LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Ο αγωνιστής!
Derbi GPR 125
Διαβάστηκε από 7207 αναγνώστες
Στην εποχή μας το να αγωνίζεσαι για κάτι, μάλλον δεν είναι σπάνιο. Όλοι αγωνιζόμαστε είτε για να πετύχουμε αυτό που θέλουμε είτε για να επιβιώσουμε οικονομικά. Κάποιοι, όμως, από εμάς, όπως το GPR 125, αγωνίζονται έτσι, για την πλάκα τους, και απολαμβάνουν την κάθε στιγμή.
Και στην περίπτωση του GPR δεν μπορείς να το κατηγορήσεις ότι είναι θύμα του αρχικού ενθουσιασμού, μιας και το κάνει εδώ και αρκετά χρόνια, χωρίς να έχει χάσει καθόλου από το πάθος του. Από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε ως η δίχρονη sport πρόταση για τους πιτσιρικάδες, έως σήμερα που απέκτησε τετράχρονο κινητήρα και νέο πλαίσιο μεταξύ άλλων, το μικρό Derbi αγωνίζεται μόνο και μόνο για την εμπειρία. Γιατί αυτό σχεδιάστηκε να κάνει και αυτό βρίσκεται αποτυπωμένο σε κάθε στοιχείο του DNA του. Και το κάνει καλά, μιας και προέρχεται από μια εταιρεία που δεν έχει επιφανειακή σχέση με τους αγώνες. H Derbi έχει συμμετάσχει αλλά και κυριαρχήσει σε αγώνες όλα αυτά τα χρόνια και όταν ένα από τα μοντέλα της φέρει τον τίτλο sport, τότε σίγουρα έχει πολλά να πει. 
Το νέο GPR 125 διαθέτει πολλά νέα στοιχεία, τα οποία το καθιστούν καλύτερο, οικονομικότερο, αλλά και πιο φιλικό προς το περιβάλλον. Επιπλέον, ο φιλικός χαρακτήρας του έχει ενισχυθεί και αποτελεί -περισσότερο από ποτέ- ένα μοτοσικλετάκι που μπορεί να συνδυάσει τη βόλτα στο κέντρο της πόλης με το γρήγορο session στην πίστα. 
Αισθητική: Χιλιάρι… μπρελόκ
Αγνοώντας το μέγεθός του, θα μπορούσες να πιστέψεις ότι το GPR είναι ένας συνηθισμένος εκπρόσωπος της κλάσης των 600 κ.εκ.! Η σχεδίασή του δεν παραπέμπει απλώς, αλλά είναι αυτούσια ενός μεγάλου supersport και το μόνο που μπορεί να προδώσει τα κυβικά του είναι το λογότυπο και οι μικρές διαστάσεις. Η μάσκα του είναι επιθετική και τα πλαστικά της μοιάζουν να έρχονται από το πίσω μέρος και να συναντιούνται στο κέντρο της. Εκεί δεσπόζει η εισαγωγή αέρα και εκατέρωθεν αυτής, δύο μεγάλοι και αιχμηροί προβολείς.
Αφού το μάτι τριγυρίσει λίγο στο χώρο της μάσκας, θα αναγκαστεί να ξεκινήσει την κάθοδο, προς τα πλαστικά του full φέρινγκ. Οι γωνίες κυριαρχούν πάνω στη μεγάλη επιφάνεια των πλαϊνών τμημάτων και τα πλαστικά φτάνουν μέχρι το χαμηλά τοποθετημένο τελικό της εξάτμισης, το οποίο κρύβουν μερικώς. Επιστρέφοντας στο ρεζερβουάρ, σου επιτίθενται κι άλλες γωνίες, ενώ τιμόνι και πίνακας οργάνων σε εμπνέουν να φωλιάσεις πίσω από τη ζελατίνα. Τέλος, η ουρά διαθέτει τον πιο αιχμηρό και μίνιμαλ σχεδιασμό ολόκληρης της μοτοσικλέτας, ενώ το κόκκινο σελάκι του συνεπιβάτη σπάει τη μονοτονία του μαύρου κομματιού που προορίζεται για τον αναβάτη. Και σκεφτείτε ότι οι παραπάνω περιγραφές στερούνται το… αλατοπίπερο των λεπτομερειών που αξίζει να ανακαλύψει κανείς μόνος του!
Άνεση / Εργονομία: Σημασία δεν έχει η άνεση…
αλλά ο έλεγχος. Και στη θέση οδήγησης του GPR, διαθέτεις αρκετό. Με το που θα κάτσεις στη σέλα, το σώμα θα πέσει ενστικτωδώς (ακόμη κι αν δεν έχεις ξανακαβαλήσει supersport) προς τα μπρος. Τα χέρια θα στηριχτούν πάνω στα μεγάλα κλιπόν και τα γόνατα θα κουμπώσουν στο ρεζερβουάρ, ακόμη κι αν το ύψος σου ξεπερνά το 1.90 μ. Τα πόδια θα αναζητήσουν τα μαρσπιέ που είναι τοποθετημένα προς τα πίσω και όλα θα μπουν στη θέση τους. Η άνεση, λοιπόν, δεν έπαιξε τόσο μεγάλο ρόλο στο σχεδιασμό του μικρού Derbi -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι άβολο. Η αναμενόμενη κούραση θα έρθει μετά από αρκετά χιλιόμετρα. 
Ωστόσο, από πλευράς ελέγχου και εργονομίας, το GPR τα πάει μια χαρά. Ακόμη και ένας άπειρος αναβάτης θα νιώσει ότι διαθέτει τον πλήρη έλεγχο σύντομα, ενώ και ο έμπειρος δεν θα βρει πολλά να καταλογίσει στη μοτοσικλέτα. 
Αυτός που δικαιολογημένα θα έχει κάποια παράπονα είναι ο συνεπιβάτης, αλλά μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα sport μοντέλο, οπότε αυτός που θα καθίσει στη σέλα του συνεπιβάτη ξέρει τι τον περιμένει.
Κινητήρας
Μία από τις βασικότερες αλλαγές πάνω στο νέο Derbi εντοπίζεται στον κινητήρα του. Στη θέση του δίχρονου του προηγούμενου μοντέλου βρίσκεται πλέον ένας τετράχρονος, τετραβάλβιδος και υγρόψυκτος κινητήρας 124,2 κ.εκ. με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η αλλαγή αυτή έφερε μια μείωση στις επιδόσεις του GPR, η οποία όμως είναι μικρή και στην ισχύ δεν φτάνει ούτε καν τον έναν ίππο. Με 15 ίππους στις 9.250 σ.α.λ., το GPR είναι ισχυρότερο από πολλά 125άρια της αγοράς. Ωστόσο, η ισχύς του κινητήρα απλώνεται πολύ στο φάσμα της λειτουργίας του, με αποτέλεσμα ναι μεν να μην υπάρχουν τρύπες στην απόδοση, αλλά να απουσιάζει και ένα ξέσπασμα που θα έδινε μια πιο sport πνοή στο GPR. Ο αναβάτης, λοιπόν, είναι αναγκασμένος να "κυνηγά" τις υψηλές στροφές λειτουργίας, προκειμένου να δει sport επιδόσεις. 
Μπορεί η λειτουργία του κινητήρα να μην χαρακτηρίζεται sport, αλλά αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλική για κάποιον άπειρο, ο οποίος αποτελεί και το βασικό target group της μοτοσικλέτας.
Πλαίσιο: Άλλη μια επιτυχημένη αλλαγή
Η αλλαγή του πλαισίου είναι μάλλον το στοιχείο που μεταμόρφωσε περισσότερο από κάθε άλλο το GPR. Η Derbi αξιοποίησε για μια ακόμη φορά την αγωνιστική της τεχνογνωσία και δημιούργησε ένα πλαίσιο δύο δοκών χυτού αλουμινίου, το οποίο κατασκευάστηκε σε δύο κομμάτια που ενώνονται στη βάση του τιμονιού.  Με αυτόν τον τρόπο, οι Ισπανοί υποστηρίζουν ότι πέτυχαν τον καλύτερο συνδυασμό μικρών διαστάσεων, συγκέντρωσης των μαζών, σχεδιασμού και ακαμψίας. Και οι δηλώσεις τους αυτές δεν θα μπορούσαν να βρουν καλύτερο συνήγορο από τη συμπεριφορά του πλαισίου στο δρόμο. 
Η ακαμψία του δίνει στο GPR sport χαρακτηριστικά στο δρόμο, ενώ η κατανομή του βάρους (η οποία οφείλεται και σε άλλα στοιχεία, όπως στον κινητήρα και στην τοποθέτηση του τελικού της εξάτμισης χαμηλά) χαρίζει στη μοτοσικλέτα χαρακτηριστικά σταθερότητας και ευελιξίας.
Αναρτήσεις: Πραγματικά sport
Η εξαιρετική συμπεριφορά του πλαισίου βρίσκει τον καλύτερο ίσως σύμμαχό της στο ασύμμετρο (στα πρότυπα των μεγάλων SS) ψαλίδι στο πίσω μέρος. Η λειτουργία του είναι πολύ καλή για τα δεδομένα της μικρής κατηγορίας και διαψεύδει όσους βιαστούν να κατηγορήσουν τη Derbi ότι έδωσε βάση στο design και όχι στην ουσία.  Πολύ καλή είναι επίσης η λειτουργία των αναρτήσεων, οι οποίες, πιστές στη sport φιλοσοφία του GPR, είναι σφιχτά ρυθμισμένες. Το ανεστραμμένο πιρούνι της Paioli έχει διάμετρο 41 χιλ. (το μεγαλύτερο με διαφορά στην κατηγορία!) και είναι πραγματικά ελάχιστες οι περιπτώσεις που θα επιτρέψει στον τροχό να χάσει επαφή με την άσφαλτο. Το πίσω αμορτισέρ, από την άλλη, φέρει την υπογραφή της Olle και είναι επίσης σχετικά σκληρό. 
Ωστόσο, παρά τη σκληρότητα των ρυθμίσεων στις αναρτήσεις, τα (αναμενόμενα για τα supersport) κοπανήματα στους ελληνικούς δρόμους δεν θα ταλαιπωρήσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τη μέση του αναβάτη.
Φρένα: Τα έκλεψαν από χιλιάρι;
Κοιτώντας τα φρένα του GPR (ειδικά το μπροστινό), έχεις την εντύπωση ότι οι τεχνικοί της Derbi έκλεψαν ένα δίσκο και μία δαγκάνα από ένα παρκαρισμένο χιλιάρι και κατοχύρωσαν την πατέντα! Εντάξει, ίσως να είναι λίγο υπερβολικό αυτό, αλλά για ρίξτε μια ματιά παρακάτω: ένας δίσκος 300 χιλ. με τετραέμβολη ακτινική δαγκάνα εμπρός και ένας δίσκος 200 χιλ. με μονοέμβολη δαγκάνα πίσω. Το μπροστινό είναι πέραν του δέοντος δυνατό και έχει καλή, αν και μαλακή,αίσθηση, δυνατό αρχικό δάγκωμα και συνεχίζει γραμμικά. Μάλιστα, η συνολική του απόδοση αναγκάζει το πίσω φρένο να παίζει το ρόλο του σταθεροποιητή όταν η μοτοσικλέτα φρενάρει.
Οδηγώντας: Ψάξε να βρείς πίστα στην πόλη 
Μπορεί το sport μοτοσικλετάκι της Derbi να σε προϊδεάζει με την εμφάνιση του ότι βασικό του τερέν είναι η πίστα, ωστόσο, εκεί που θα διαπρέψει είναι η πόλη.  Μπορεί η άνεση να μη βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, η εργονομία του, όμως, θα σου επιτρέψει να κάνεις αρκετά χιλιόμετρα πριν κουραστείς. Επίσης, η συνολική του συμπεριφορά μπορεί να κριθεί φιλική, με συνέπεια η καθημερινή κίνηση στην πόλη να είναι εύκολη υπόθεση στη σέλα του. Και, φυσικά, μπορείς να εκμεταλλευτείς τα sport χαρακτηριστικά του, με το αστικό τοπίο να αποτελεί το background του παιχνιδιού σου.  Με ένα τσίμπημα του συμπλέκτη στο φανάρι, η ράθυμη εκκίνησή του μπορεί να γίνει γρηγορότερη και με λίγη προπόνηση, το ζιγκ-ζαγκ ανάμεσα στα αυτοκίνητα να σε κάνει να νιώθεις ότι περνάς τον αντίπαλό σου από την εσωτερική της Curva Peluqui της Jerez.  Το μικρό του βάρος θα σε βοηθήσει στους ελιγμούς ανάμεσα σε ακινητοποιημένα αυτοκίνητα, το τιμόνι, όμως, δεν διαθέτει μεγάλο κόψιμο.  Μικρό το κακό! Αν πήξεις στην πόλη, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επισκεφτείς μια κοντινή πίστα ή να ξεχυθείς σε μια περιαστική διαδρομή με αξιοπρεπή άσφαλτο και πολλές στροφές.  Εκεί, το GPR θα κινηθεί γρήγορα, αρκεί να κρατάς τη λειτουργία του κινητήρα στις υψηλές στροφές, και οι εναλλαγές κατεύθυνσης θα πραγματοποιηθούν με τη σκέψη, χάρη στο μικρό του βάρος και την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ πλαισίου και αναρτήσεων.  Η τελευταία συμβάλλει και στο γεγονός ότι τα όρια του GPR υπό κλίση θα αργήσουν να φανούν. Επίσης, τα χαρακτηριστικά της entry level κατηγορίας που φέρει, θα σε συγχωρήσουν σε κάποιο λάθος, γεγονός που το καθιστά ένα ιδανικό sport σχολείο. 
Το GPR 125 είναι εντυπωσιακό αισθητικά. Αιχμηρό, με σχεδιασμό που θυμίζει μεγάλο supersport.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και διαθέτει και shift light.

Το τελικό ακολουθεί την αγωνιστική φιλοσοφία καιείναι χαμηλά τοποθετημένο.

Η ουρά είναι μίνιμαλ στο σχεδιασμό της και εξαιρετικά αιχμηρή.

Ο αναβάτης θα κουμπώσει εύκολα στο GPR και θα αποκτήσει πλήρη έλεγχο. Ωστόσο, θα κουραστεί εύκολα.

Το πλαίσιο ευνοεί τη sport συμπεριφορά του GPR 125 και, σε συνδυασμό με τις αναρτήσεις, επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στη μοτοσικλέτα.

Με διάμετρο 41 χιλ.(!), το πιρούνι της Paioli είναι μακράν το πιο παχύ της κατηγορίας.

Μεγάλος σε μέγεθος και ο 300άρης δίσκος του μπροστινού, που συνοδεύεται από τετραέμβολη ακτινική δαγκάνα!

Το GPR θα κινηθεί σχετικά άνετα στην πόλη, θα διαπρέψει όμως όταν βρει μπροστά του στροφές και ξεκινήσει τις εναλλαγές κλίσης.

Τιμή ( ευρώ)4.312
Σταθερότητα στην τελική, άνεση, χώροι, φρένα
Ελλιπής πληροφόρηση πιρουνιού, βαριά αίσθηση και μικρό κόψιμο τιμονιού
Χρώματα Λευκό, μαύρο, γκρι
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας4T, 1Κ, Υ/Ψ, 4Β
Κυβισμός (κ.εκ.)124,2
Διάμετρ. x Διαδρ. (χλστ.)58x47
Συμπίεση (:1)12
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)15/9.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.)Δ.Α.
ΤροφοδοσίαΗλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζ. / ρεζ.. (λ.)13
Κατανάλ. (λ./100 χλμ.)4,7
Βάρος (kg, κενό)120
Τελ. Ταχύτ. (χλμ./ώρα)120
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος Αλουμ., δύο δοκών
Αναρτήσεις ΕΑνάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm Paioli
Διαδρομή (χιλ.)110
Αναρτήσεις ΠΜονό αμορτισέρ χωρίς μοχλικό Olle ρύθμιση προφόρτισης
Διαδρομή130
Φρένα Ε (χιλ.)Δ, ακτινική δαγκάνα /300
Φρένα Π (χιλ.)Δ /200
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό ΕPirelli SportDemon 100/80-17"
Ελαστικό ΠPirelli SportDemon 130/70-17"
Διαστάσεις
Μήκος2.015
Πλάτος720
Μεταξόνιο1.355
Ύψος σέλας810
Εξοπλισμός
ABS x
Μίζα
Μανιβέλαx
Στροφόμετρο
Κοντέρ
Ένδειξη θερμοκρασίας
Ένδειξη βενζίνης
Μερικός χιλιομετρητήςx
Φέρινγκ
Ρυθμιζόμενες μανέτεςx
Κεντρικό σταντx
Πλάγιο σταντ
Σχάραx
Ρυθμιζ. εμπρός ανάρτησηx
Ρυθμιζ. πίσω ανάρτηση
•: στάνταρ, x: δε διατίθεται
Βαθμολογία 7,50
Ενεργητική ασφάλεια7
Οδική συμπεριφορά8
Κινητήρας-Κιβώτιο7
Φρένα8
Ποιότητα κατασκευής8
Άνεση 7
Κατανάλωση7
Εξοπλισμός-Τιμή 8

Συμπέρασμα
Sport σχολείο
Το Derbi GPR 125 αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις της αγοράς. Από τη μία αποτελεί ένα entry level που προορίζεται για αρχάριους αναβάτες, με βασικό χαρακτηριστικό του τη φιλικότητα. Από την άλλη, στοιχεία του, όπως το πλαίσιο, οι αναρτήσεις και τα φρένα, έχουν τα φόντα να πρωταγωνιστήσουν ακόμη και σε αγώνες (πράγμα που κάνουν, στη νεοσύστατη κατηγορία των 125 4Τ στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα). Οι δύο αυτές προσωπικότητες του Derbi, το καθιστούν ένα από τα καλύτερα σχολεία για τη sport οδήγηση. Και όλα αυτά με περιτύλιγμα τον ομορφότερο ίσως σχεδιασμό της κατηγορίας, αλλά και μια κάπως τσουχτερή τιμή, που όμως δικαιολογείται από τον εξοπλισμό του.




ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ