LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Για λίγους και καλούς
Harley Davidson Cross Bones
Διαβάστηκε από 9888 αναγνώστες
Ακούτε λαϊκά, φοράτε πουκάμισα και καλά υφασμάτινα παντελόνια, πηγαίνετε στη δουλειά σας με χαρτοφύλακα και στη γειτονιά έχετε παρατσούκλι «το καλό παιδί»; Σταματήστε να διαβάζετε και γυρίστε σελίδα, το Cross Bones δεν κάνει για εσάς ούτε εσείς για εκείνο…
Ακόμα και αν είσαι αδιάφορος για τις custom μοτοσικλέτες, αν στη θέα τους και μόνο στο βλέμμα σου ζωγραφίζεται η δυσαρέσκεια, το Cross Bones θα καταφέρει να σε μαγέψει, να σε αποπλανήσει και να αλλάξει μια για πάντα τις προκαταλήψεις σου για τις μοτοσικλέτες του είδους. Το Cross Bones είναι το 7ο μέλος της σειράς των softtail της Harley Davidson και προσωπικά θα τολμούσα να πω η πιο όμορφη και εντυπωσιακή μοτοσικλέτα ολάκερης της γκάμας της αμερικάνικης φίρμας. 
Διαθέτοντας παραπανίσιο μασίφ ατσάλι, λίγο και διακριτικό χρώμιο, αλλά και ανοδιωμένες μαύρες και "κακές" επιφάνειες που τονίζουν τη σκοτεινή και μυστήρια πτυχή της μοτοσικλέτας, οι αναλογίες και οι ισορροπίες στην αισθητική είναι τέλειες, συνθέτοντας μια εντυπωσιακή κατασκευή. 
Τιμόνι… στο Θεό, πιρούνι springer -αλλά easy rider- ψαλίδι με καλά καμουφλαρισμένη ανάρτηση που δίνει την εντύπωση hard tail σκελετού και λάστιχα με μεγάλο προφίλ που φέρνουν κάτι από bober, είναι τα βασικά στοιχεία που προλαβαίνεις να παρατηρήσεις πριν αρχίσεις να ζαλίζεσαι από τις αναρίθμητες εντυπωσιακές λεπτομέρειες του Cross Bones. Το κοιτάς ξανά και ξανά και όλο κάτι καινούργιο και εντυπωσιακό ξεδιπλώνεται μπροστά σου, ακόμα και τα ίδια πράγματα από διαφορετική γωνία δίνουν μια άλλη διάσταση. Καλοσμιλεμένο ρεζερβουάρ, γουστόζικο φανάρι, απειλητικό φιλτροκούτι και καπάκια κινητήρα που θα μπορούσαν από μόνα τους να αποτελούν έκθεμα σε κάποιο μουσείο σύγχρονης τέχνης, όλα παντρεμένα τόσο ταιριαστά που σου προκαλείται ρίγος. Ένα καμπύλο μικρό φιλετάκι μετάλλου λίγα εκατοστά πάνω από το φαρδύ και πλατύ εμπρός ελαστικό εκτελεί χρέη φτερού και σου ξυπνά μνήμες από την εποχή που τα τσόπερ μεσουρανούσαν. Αυστηρά μονόσελο, το Cross Bones δίνει τη δυνατότητα στο πίσω φτερό να προβάλλει ανεμπόδιστα τα κάλλη του και την όμορφη βαφή του. Προσοχή στη λεπτομέρεια σε εκνευριστικό βαθμό και ποιότητα κατασκευής στην κορυφή. 
Τα πάντα πάνω σε αυτή τη μοτοσικλέτα είναι έτσι κομμένα και ραμμένα ώστε να εκπέμπει ποιοτική προσωπικότητα, δίχως για χάρη της ο οδηγός να αρχίζει το σιχτίρισμα. Στη σέλα του Cross Bones νιώθεις ένα σπάνιο αίσθημα, στο μυαλό σου γεννιέται η λέξη μοτοσικλέτα και ό,τι έχεις οδηγήσει μέχρι σήμερα φαντάζει ποδηλατάκι. 
Η... μελωδία της κακίας
Ο ήχος που βγαίνει από τα δύο "κοντόκανα" τελικά είναι αισθητά πνιγμένος -άτιμοι περιορισμοί- αλλά αρκετός για να διακρίνεις τις πιστονιές του κινητήρα. Οι κραδασμοί που παράγονται είναι ανατριχιαστικοί, τόσο μάλιστα που θέλεις να μείνεις για πάντα με τον κινητήρα στο ρελαντί και τα χέρια να σφίγγουν το τιμόνι για να μην χάσουν την παραμικρή ταλάντωση των μετάλλων. Το σασμάν είναι βαρύ και θετικό και έχοντας στοιχειώδεις μηχανολογικές γνώσεις, μπορείς να αντιληφθείς τη συστοιχία των γραναζιών να εμπλέκονται κάθε φορά που το ενεργοποιείς. Μαγικές αναλογίες παντού, η αίσθηση και η εργονομία ακροβατούν με την ακρίβεια μυώδους μπαλαρίνας σε τεντωμένο σχοινί, τίποτα δεν φιλτράρεται τόσο πολύ στο βωμό μιας αποστειρωμένης άνεσης, τα πάντα εκπέμπουν έναν ατίθασο, αλλά σωστό, χαρακτήρα. 
Η "καρδιά" της μοτοσικλέτας, ο δικύλινδρος κινητήρας των -πολλών- 1.584 κ.εκ. και τα "γεροθρεμμένα" έμβολά του (διάμετρος 111,1 χιλ.) συνθέτουν μια μοναδική και πρωτόγνωρη λειτουργία που δικαιολογεί τα λεγόμενα της εταιρείας, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δαπανήσει πολύ χρόνο και χρήμα ώστε οι κινητήρες της να μην χάσουν το "δούλεμα" του παρελθόντος, αλλά να είναι ξεκούραστοι στον οδηγό, ταξιδεύοντας στις αχανείς ευθείες μεταξύ πολιτειών. Μπορεί οι Ιάπωνες να προσπάθησαν πολύ, να αντέγραψαν σε βαθμό μήνυσης τις αμερικάνικες μοτοσικλέτες όταν αποπειράθηκαν να κατασκευάσουν custom μοντέλα, όμως αυτή τη μείξη συναισθημάτων που σου γεννά η λειτουργία των μοτέρ της Harley, δεν θα την επιτύχουν ποτέ. Αυτό το μοναδικό αίσθημα "ακατέργαστης λειτουργίας" δεν μπορείς να υποθέσεις ότι δύναται να προκύψει μέσα από προγράμματα σχεδιασμού κινητήρων ή μηχανών CNC. Αυτό το χαρακτηριστικό, άναρχο δούλεμα φαντάζει να γεννήθηκε από κάποιο μουστακαλή ευτραφή αρχιμηχανικό που "ζύγισε" το στρόφαλο με το μάτι, υπολόγισε εμπειρικά το αβάνς και χρόνισε τις βαλβίδες με κάποιο λαμαρινάκι, απομεινάρι από συσκευασία μπίρας. Τα νούμερα ιπποδύναμης είναι αλήθεια πως δεν εντυπωσιάζουν, αλλά πραγματικά, ποιος χρειάζεται ίππους; Tο ζητούμενο εδώ είναι η ροπή και από δαύτη το Cross Bones έχει μπόλικη. Βάζεις μία 5η και σουλατσάρεις όλη μέρα και όταν κάτι στο δρόμο σού χαλάει το πλάνο, ένα γερό χούφτωμα στο δεξί γκριπ αρκεί για να το αφήσεις πίσω σου. Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού χαρίζει άμεσες αντιδράσεις στον κινητήρα, αλλά και ομαλότερη συμπεριφορά στο απότομο κλείσιμο του γκαζιού. 
Δαμασέ το
Οι ευαίσθητοι χαρακτήρες και οι αδύναμοι σωματότυποι δεν έχουν θέση στη σέλα του Cross Bones. Με 1.630 χιλ. μεταξόνιο και 318 κιλά βάρος, o χειρισμός της μοτοσικλέτας απαιτεί μπράτσα, εμπειρία και τσαμπουκά. Αν το φοβηθείς, ποτέ δεν θα μπορέσεις να ευχαριστηθείς τη βόλτα μαζί του, αν δεν ξεχνάς να το σέβεσαι, εκείνο μαγικά θα σου φανερώσει το μεγαλείο του.
Χαζεύεις για ώρες το πιρούνι springer και είσαι έτοιμος να θυσιάσεις την όποια στέρηση στη λειτουργία του σε σχέση με ένα συμβατικό πιρούνι, μόνο για αυτή την ωραία και σπάνια εικόνα που προσφέρει. Το Cross Bones, όμως, για άλλη μια φορά θα φροντίσει να σε δικαιώσει για την επιλογή σου. Το συγκεκριμένου τύπου πιρούνι, λες και ξεχνά τη σχεδιαστική του ηλικία, δουλεύει εν τέλει πολύ καλύτερα από πολλά συμβατικά που έχουμε συναντήσει σε custom μοτοσικλέτες. Αποσβένει γρήγορα και επανέρχεται αργά, ενώ πληροφορεί και για τα περιθώρια πρόσφυσης του εμπρός ελαστικού. Αφού συνηθίσεις λίγο την πρωτόγνωρη αίσθηση που σου δίνει η λειτουργία του springer πιρουνιού αρχίζεις να ασχολείσαι με λεπτομέρειες, όπως είναι η κίνηση των ελατηρίων του κάθε φορά που ο 17 ιντσών τροχός περνά πάνω από ανωμαλίες, ενώ παράλληλα εκτιμάς το γεγονός ότι με μικρές ταχύτητες και φρενάροντας, η μοτοσικλέτα δεν βυθίζεται άσκοπα! Αφού εξαντληθείς να συγκεντρώνεις θετικά μηνύματα από τη λειτουργία της εμπρός ανάρτησης, αντιλαμβάνεσαι ότι δεν σε έχει απασχολήσει καθόλου η απόσβεση του πίσω τροχού, γεγονός που σε προκαταβάλει θετικά. Τι αντιφατικό… ο πίσω καλά κρυμμένος αποσβεστήρας μέσα στα έγκατα του Cross Bone, ώστε η μοτοσικλέτα να δίνει την εντύπωση hardtail μοντέλου, αποτελεί αποκάλυψη στη λειτουργία του. Ψάχνεις από εδώ κοιτάς από εκεί το πίσω μέρος της μοτοσικλέτας, προκειμένου από κάποια μικρή πτυχή να μπορέσεις να δεις το αμορτισέρ και να του αποδώσεις φόρο τιμής, αλλά εκείνο άφαντο. Όπως και τα χαρακτηριστικά εμπρός, διαθέτει γρήγορη συμπίεση και αργή επαναφορά και επιτρέπει στον πίσω τροχό να εφάπτεται δυνατά στην άσφαλτο. 
1.584 πεινασμένα κυβικά θαλάμου καύσης καταπίνουν σαν διψασμένα αγριοβούβαλα το καύσιμο, ενώ η ροπή, σαν κύματα έντασης τσουνάμι, φτάνει στον πίσω τροχό και χτυπά το στομάχι σου, διπλώνοντάς το γύρω από τη σπονδυλική στήλη. Τα χέρια πασχίζουν να κρατήσουν το τιμόνι, που λες και ξαφνικά έγινε κέρατο από ταύρο, και εσύ πρωταγωνιστής σε αγώνα ροντέο, με κομμένη την ανάσα, αναρωτιέσαι αν έχουν ανέβει τόσο πολύ οι παλμοί της καρδιάς σου ή αν το φιλτροκούτι, που σαν την μεγαλύτερη μηχανή vacuum καταβροχθίζει αέρα, σου έχει στερήσει οξυγόνο δυσκολεύοντας την αναπνοή σου. Αφού καταφέρεις να κρατηθείς πάνω στη σέλα του... cross bull και συνέλθεις από το σοκ, είναι ώρα να δεις πώς θα επιβραδύνεις. Όπως σε όλες τις μοτοσικλέτες του είδους, το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης της ορμής αναλαμβάνει το πίσω φρένο, αλλά για άλλη μια φορά εκπλήσσεσαι, μιας και στο Cross Bones θα μπορέσεις να εμπιστευτείς σε ικανοποιητικό ποσοστό και το εμπρός σύστημα πέδησης. Στον ανοικτό δρόμο, η μοτοσικλέτα βρίσκεται στο φυσικό της περιβάλλον. Τι και αν το κοντέρ δείχνει διψήφια νούμερα, υπάρχει μια εγκεφαλική διέγερση ανάλογη με αυτή που θα είχες αν ήσουν στη σέλα του Hayabusa και το κοντέρ του έδειχνε 300 χλμ./ώρα... Χαρακτηριστικά σταθερό λες και οι τροχοί πατούν σε ράγα, αλλά και ευέλικτο όποτε το θελήσει ο αναβάτης, αρχίζεις να παραληρείς για άλλη μια φορά μπροστά στο μεγαλείο του Cross Bones. 
Αν ψάξεις για την ταυτότητά του, θα χάσεις το χρόνο σου άσκοπα. Είναι μοναδικό και απόλυτο, τόσο μάλιστα που στη θέα του, τα τσόπερ λυγίζουν τα πιρούνια τους από το κακό τους, τα old school ζαρώνουν τα ρεζερβουάρ τους από την ντροπή τους και τα bober παθαίνουν λάστιχο από ζήλια. Το Cross Bones είναι ο φόβος και ο τρόμος, ένας δίκυκλος Freddy Krueger που έρχεται στα όνειρά σου για να σε καταστρέψει, ενώ εσύ πετάγεσαι ιδρωμένος από τον ύπνο νωρίς το ξημέρωμα και ντύνεσαι βιαστικά για να βρεθείς στη σέλα του και να λυτρωθείς. Δεν υπάρχουν οικογένεια, φίλοι, σχέση, παρά μόνο εσύ, και αυτό και το μονόσελο σαμάρι του Cross Bones στο δηλώνει: είσαι ένας μοναχικός cowboy που κάθε Ανατολή θα σε βρίσκει στο δρόμο...
Κινητήρας: Γεννά αισθήματα
Ο κινητήρας του Cross Bones είναι δικύλινδρος σε διάταξη V, αερόψυκτος και διαθέτει συνολικά 4 βαλβίδες. Την πλήρωση με καύσιμο των συνολικά 1.584 κ.εκ. του κινητήρα έχει αναλάβει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Το σασμάν διαθέτει συνολικά έξι σχέσεις και συνεργάζεται με πολύδισκο, υγρό συμπλέκτη 9 δίσκων. Τέλος, η τελική μετάδοση διαθέτει -όπως σε όλα τα Harley- ιμάντα. Τα μέγιστα νούμερα ιπποδύναμης δεν ανακοινώνονται από το εργοστάσιο, ενώ εκείνο της ροπής είναι 12,5 kgm στις 3.500 σ.α.λ. 
Φρένα: Ανω του μέσου όρου
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δύο συνολικά δίσκους, με ίδια διάμετρο 292 χιλ. Η εμπρός δαγκάνα του συστήματος διαθέτει ένα έμβολο, ενώ η πίσω δύο, φανερώνοντας ποιος τροχός είναι επιφορτισμένος με το έργο να ακινητοποιήσει τη μοτοσικλέτα. Η αίσθηση που παρέχει το σύστημα πέδησης είναι ικανοποιητική, αλλά ιδιαίτερα το πίσω φρένο θέλει παραπανίσια δύναμη για να ενεργοποιηθεί. 
Αναρτήσεις: Springer και ξερό ψωμί
Το εμπρός ιδιόμορφο πιρούνι springer διαθέτει δύο εξωτερικά ελατήρια, ανάμεσα στα οποία υπάρχει ένας αποσβεστήρα λαδιού. Το ιδιόμορφο πιρούνι παρέχει στον εμπρός τροχό 97 χιλ. διαδρομή. Το πίσω αμορτισέρ είναι τοποθετημένο οριζόντια και εδράζεται άμεσα με το ψαλίδι, παρέχοντας διαδρομή 91 χιλ. Τόσο το εμπρός όσο και το πίσω σύστημα ανάρτησης έχουν υποδειγματική λειτουργία, αν αναλογιστεί κάποιος τα κιλά και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσικλέτας. 
Συμπέρασμα
Όσο προκατειλημμένα και να ξεκινήσεις να περιεργάζεσαι το Cross Bones, είναι θέμα μερικών λεπτών για να αρχίσεις να το "καψουρεύεσαι", βαθιά, απόλυτα, για πάντα. Όπου και να είναι παρκαρισμένο, το βλέμμα σου θα του ρίχνει κλεφτές ματιές, ενώ πάντα θα υπάρχει μια καλή δικαιολογία για βόλτα. Αυτά τον πρώτο καιρό, γιατί λίγο αργότερα έρχεται ο έρωτας και δεν ντρέπεσαι που δεν παίρνεις τα μάτια σου από πάνω του και ούτε χρειάζεται πια να προφασιστείς δικαιολογίες για να βρεθείς στη σέλα του. Πολλοί λένε ότι ο έρωτας δεν έχει ταμπέλες με τιμή, ο συγκεκριμένος όμως με το Cross Bones αποτελεί εξαίρεση, όπως μέσα στην εξαίρεση και την πρωτοτυπία είναι βουτηγμένη όλη αυτή η κατασκευή… Το τίμημα βαρύ, 22.300 ευρώ, αλλά όταν έχεις το απόλυτο, τι να σου κάνουν οι φτηνότερες… απομιμήσεις.



ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ