LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ακόμα και η καταιγίδα ποτίζει το γρασίδι* (*παλιό ρητό των Jedi)
Suzuki GSX-R 1000
Διαβάστηκε από 20160 αναγνώστες
«Είναι γλυκό το γκάζι. ¶νοιξέ το. Τι σημασία έχει που ξεπερνάς τα όρια του νόμου με πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο; Ζήσε έντονα», λέει η μία φωνή. «Μην παρανομείς. Η μοτοσικλέτα είναι όμορφη και χρηστική, δεν χρειάζεται να τρέχεις. Σπεύδε βραδέως», λέει η άλλη. Τελικά… και οι δύο, δίκιο έχουν.
Τιμή: 12.995 ευρώ
(+):
Κατευθυνόμενος "πύραυλος", λογική τιμή
(-): Σηκώνεται ελαφρά στα φρένα μέσα στη στροφή
Χρώματα: μαύρο, λευκό-μπλε, λευκό-χρυσό
Το K9 στο τέλος του ονόματος GSX-R 1000 υποδηλώνει επισήμως την έκδοση του 2009. Ανεπίσημα, η μοτοσικλέτα θα μπορούσε να λέγεται και "Βελζεβούλης" ή ακόμα "Βασιλεύς της Βαβυλώνας" ή πάλι "το λιοντάρι που βρυχάται". Ανανεωμένο και βελτιωμένο σε σχέση με το μοντέλο του 2007-2008 σε τόσους τομείς που, καθώς αρχίζω να γράφω αυτό το τεστ, αναρωτιέμαι αν θα μου φτάσουν οι σελίδες του άρθρου. Ναι, είναι δυνατό, είναι όμορφο, είναι εκεί πάνω στην κορυφή του όρους "Supersport" και μας κοιτάζει όλους με συμπάθεια. Προσφέρει ανομολόγητες απολαύσεις και απύθμενα ποσά δύναμης, με ένα πολύ μικρό τίμημα: τη χρήση της κοινής λογικής από τον αναβάτη.
Feel the force!
"Νιώσε τη δύναμη", στα ελληνικά. Και η δύναμη, σύμφωνα με τους πολεμιστές Jedi, βρίσκεται ολόγυρά μας. Θέλει προσπάθεια, υπομονή και επιμονή για να την χαλιναγωγήσεις. Το GSX-R 1000 Κ9 είναι μέρος αυτής της δύναμης. Μεγάλο, δυνατό και έτοιμο να πάρει κεφάλια. Ωστόσο, τα χρόνια που τα μεγάλα supersport αποτελούσαν ανήμερα θεριά, ανυπόμονα να πετάξουν από τη ράχη τους τον απερίσκεπτο αναβάτη, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Το χιλιάρι της Suzuki, σου προσφέρει εγκάρδια το χέρι στην πρώτη επαφή και κατά τη συνέχεια της σχέσης σας, σου επιβεβαιώνει διαρκώς την αγνότητα αυτής της πρώτης χειρονομίας. Δεν κρύβει σκοπιμότητες ούτε κρυφά νοήματα. Για να οδηγήσεις με ασφάλεια το μεγάλο GSX-R, χρειάζεται μόνο κοινή λογική και σεβασμός στο μέτρο που θα χρησιμοποιούσες στη σχέση σου με ένα δυνατό φίλο, με ένα μέντορα. Δεν θέλει δουλοπρέπεια. Θέλει πίστη και σταδιακή εξερεύνηση των δυνατοτήτων σου και των δυνατοτήτων της μοτοσικλέτας. Με τον τρόπο αυτό, οι ευχάριστες εκπλήξεις θα διαδέχονται η μία την άλλη και στο τέλος θα μπορείτε να ισχυριστείτε ότι η σχέση σας με τον Jedi Master, από τον μακρινό πλανήτη "Ιαπωνία", σας ανέβασε πολλά επίπεδα στην κατανόηση της "δύναμης". Στην ένατη έκδοσή του, το χιλιάρι της Suzuki αποτελεί την επιτομή του φιλικού αλλά πανίσχυρου supersport. Το κοντέρ του θα δείξει άνετα 299 χλμ./ώρα, οι σούζες ισχύος είναι το κολατσιό του, ενώ όλες οι βελτιώσεις του 2009 έφεραν το ήδη φτασμένο supersport ακόμα πιο κοντά στην οδηγική νιρβάνα. Ο περισσότερο υπερ-τετράγωνος κινητήρας είναι δυνατός πολύ, ενώ το ίδιο "δυνατά" αποδεικνύονται πλαίσιο, φρένα και αναρτήσεις, συγχωρώντας λάθη που πριν από μερικά χρόνια θα έστελναν αδιάβαστο οποιονδήποτε μη συνετό αναβάτη. Το υπέροχο Big Piston Fork της Showa είναι μαγικό. Μαζί με το πολύ μικρό μεταξόνιο και το νέο, μακρύτερο ψαλίδι, χαρίζουν στο παιχνίδι με το GSX-R, τεράστιες δόσεις ασφάλειας και μικρομετρικού ελέγχου. Οι διαστάσεις της μοτοσικλέτας είναι πολύ μικρές και η γεωμετρία κοφτερή. Τα φρένα άψογα και η στάση οδήγησης άνετη για μακρινές, γρήγορες εξορμήσεις. Η κατανάλωση είναι λίγο τσιμπημένη, αλλά όχι υπερβολικά.
Η ελευθερία θα είναι πάντα ανησυχητική
Τόσο για αυτούς που την ψάχνουν όσο και για αυτούς που την προσφέρουν, αλλά και για αυτούς που την αρνούνται. Το Κ9 βάζει το δικό του λιθαράκι στην ιστορία των supersport μοτοσικλετών παραγωγής, τη δική του σφραγίδα στην ιστορία της οικογένειας των GSX-R. Και είναι αλήθεια ότι όσο και να διαβάσουμε τις θεαματικές ανακοινώσεις των press kit, που γίνονται ακόμα θεαματικότερες κάθε χρόνο, τίποτα δεν σε προετοιμάζει για το επίπεδο στο οποίο έχουν ανεβάσει την ευφορία της οδήγησης σε δύο τροχούς τα σημερινά supersport. Στα 12.995 ευρώ, το Κ9 προσφέρει στον αναβάτη του κάτι μαγικό: την ελευθερία να ξεχάσει αυτοστιγμεί όλα τα τεχνολογικά προτερήματα και κατορθώματα της Suzuki, αφιερώνοντας εαυτόν αντίθετα, ψυχή τε και σώματι, στην αναζήτηση των δίτροχων sport ιδανικών. Ελεγχόμενη δύναμη, υπερηχητική ταχύτητα, στροφές και ευθείες δίχως τέλος. Μια χρονιά ακόμα, ένα σκαλί ψηλότερα. Κι έχουμε μέλλον μπροστά.
Αλλαγές / βελτιώσεις Κ9 από Κ8
ΚΥΡΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
1. Ο κινητήρας, κατά τη Suzuki, είναι ολοκαίνουργιος, για απλωμένη ιπποδύναμη και ροπή σε όλη την κλίμακα των στροφών, καλύτερη απόκριση στο γκάζι και μειωμένες εκπομπές καυσαερίων.
2. Ολοκαίνουργιο πλαίσιο, δύο δοκών αλουμινίου, συγκολλημένο, χρησιμοποιώντας πέντε χυτά αλουμινένια κομμάτια.
3. Νέο και ελαφρύτερο μονοκόμματο χυτοπρεσαριστό αλουμινένιο υποπλαίσιο.
4. Νέο αλουμινένιο ψαλίδι που αποτελείται από μόλις τρία κομμάτια. Μακρύτερο κατά 33 χιλ. από το προηγούμενο, με μικρότερο μεταξόνιο κατά 10 χιλ. στα 1.405 χιλ. και με ευεργετικά αποτελέσματα στο κράτημα.
5. Για πρώτη φορά σε Suzuki παραγωγής χρησιμοποιείται το επαναστατικό πιρούνι BPF (Big Piston Fork), από τη Showa, με συνολικό κέρδος βάρους 720 γρ. σε κάθε καλάμι από το πιρούνι που αντικαθιστά.
6. Καλύτερη προστασία από τον αέρα και λιγότερες περιδινήσεις προσφέρει το νέο πάνω μέρος του φέρινγκ, μετά από μελέτες σε σήραγγα αέρος (wind tunnel).
Λεπτομερείς αλλαγές
Κινητήρας - Κιβώτιο
• ¶λλαξαν οι διαστάσεις των κυλίνδρων, από 73,4x59 χιλ. σε 74,5x57,3 χιλ., με τον κινητήρα να γίνεται πιο υπερ-τετράγωνος για περισσότερη δύναμη ψηλά.
• Ο θάλαμος καύσης έχει νέο σχήμα, ενώ νέο είναι και το προφίλ των εκκεντροφόρων. Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής είναι ελαφρύτερος και κοντύτερος. Η συμπίεση ανέβηκε από το 12,5:1 στο 12,8:1.
• Νέες και μεγαλύτερες είναι οι βαλβίδες εισαγωγής (από 30 χιλ. στα 31 χιλ.) και εξαγωγής (από 24 χιλ. στα 25 χιλ.).
• Νέο είναι το κράμα ατσαλιού που χρησιμοποιείται στα ελατήρια των βαλβίδων.
• Μικρότερος είναι πλέον ο αντικραδασμικός άξονας, από τα 23 χιλ. στα 20 χιλ., για λιγότερες μηχανικές απώλειες.
• Με τη μείωση της απόστασης μεταξύ στροφάλου και άξονα κιβωτίου κατά 59,6 χιλ., μειώθηκε και το συνολικό μήκος του κινητήρα.
• Νέο και ελαφρύτερο είναι το φιλτροκούτι του SRAD (Suzuki Ram Air Direct).
• Νέο είναι το καπάκι συμπλέκτη και μίζας, γλιτώνοντας 200 γρ. από το προηγούμενο.
• Ο συμπλέκτης δεν είναι πλέον υδραυλικός. Έγινε μηχανικός για καλύτερη αίσθηση και μειωμένο βάρος.
• Το νέο δοχείο λαδιού έχει τραπεζοειδές σχήμα, επιτρέποντας στο κάτω μέρος του φέρινγκ να λεπτύνει, βελτιώνοντας την αεροδυναμική.
Φρένα - Τροχοί
• Νέο, πιο επιθετικό design στις ζάντες, οι οποίες είναι και ελαφρύτερες.
• Το σύστημα των φρένων μπροστά, τώρα διαθέτει πλευστούς και τρυπητούς δίσκους 310 χιλ. με mono-block ακτινικές δαγκάνες.
• Νέες δαγκάνες φρένων μπροστά, πιο άκαμπτες, αλλά και ελαφρύτερες κατά 205 γρ. η καθεμία. Κατά τη Suzuki, η μείωση των στρεβλώσεων επιφέρει καλύτερη αίσθηση στον αναβάτη.
Περιφερειακά
• Ελαφρύτερο είναι το ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ, διατηρώντας παράλληλα την προηγούμενη χωρητικότητά του (17,5 λτ.).
• Ο πολυεδρικός προβολέας έχει νέο σχέδιο, με τους λαμπτήρες αλογόνου μικρής και μεγάλης σκάλας να βρίσκονται ο ένας πάνω από τον άλλον και τα φώτα θέσης να είναι τοποθετημένα εκατέρωθεν.
• Ένα νέο και προγραμματιζόμενο σύστημα προειδοποιεί τον αναβάτη για τις στροφές του κινητήρα, με 4 λυχνίες led.
• Νέος είναι ο διακόπτης στο δεξί γκριπ για να αλλάξετε mode στο ψηφιακό κοντέρ, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το ενσωματωμένο χρονόμετρο (lap counter).
Big Piston Fork
Το Suzuki GSX-R 1000 μαζί με το Kawasaki ZX-6R είναι οι μοναδικές μοτοσικλέτες παραγωγής με Big Piston Fork, αν και η Suzuki προτίμησε πάχος 43 χιλ. αντί για τα 41 χιλ. της Kawasaki. Τι σημαίνει αυτό; Τα συνηθισμένα πιρούνια φυσιγγίου (cartridge) διαθέτουν έναν εσωτερικό κύλινδρο στο κάθε καλάμι, μέσα στον οποίον κινείται ένα κύριο πιστόνι και ένα αντίθετα τοποθετημένο μικρότερο. Τα πιστόνια κινούνται μέσα στο λάδι, με το τελευταίο να προσφέρει αντίσταση, περνώντας μέσα από υπολογισμένες οπές του πιστονιού, αποσβένοντας έτσι τις ανωμαλίες και κρατώντας τον τροχό σε επαφή με το οδόστρωμα. Το BPF ουσιαστικά μετατρέπει το καλάμι σε φυσίγγιο, καταργώντας τον επιπλέον εσωτερικό κύλινδρο των συμβατικών συστημάτων. Κέρδη; Μειωμένα μέρη, μειωμένο βάρος κατά 720 ολάκερα γραμμάρια και μικρότερο κόστος κατασκευής. Επιπλέον, ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του BPF είναι ότι τα ελατήρια έχουν μετακομίσει στο κάτω μέρος του πιρουνιού και βρίσκονται βυθισμένα συνεχώς στο λάδι. Αυτό σημαίνει εξάλειψη του φαινομένου δημιουργίας αφρού, πιο στρωτή λειτουργία, ευκολότερη συντήρηση και μετακόμιση των ρυθμιστών αποσβέσεων (συμπίεσης και επαναφοράς) στο πάνω μέρος των καλαμιών -η προφόρτιση μεταφέρθηκε στο κάτω μέρος.
Για το τέλος αφήσαμε τον κύριο λόγο ύπαρξης του συστήματος. Με το μεγαλύτερο πιστόνι (37 χιλ. αντί για 20 χιλ. του προηγούμενου μοντέλου) επιτυγχάνεται χαμηλότερη πίεση στο λάδι, που πλέον κυκλοφορεί με χαμηλότερες ταχύτητες. Αυτό μεταφράζεται σε καλύτερη λειτουργία απόσβεσης σε χαμηλές ταχύτητες, μικρότερο βύθισμα στο φρενάρισμα, καλύτερη πληροφόρηση στον αναβάτη και καλύτερη συμπεριφορά του πιρουνιού σε ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε κραδασμούς στις μεγάλες ταχύτητες.
Drive Modes
Στο GSX-R 1000 βρίσκουμε το σύστημα S-DMS (Suzuki Drive Mode Selector). Πρόκειται για έναν επιλογέα που επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέξει μεταξύ τριών χαρτογραφήσεων ανάφλεξης, αλλάζοντας κατά βούληση τα χαρακτηριστικά απόδοσης του κινητήρα. Χρησιμοποιώντας ένα κουμπί στο γκριπ, ο αναβάτης επιλέγει μεταξύ "Α", "Β" και "C". Στο χάρτη με την ένδειξη "Α", το GSX-R αποδίδει τη μέγιστη ιπποδύναμή του, χωρίς κανέναν περιορισμό. Στο "Β", όσο δεν ανοίγετε το γκάζι τέρμα, το "άρπαγμα" είναι λιγότερο έντονο. Στο τέρμα γκάζι, τα χαρακτηριστικά του δεν διαφέρουν από το χάρτη "Α". Με την επιλογή "C", η ιπποδύναμη είναι μειωμένη. Για να χρησιμοποιήσετε το
S-DMS με τον κινητήρα σε λειτουργία, πιέστε για 2 δευτερόλεπτα το κουμπί του μέχρι να δείτε την ένδειξη "Α" στην οθόνη. Κατόπιν αφήστε το κουμπί και πιέστε πάλι στιγμιαία για να αλλάξετε χάρτη. Προσοχή θέλει όταν κάνετε τα παραπάνω εν κινήσει, μιας και τα χαρακτηριστικά του κινητήρα αλλάζουν αστραπιαία (οπότε, μην έχετε ανοικτό τέρμα το γκάζι όταν αλλάζετε εν κινήσει από "C" σε "A"). Όταν σβήνετε τη μοτοσικλέτα, το S-DMS επανέρχεται αυτόματα στο χάρτη "Α".
Δεύτερη Γνώμη
Σε ανθρώπινη κλίμακα
Απέναντι στον ορθολογισμό, στην τετράγωνη λογική και στο killer ένστικτο του BMW, το Suzuki παρουσιάζεται πιο… ανθρώπινο. Όχι γιατί δεν είναι δυνατό -μην τρελαθούμε κιόλας- απλά γιατί έχει χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν προσωπικότητα. Αντιθέτως, η γερμανική πρόταση είναι tabula rasa, δηλαδή άγραφο χαρτί, και προσαρμόζεται στη δική σου προσωπικότητα. Το Suzuki είναι πιο "ενθουσιώδες" στις εισόδους των στροφών, το BMW είναι διαβήτης, lazer, αλλά παραμένει ανέκφραστο και αγέλαστο. Το Suzuki χαίρεται σαν κουτάβι όταν ανοίγεις το γκάζι, το BMW διεκπεραιώνει άλλη μια διαδικασία ιλίγγου, μόνο και μόνο επειδή το ζήτησε ο αναβάτης. Αμφότερα προσφέρουν περισσότερα από όσα πραγματικά χρειαζόμαστε, ενώ η διαφορά τους είναι ότι προσεγγίζουν με διαφορετικό τρόπο την υπερβολή.

Κ. Γαμβρούλης




ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ