Ως βάση για την δημιουργία του μοντέλου χρησιμοποιήθηκε μοτοσικλέτα της σειράς Sportster, αφού αυτές είναι ελαφρύτερες και πιο ευέλικτες γεωμετρικά από τα υπόλοιπα μοντέλα στην γκάμα της εταιρείας. Το αποτέλεσμα είναι λοιπόν, το πιο Sport των Sportster στην ιστορία της Harley – Davidson!
Μπορεί εκ πρώτης να μην φαίνεται διαφορετική αλλά η μοτοσικλέτα έρχεται εξοπλισμένη από το εργοστάσιο με τα στοιχεία εκείνα που διαλαλούν το αθλητικό του χαρακτήρα της: USD πιρούνι, χαμηλό, αλά clip on, ενιαίο τιμόνι, κομμένο πίσω φτερό και ελαφριές ζάντες με 10 μπράτσα, είναι σχεδιαστικά και λειτουργικά στοιχεία που κάνουν την διαφορά.
Στον τομέα των φρένων, το Roadster είναι η μοναδική μοτοσικλέτα της σειρά των Sportster που φέρει δύο δίσκους μπροστά (με πλευστές διπίστονες δαγκάνες), ενώ μια σημαντικό δομική αλλαγή, είναι ότι η γεωμετρία του πλαισίου έχει αλλάξει σε σχέση με τα υπόλοιπα 1200 Sportster και έχει γίνει πιο γρήγορη, ώστε να βελτιωθεί η ευελιξία.
Ο κινητήρας δεν έχει αλλαγές, πέρα από κάποιες εξωτερικές που αφορούν στην αισθητική, σε σχέση με τα μοτέρ των υπόλοιπων Sportster ίδιου κυβισμού.Αερόψυκτος, υποτετράγωνος (88,9 Χ 96,8 χλστ. διάμετρος Χ διαδρομή) με έναν εκκεντροφορό να οδηγεί τις δυο βαλβίδες σε κάθε κεφαλή και τροφοδοτούμενος μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ο Evolution των 1.202 κ.εκ. χωρητικότητας, έλκει την καταγωγή του από το 1984 εξελισσόμενος συνεχώς από τότε! Σε ότι αφορά στην απόδοση του, αυτή ανέρχεται στους 68,7 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και στα 9,7 kg-m ροπής στις 3.500 σ.α.λ.
Η σέλα είναι άνετη και η θέση οδήγησης δεν έχει καμία σχέση με... αραλίκι και υπερεκτάσεις των άκρων για να βρουν τα “αγκυροβόλια” τους. Αυτό οφείλεται τόσο στα τραβηγμένα προς τα πίσω -για τα δεδομένα της H-D- μαρσπιέ αλλά και στο χαμηλό τιμόνι. Το αποτέλεσμα αυτών είναι ότι ο κορμός έρχεται ελαφρά προς τα μπροστά, εύκολα αλλά χωρίς να ενοχλούνται μέση και πλάτη. Για τα δεδομένα του cruising κόσμου, η θέση οδήγησης είναι ακραία sport, με αντικειμενικά κριτήρια όμως, είναι απλά βολική και προσφέρει καλό έλεγχο της μοτοσικλέτας χωρίς να κουράζει.
Οι διακόπτες είναι σχεδιαστικά εναρμονισμένα με την μοτοσικλέτα, ακόμη και το kill switch του κινητήρα είναι βαμμένο μαύρο, αντί του παραδοσιακού κόκκινου, ώστε να μην χτυπά άσχημα στο μάτι. Ποιοτικά άψογοι και εργονομικά διατεταγμένοι, δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στον χειρισμό τους.
Ο πίνακας οργάνων ή μάλλον καλύτερα, το μονό κοντέρ που προβάλει τις πληροφορίες, αποτελείται από αναλογικό ταχύμετρο, με μια ψηφιακή οθόνη εντός αυτού και μια σειρά ενδεικτικών λυχνιών στην βάση του. Στην ψηφιακή οθόνη, υπάρχει η δυνατότα αλλαγής των ενδείξεων με το πάτημα ενός κουμπιού στο αριστερό grip (στροφόμετρο, range, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές).
Τα Sportster είναι γενικώς και γενικά τα πιο εύχρηστα και “καθημερινά” αερόψυκτα Η-D που μπορεί να αποκτήσει κανείς και το Roadster, δεν αποτελεί εξαίρεση. Εκκινεί άμεσα στο πάτημα της μίζας και ενώ τα 1.200 κ.εκ. δεν είναι στις μέρες μας κυβισμός για να σε πιάσει δέος, εντυπωσιάζεσαι από τον τρόπο που πάλλεται όταν έρθει στην «ζωή». Ο συμπλέκτης είναι όσο ελαφρύς χρειάζεται και το κιβώτιο ακολουθεί την ίδια λογική. Θετικότατο και αποφασιστικό “κλακ” υποδηλώνει το κούμπωμα το σχέσεων αλλά με έναν old school τρόπο που δεν είναι σε καμία περίπτωση ενοχλητικός.
Αυτή η μοτοσικλέτα είναι φτιαγμένη για βόλτες! Ακόμα και αν πηγαίνεις στην εφορία να πληρώσεις... τα απλήρωτα, το Roadster βόλτα θα την κάνει την διαδρομή και αν το επιθυμείς, θα πας και γρήγορα!
Το Roadster εντυπωσιάζει με την ευελιξία του και τον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση, σε όλες τις ταχύτητες. Εξαιρετικά ζυγισμένο και με πολύ καλή απόκριση στο γκάζι, θα βρει χώρους και περάσματα ανάμεσα στα αυτοκίνητα και θα φτάσει, χωρίς να ζορίσει τον οδηγό του στο φανάρι, εντυπωσιάζοντας τους αναβάτες με τα scooter και τα παπιά.
Το πιρούνι προσφέρει αρκετή πληροφόρηση, τα φρένα έχουν αίσθηση και ισχύ για να σταματήσουν / επιβραδύνουν την μηχανή χωρίς κανένα πρόβλημα από όλες τις ταχύτητες και όντως η πιο “κοφτή” γεωμετρία επιτρέπει γρήγορες εισόδους στις στροφές.
Eν ολίγοις, θα το ευχαριστηθείτε και με το παραπάνω σε στροφιλίκια πιέζοντας το και είναι ίσως το πρώτο Harley – Davidson για το οποίο μπορούμε να ισχυριστούμε κάτι τέτοιο! Στο ταξίδι, η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου και ο ροπάτος κινητήρας, επιτρέπουνε σταθερές ταχύτητες της τάξεως των 120-140 χλμ./ώρα. Η μοτοσικλέτα μπορεί -άνετα- και πιο πάνω, τα 180 χλμ./ώρα τα “δείχνει” παντού και πάντα, ωστόσο ελλείψει οποιασδήποτε προστασίας από τον αέρα, τέτοιες ταχύτητες δεν μπορούν να κρατηθούν επί μακρόν γιατί κουράζουν.
Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, μετρήσαμε από 6 μέχρι 7,7 λίτρα ανά 100 χλμ, αναλόγως του πως συμπεριφέρεσαι στο μοτέρ. Για 1.200 μοτοσικλέτα, πολύ οικονομικό το Roadster λοιπόν! Συνοψίζοντας λοιπόν, έχουμε το πιο Sport των Sportster, ένα αερόψυκτο H-D που μπορείς να το στρίψεις και να το φρενάρεις χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος!