LIVE: κίνηση στους δρόμους
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
BMW S 1000 RR
Η απόλυτη δύναμη διαφθείρει απόλυτα
Διαβάστηκε από 46378 αναγνώστες
Όταν ήμουν γύρω στα 12, ένα μεγαλύτερο παιδάκι με είχε πλακώσει στο ξύλο. Εγώ αντιστεκόμουν, αλλά ό,τι και να έκανα, έβλεπα τη μάχη να χάνεται. Κάπως έτσι αισθάνομαι όποτε μου δίνουν το S 1000 RR για να το οδηγήσω. Η μάχη είναι σίγουρα χαμένη, από την αρχή, σε πολλαπλά επίπεδα. Τόσο στην προσπάθεια διατήρησης της νομιμότητας όσο και στη διατήρηση των λογικών του αναβάτη.
Δεν έχει «δε θέλω σούζα»! Τότε μην ανοίγετε το γκάζι στις τρεις πρώτες ταχύτητες.
Ανοίγω το γκάζι, αφήνω το συμπλέκτη και ξεκινάω. Εκεί κάπου εμφανίζεται η μοναδική αδυναμία του S 1000 RR. Αδυναμία όμως; Δεν είμαι εντελώς σίγουρος για αυτό. Μιλάω για την έλλειψη στις πολύ χαμηλές στροφές αυτής της κτηνώδους δύναμης που συναντάς στο BMW ψηλά. Αν όμως ήταν πιο γεμάτο χαμηλά, τότε ίσως τα πράγματα να ήταν όχι μόνο πιο τρομακτικά από ό,τι ήδη είναι, πιθανώς η κατάσταση να έβγαινε εκτός ελέγχου με το καλημέρα, αν είχατε μάλιστα απενεργοποιημένα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Έτσι, απλά, αφήνουμε αυτό το χαρακτηριστικό στο πλάι. Δεν ενοχλεί, συνηθίζεται άμεσα και πιθανώς να έχει και ευεργετικές συνέπειες.
Για τον κινητήρα-δυναμίτη έχουμε γράψει και έχουμε ξαναγράψει και έχουμε... Κινητήρας πούπουλο, μόλις 59,8 κιλά, με κυλίνδρους κεκλιμένους προς τα εμπρός για καλύτερο κράτημα, με το ευγενές τιτάνιο να αποτελεί το υλικό κατασκευής των βαλβίδων του, με ελαφριά κινούμενα μέρη, στα πρότυπα των κινητήρων της F1. Και μεταβλητοί αυλοί εισαγωγής, αλλά και τρόμπα βενζίνης μεταβλητής πίεσης, Ram-Air για εκτίναξη των επιδόσεων στις ψηλές ταχύτητες, αλλά και E-Gas (ride-by-wire σύστημα στο γκάζι που καταργεί την ντίζα). Και σύστημα μεταβολής του όγκου της εξάτμισης -τύπου EXUP, που ελέγχεται ηλεκτρονικά για να προσφέρει πάντα τη βέλτιστη απόδοση. Ε, πού πάτε, δεν τελειώσαμε. Και μονόδρομος συμπλέκτης, αλλά και τέσσερις χάρτες ανάφλεξης (Rain, Sport, Race, Slick), και σύστημα BMS-KP (BMW Engine Management για να μπορεί να δουλεύει άνετα και με απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων), ηλεκτρικά CAN-BUS για μονή καλωδίωση, μικρότερο βάρος και ευκολότερη διάγνωση βλαβών, και απόδοση… 193 καθαρόαιμων αλόγων! Αυτό μεταφράζεται σε 180 με 185 άλογα στον πίσω τροχό. ¶ντε τώρα να το πιάσεις όταν έχεις 15-35 άλογα λιγότερα, όσα δηλαδή έχουν οι ανταγωνιστές του.
Σίγουραθα έχετε ακούσει την έκφραση «κάθε μέρα γιορτή». Αυτή, λοιπόν, ταιριάζει γάντι στο S 1000 RR. Με την πρώτη ταχύτητα σπας όλα τα όρια ταχύτητας, η τελική φθάνει τα 299 χλμ./ώρα, και πιστέψτε μας, η μοτοσικλέτα στα 160 χλμ./ώρα απλώς χασμουριέται. Αν οδηγείς με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, μπορείς να περιμένεις αρκετά «κοψίματα» της ανάφλεξης σε κακούς ή βρεγμένους δρόμους. Όχι όμως τόσα όσα προηγούμενων μοντέλων (π.χ. BMW K 1300S), αλλά και λιγότερα από άλλων σύγχρονων, του ανταγωνισμού. Κι όταν βγάλεις τα βοηθήματα εκτός λειτουργίας, αρχίζει ο τρόμος και το πανηγύρι μαζί. Σούζες με τρίτη στο κιβώτιο, βίαια σπιναρίσματα, άλματα πάνω από τα σαμάρια και τις ανωμαλίες του οδοστρώματος… καταλαβαίνετε. Αν δεν έχετε τις ικανότητες ή τον αυτοέλεγχο, το S 1000 RR μπορεί να αποτελέσει τη νέμεσή σας. Αν όμως διαθέτετε έστω τη στοιχειώδη λογική, δεν υπάρχει άλλη μοτοσικλέτα για να κάνει τους σφυγμούς σας να πλησιάσουν τους διακόσιους!

 
 Απόλυτο κτήνος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Η απόλυτη δύναμη διαφθείρει απόλυτα
Αδρεναλίνη
Βασικός Εξοπλισμός S 1000 RR
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ