Τις καλύτερες εντυπώσεις αποκομίσαμε από την παρουσίαση των νέων ΚΤΜ EXC. Οδηγική συμπεριφορά υψηλού επιπέδου και νέα μοντέλα που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν.
Στη Βόρεια Ιταλία έγινε φέτος η παρουσίαση των νέων μοντέλων της ΚΤΜ, των EXC. Η περιοχή που επέλεξε η Αυστριακή εταιρία για να γίνει η δοκιμή απ´ τους δημοσιογράφους, είναι ιδιαίτερης σημασίας για την ΚΤΜ. Το Il Chioco, όπως λέγεται, είναι ένας ορεινός παράδεισος με ατελείωτα δάση, ποτάμια και φύση που οργιάζει. Όσο παραδεισένιο όμως ακούγεται, άλλο τόσο κολασμένο είναι για τους εντουράδες. Εκεί διοργανώνεται κάθε χρόνο ο φημισμένος αγώνας αντοχής Hell´s Gate, γνωστός για τον υψηλό βαθμό δυσκολίας του, με ελάχιστους αναβάτες να καταφέρνουν να περάσουν τη γραμμή τερματισμού! Σε αυτή την περιοχή, που πραγματικά έχει κάθε λογής δυσκολία, η ΚΤΜ δοκιμάζει σκληρά και εξελίσσει τις enduro μοτοσικλέτες της.
Εκεί βρέθηκε το περιοδικό Μότο Τρίτη μαζί με δημοσιογράφους απ´ όλο τον κόσμο, για να πάρει μια δυνατή γεύση από τη νέα γενιά των EXC μοτοσικλετών. Οκτώ διαφορετικά μοντέλα, οκτώ διαφορετικοί κυβισμοί για κάθε γούστο. Με την τεράστια εμπειρία της ΚΤΜ που έχει αποκομίσει από τους αγώνες enduro, οι μοτοσικλέτες της έχουν φτάσει σε πολύ υψηλά standards ποιότητας και απόδοσης. Έχοντας πάντα τον πρώτο λόγο, έκανε ξανά ένα βήμα μπροστά, παρουσιάζοντας το ολοκαίνουριο 350 EXC-F. Ένα τετράχρονο enduro που όλοι περίμεναν με αγωνία, ύστερα από την πολύ πετυχημένη πορεία του "αδελφού" 350 SX-F στο παγκόσμιο Motocross με αναβάτη τον παγκόσμιο πρωταθλητή Tony Cairoli. Δεν ήταν όμως μόνο το 350 EXC-F που τράβηξε τα βλέμματα, καθώς υπήρχε το νέο τετράχρονο 500 EXC και τα ουσιαστικά βελτιωμένα 250 EXC-F και 450 EXC.
Όλη η τετράχρονη γκάμα, απέκτησε νέο ατσάλινο πλαίσιο πλήρως επανασχεδιασμένο στο άνω μέρος του, όπως τα Motocross μοντέλα. Το PDS αμορτισέρ (χωρίς μοχλικό) είναι κι αυτό νέας σχεδίασης, 7mm μακρύτερο και τοποθετημένο σε πιο οριζόντια θέση συγκριτικά με το περσινό. Για τη νέα θέση του αμορτισέρ, άλλαξε η σχεδίαση του πλαισίου στο σημείο που βιδώνει. Νέες ρυθμίσεις δέχτηκε το 48mm πιρούνι της WP που απέκτησε νέες τσιμούχες και διαφορετική γλίστρα για μεγαλύτερη ευαισθησία στα ψιλά. Βελτιωμένο είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι, που έχασε 300 γραμμάρια βάρους και απέκτησε καλύτερη συμπεριφορά, λόγω σχεδίασης. Η εργονομία σε όλα τα τετράχρονα είναι εξελιγμένη απ´ τον 10 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Motocross, Stefan Everts. Αυτός έδωσε πολύ μεγάλη σημασία στα σημεία όπου έρχεται σε επαφή ο αναβάτης με τη μοτοσικλέτα καθώς και στο γενικότερο layout, κάτι που καταλαβαίνεις αμέσως απ´ την πρώτη βόλτα με τις μοτοσικλέτες. Στα φετινά μοντέλα υπάρχει μια χρήσιμη λαβή στο πίσω φτερό για να σηκώνεις τη μοτοσικλέτα στα δύσκολα, ενώ το πίσω φτερό είναι 50mm μακρύτερο και ελάχιστα πιο πλατύ για καλύτερη προστασία του αναβάτη απ´ τις λάσπες.
Η ΚΤΜ είναι από τις λίγες εταιρείες που πιστεύουν στις δίχρονες μοτοσικλέτες και τις εξελίσσουν κάθε χρόνο. ¶λλωστε κερδίζουν κάθε χρόνο τίτλους στο Indoor Enduro και το φημισμένο αγώνα Erzberg rodeo. Και ο κόσμος όμως τα ζητάει, καθώς είναι σημαντικά πιο εύκολα στη συντήρηση απ´ τα τετράχρονα για έναν χομπίστα αναβάτη. Έτσι λοιπόν, όλη η δίχρονη γκάμα φόρεσε το νέο ελαφρύτερο αλουμινένιο ψαλίδι, με τις αλλαγές στο PDS αμορτισέρ. Το 300 EXC είναι ευρέως γνωστό για την πληθωρική του απόδοση της δύναμης και την ευκολία χειρισμών στα δύσκολα. Απέκτησε νέο κύλινδρο και ρυθμίσεις στο καρμπυρατέρ για ακόμα καλύτερη απόδοση. Το 250 EXC ακολούθησε κι αυτό τις αλλαγές σε ρυθμίσεις καρμπυρατέρ, ενώ όπως όλη η γκάμα, έχει έναν χρήσιμο διακόπτη στο τιμόνι με δύο χαρτογραφήσεις. Τα μικρότερου κυβισμού 200 EXC και 125 EXC, απέκτησαν και αυτά επιμέρους αλλαγές, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει ο ελαφρύτερος μηχανισμός της μανιβέλας κατά 80 γραμμάρια, οι νέες ρυθμίσεις στο καρμπυρατέρ και το διαφορετικό σχήμα στο φιλτροκούτι.
Φέτος οι Αυστριακοί ξεπέρασαν τον εαυτό τους με το μοντέλο Six Days. Να το τρέξεις σε αγώνες, ή να το βάλεις στο σαλόνι να το χαζεύεις; Απλά πανέμορφο.