys αφορούν στην αισθητική, αλλά και στην οδική συμπεριφορά.

Τιμή ( ευρώ)8.490 
7.990
(απλή έκδοση)
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά, αισθητική ολοκλήρωση, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις
Κοπάνημα αναρτήσεων σε κακό οδόστρωμα
Χρώματα Κίτρινο, μαύρο
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 2K, Υ/Ψ
Κυβισμός (κ.εκ.)649
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.)64/8.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)6,2/6.800
ΤροφοδοσίαΗλ. ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα)19
Κατ/ση (λίτρα/100χλμ.)5,6
Βάρος (με καύσιμο)206
Κατανομή βάρους Ε/ΠΔ.Α.
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα)210
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις ΕUSD πιρούνι, 41 χιλ.
Διαδρομή (χιλ.)150
Αναρτήσεις ΠΜονό Αμορτισέρ
Διαδρομή145
Φρένα Ε (χιλ.)2Δ/300
Φρένα Π (χιλ.)Δ/220
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό Ε120/70-17"
Ελαστικό Π160/60-17"
Διαστάσεις
Μήκος2.125
Μεταξόνιο1.415
Ύψος σέλας845
Εξοπλισμός
ABSo
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητής
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτες
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντ
Σχάραx
Κλειδαριά κράνουςx
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτηση
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, o: προαιρετικός, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία7,88
Ενεργητική ασφάλεια8
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο8
Φρένα8
Ποιότητα κατασκευής8
Άνεση 8
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή 8

Αναρτήσεις: Με νέες ρυθμίσεις
Αν και οι αναρτήσεις του Versys δεν αντικαταστάθηκαν, οι μηχανικοί της Kawasaki έπαιξαν με τις ρυθμίσεις τους, προκειμένου να βελτιώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη λειτουργία τους. Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41 χιλ. έχει διαδρομή 150 χιλ. και διαθέτει δύο… πρόσωπα. Στην αρχή της διαδρομής του είναι πιο μαλακό από το προηγούμενο και όσο η διαδρομή εξαντλείται τόσο αυτό σκληραίνει.Αποτέλεσμα αυτού είναι μια πιο εύκολα προσαρμόσιμη συμπεριφορά, αλλά και εξαιρετική πληροφόρηση. Το πίσω αμορτισέρ παρέμεινε επίσης το ίδιο: στο πλάι της μοτοσικλέτας και χωρίς μοχλικό. Ωστόσο, οι νέες ρυθμίσεις μείωσαν τη νευρικότητα του πίσω τροχού στο κακό οδόστρωμα. Σε γενικές γραμμές, λοιπόν, τα νέα settings βελτιώνουν τη συμπεριφορά του Versys.
Οδηγώντας: Διακριτικά καλύτερο
Οι μικρής έκτασης αλλαγές στο Versys έχουν ως αποτέλεσμα να μη θεωρείς ότι οδηγείς μια νέα μοτοσικλέτα, αλλά μια βελτιωμένη εκδοχή της γνωστής συνταγής που έκανε δημοφιλές το on-off της Kawasaki. Η λειτουργία του κινητήρα θα ικανοποιήσει σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου. Χαμηλά έχει νεύρο, στη μέση επιδόσεις και στην κορυφή διάρκεια. Και όλα αυτά με χαμηλή στάθμη θορύβου, κατανάλωση στα επίπεδα της κατηγορίας και λιγότερους κραδασμούς, χάρη στα σινεμπλόκ στις βάσεις του πλαισίου. Εκτός από τη λειτουργία του κινητήρα στις χαμηλομεσαίες στροφές, στην πόλη ο αναβάτης θα εκτιμήσει και τις μαζεμένες διαστάσεις του Versys, οι οποίες θα του επιτρέψουν να ελιχθεί με ευκολία στην κίνηση. Στο οδόστρωμα της πόλης (στο κακό οδόστρωμα δηλαδή…), οι αναρτήσεις θα αποδειχτούν σκληρές σε κάποιες περιπτώσεις, αλλά θα προσφέρουν πολύ καλή πληροφόρηση. Μην ξεχνάτε επίσης πως το Versys είναι το μοναδικό στην κατηγορία του με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ώστε να τις φέρετε στα μέτρα της.Τέλος, τα φρένα δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα. Βγαίνοντας έξω από την πόλη, το μόνο που θα απλωθεί μπροστά στο δρόμο του Versys είναι τα περιθώρια βελτίωσης. Όσο οι στροφές ανεβαίνουν, τα θετικότερα στοιχεία του δικύλινδρου κινητήρα θα κάνουν την εμφάνισή τους. Γραμμική εμφάνιση των επιδόσεων χωρίς ξεσπάσματα και τρύπες και διάρκεια μέχρι λίγο πριν την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Η προστασία από τον αέρα είναι βελτιωμένη σε σχέση με του προηγούμενου μοντέλου, χάρη στις νέες αεροδυναμικές ιδιότητες της μάσκας, αλλά και τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα. Ωστόσο, στις ταχύτητες άνω των 180 χλμ./ώρα, οι ριπές αέρα που θα προσγειώνονται στους ώμους του αναβάτη θα τον κουράσουν σχετικά γρήγορα. Η εθνική, λοιπόν, δεν θα αποτελέσει το αγαπημένο πεδίο δράσης του Versys -το ρόλο αυτό έχει αναλάβει το επαρχιακό δίκτυο. Σε στροφιλίκι, οι εναλλαγές κατεύθυνσης θα γίνουν με μεγάλη ευκολία και προβλέψιμη συμπεριφορά, προσφορά των αναρτήσεων, αλλά και των πολύ καλών ελαστικών της μοτοσικλέτας. Το Versys θα σου επιτρέψει να πάρεις εύκολα κλίσεις, θα μπει με ορμή στη στροφή και θα επιταχύνει άνετα στην έξοδό της. Επιπλέον, θα σου χαρίσει την πολυτέλεια να διορθώσεις τη γραμμή σου, χωρίς να παραπονεθεί.
Συμπέρασμα: Ουσιαστικά βελτιωμένο
Σε περίπτωση που κάποιος δυσανασχετήσει με τις μικρής έκτασης αλλαγές στις οποίες υπεβλήθη το νέο Versys, μάλλον δεν έχει ακόμη οδηγήσει το ανανεωμένο on-off. Η Kawasaki πραγματικά "πείραξε" τους τομείς που έπρεπε και δεν αναλώθηκε σε κινήσεις εντυπωσιασμού. Το Versys διέθετε εξαρχής έναν εξαιρετικό κινητήρα και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, δύο τομείς που δεν χρειάστηκε να αλλάξουν σε μεγάλο βαθμό. Η νέα εμφάνιση, εκτός από τα προφανή οφέλη, προσφέρει επιπλέον και καλύτερη αεροδυναμική, ενώ οι διαφορετικές ρυθμίσεις των αναρτήσεων τού έδωσαν ένα ακόμη πιο φιλικό πρόσωπο, αλλά και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Τέλος, όσον αφορά στην τοποθέτησή του απέναντι στον ανταγωνισμό, το Versys αποτελεί μάλλον μια διχοτόμο της κατηγορίας, ικανή να προσελκύσει αναβάτες κάθε γούστου.




ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ