3 προσιτά ρετρό για να κάνεις την αρχή

Αν ψάχνεις για μια προσιτή μοτοσυκλέτα θα σε εισάγει στον κόσμο της ρετρό αισθητικής, τότε είναι πολύ πιθανό να βρεις αυτό που ψάχνεις στις παρακάτω τρεις επιλογές.

Εάν είστε λάτρης της κλασικής εμφάνισης που ενσωματώνει στοιχεία σύγχρονης αισθητικής και το διαθέσιμο μπάτζετ δεν υπερβαίνει τα 4 χιλιαρικάκια, τα 3 μοντέλα του αφιερώματος αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να μπείτε στον κόσμο των ρετρό μικρού κυβισμού μοτοσυκλετών. 



Daelim VL 250 Daystar: 3.590 ευρώ

Το Daystar είναι ένα μικρό cruiser για όλους εκείνους που αρέσκονται στα χρώμια, και τις ήρεμες βόλτες αλλά δεν θέλουν να ξοδέψουν μια περιουσία ή πολύ απλά ψάχνουν για κάτι το διαφορετικό ανάμεσα στα μικρά που είναι παράλληλα και οικονομικό. Οι διαστάσεις του δε φτάνουν στα επίπεδα των μεσαίων/μεγάλων cruiser, ωστόσο η σχεδίασή είναι αρμονική και οι γενικές αναλογίες σωστές. Το Daystar δεν μοιάζει με απόπειρα αντιγραφής αλλά αποτελεί μια επιτυχημένη μικρογραφία των cruisers που θα ήθελε να αποκτήσει κάποιος όταν… «μεγαλώσει», κυρίως οικονομικά. Οι μηχανικοί της Daelim πρόσεξαν όσο μπορούσαν την αισθητική αλλά και την ποιότητα του Daystar και δεδομένου ότι δούλευαν με περιορισμένο budget κατάφεραν να παρουσιάσουν ένα αποτέλεσμα που ξεπερνά τις προσδοκίες ακόμη και αν το κρίνει κανείς αυστηρά. Όλα μοιάζουν τακτοποιημένα και ποιοτικά με το νίκελ να αστράφτει εντυπωσιακά και τη βαφή δύο τόνων να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η σέλα έχει ικανοποιητικές διαστάσεις και πλούσιο αφρώδες και αφήνει στον αναβάτη το περιθώριο να κάτσει με δύο τρόπους επάνω της χάρη και στη mini ape μπάρα του τιμονιού. Ο συνεπιβάτης δεν έχει ανάλογη τύχη. Το μερίδιο της σέλας που του αναλογεί, αν και είναι αρκετό για μικρές αποστάσεις μέσα στην πόλη, έχει μια μικρή κατηφορική κλίση προς τα πίσω και αυτό τον κουράζει γρηγορότερα από το επιθυμητό. Την κίνησή του δεν έχει αναλάβει ένας μεγάλος V2 αλλά ένας σύγχρονος  και ήσυχος υγρόψυκτος κινητήρας 247 κυβικά με τέσσερις βαλβίδες στον κύλινδρο, ηλεκτρονικό ψεκασμό και απόδοση 25 ονομαστικών ίππων. Η ισχύς του αποδίδεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο και οι επιταχύνσεις από στάση είναι σβέλτες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται γρήγορα στο αναλογικό κοντέρ ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα. Το Daystar είναι μια μοτοσικλέτα που θα τα καταφέρει περίφημα στο περιβάλλον της πόλης με τον αναβάτη της να ρολάρει από και προς τη δουλειά με άνεση και ευκολία. Το μικρό βάρος δίνει στον αναβάτη την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να κινηθεί σβέλτα και στο μποτιλιάρισμα. Το Daystar θα καταφέρει να δώσει με επιτυχία λίγη από εκείνη την αυθεντική αίσθηση των μεγαλύτερων μοντέλων της κατηγορίας του κάνοντας τις χαλαρές βόλτες στους δρόμους της πόλης μέρους του καθημερινού μενού του αναβάτη.


 
Brixton BX 125: 2.590 ευρώ

Eίναι προσιτό, πανέμορφο, πολύ καλά φτιαγμένο και μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική εναλλακτική για commuting χρήση, έναντι των παπιών και των scooter. Απευθύνεται πρακτικά σε όλους: σε νέους αναβάτες ως πρώτη μοτοσικλέτα, σε αναβάτριες που θέλουν κάτι εύκολο και στυλάτο αλλά και σε πιο έμπειρους μοτοσικλετιστές που χρειάζονται ένα οικονομικό δίτροχο για καθημερινή μετακίνηση. Σαφώς ρετρό η φόρμα που αναπαράγει το BX 125 και παρ΄ ότι δεν κοπιάρει κάποια συγκεκριμένη σχολή θα λέγαμε ότι οι αναφορές του είναι περισσότερο βρετανικές. Ποιοτικά, η συνολική εικόνα είναι πολύ καλή. Βαφή (πολύ όμορφη διχρωμία στο ρεζερβουάρ), νίκελ, μέταλλα και άλλα υλικά φαίνεται ότι έχουν προσεχθεί και όσο και αν προσπαθήσαμε, δεν βρήκαμε κάτι που να χτυπάει άσχημα στο μάτι, στην υφή ή να χτυπάει γενικώς. Η κλασσικού ύφους ενιαία σέλα είναι μεγάλη σε μήκος αλλά και σε πάχος, με το αφρώδες να είναι μπόλικο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός παραμένει ξεκούραστος επάνω της, ενώ οι μετακινήσεις μπροστά και πίσω γίνονται πανεύκολα και αβίαστα, οπότε βολεύονται όλα τα αναστήματα. Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος και διβάλβιδος, ενώ τροφοδοτείται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού Σύμφωνα δε με την Brixton, ο κινητήρας είναι σχεδίασης και κατασκευής της Suzuki και πρόκειται για το μηχανικό σύνολο που κινούσε τα GN και DR 125. Η απόδοση του είναι 11,3 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. και, ανταποκρίνεται μια χαρά στις απαιτήσεις που μπορεί να έχει κάποιος από μια μοτοσικλέτα σαν το BX 125. Οι ελιγμοί μέσα στην κίνηση, όσο πυκνή και αν είναι αυτή, γίνονται με μεγάλη ευκολία και το BX 125 υπακούει άμεσα και πρόθυμα στις εντολές του οδηγού για αλλαγή κατεύθυνσης. Aνοίγοντας το γκάζι, το BX 125 επιταχύνει χωρίς κομπιάσματα και δισταγμούς με τον κινητήρα να είναι γραμμικός και να αποδίδει καλά παντού, ενώ δεν έχει πρόβλημα να “τραβήξει” τις πρώτες σχέσεις σε πολύ υψηλούς ρυθμούς περιστροφής λίγο πριν τον κόφτη. Μιλώντας για ταχύτητες, η μεγαλύτερη ένδειξη που είδαμε στο ταχύμετρο ήταν 115 χλμ./ώρα με ευνοϊκές συνθήκες, ενώ τα 100 χλμ./ώρα, προσεγγίζοντας με άνεση πάντα και παντού. 



Daytona Rockstar 400: 3.890 ευρώ

Με ρετρό σχεδιασμό που θα εκτιμηθεί από τους λάτρεις των κλασικών μοντέλων και έναν οικονομικό ροπάτο κινητήρα που αναδεικνύει τη φιλοσοφία του, το Rockstar υπερκαλύπτει το χάσμα μεταξύ των ιστορικών μοτοσυκλετών και τον σημερινών εξελιγμένων μοντέλων. Η κλασική αισθητική κατά μήκος της μοτοσυκλέτας, ξυπνάει όμορφες μνήμες του παρελθόντος. Η σχεδίαση παραπέμπει στη δεκαετία του 70 τότε που οι μοτοσυκλέτες είχαν ξεχωριστή προσωπικότητα και εμφάνιση. Το Rockstar αποτελεί θιασώτη cruising καταστάσεων και η άνετη μονοκόμματη σέλα θα βοηθήσει να απολαύσετε κάθε στιγμή παραμονής πάνω της.  Το πλούσιο μαλακό αφρώδες υλικό ευνοεί την πολύωρη χρήση. Το ίδιο άνετο είναι και το κομμάτι που αναλογεί στον συνεπιβάτη, ο οποίος κάθεται στο ίδιο επίπεδο με τον οδηγό και παρόλο που δεν έχει στη διάθεσή του  χειρολαβές , μπορεί να κρατηθεί από τα πλαϊνά τμήματα της εργοστασιακής σχάρας. Στα σπλάχνα του Rockstar βρίσκεται ένα μονοκύλινδρο αερόψυκτο σύνολο με 4 βαλβίδες επικεφαλής και ηλεκτρονικό ψεκασμό (EFI). Η απόδοση του φτάνει τους 28 ίππους στις 6.500σαλ και καταφέρνει να κινεί σβέλτα το ρετρό μοντέλο της Daytona. Η ροπή των 3,1 κιλών στις 5.000σαλ δίνει έμφαση στην χαμηλομεσαία περιοχή στροφών κάνοντας την κίνηση στην πόλη παιχνίδι και ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία του Rockstar.  Όλα γίνονται στο δικό σου ρυθμό και οι καθημερινές βόλτες γίνονται απόλαυση. Το κλειδί γυρίζει και μέσω της μίζας, ο μονοκύλινδρος των 400 κυβικών έρχεται στη ζωή, βγάζοντας γλυκά γουργουρητά από τα διπλά τελικά της εξάτμισης. Η θέση οδήγησης είναι ιδανική για όλους τους σωματότυπους και δεν θα αργήσεις να βολευτείς πάνω στην άνετη μονοκόμματη σέλα. Στην πυκνή κίνηση θα ανταποκριθεί με ευκολία, χάρη στην ελαφριά του αίσθηση και το τιμόνι που κόβει αρκετά. Ο κινητήρας είναι ψυχωμένος και τραβάει θετικά από χαμηλά, μετατρέποντας το στροφάρισμα στα ψηλά  σε ανούσια διαδικασία. Το Rockstar δεν θα πει όχι και σε εκδρομές στα αστικά περίχωρα, καθώς μπορεί αναπτύξει τελική άνω των 140 χιλιομέτρων στον αυτοκινητόδρομο. Tο μοντέλο της Daytona θα ρολάρει απροβλημάτιστα σε κάθε πεδίο.