Το Thruxton ως ονομασία, υπάρχει στους καταλόγους της -νεότερης εποχής- της Triumph από το 2004, με αερόψυκτο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 900 κ.εκ. Μετά το γενικό και μεγάλης έκτασης update που δέχτηκε η σειρά των “Modern Classics” το 2016, παρουσιάστηκαν δύο νέες εκδόσεις, η απλή και η R, με νέους υγρόψυκτους κινητήρες 1200 κ.εκ., διαφοροποιούμενες μεταξύ τους στα περιφερειακά.
Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με το «R», που σίγουρα εντυπωσιάζει με τον εξοπλισμό του, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς την κατηγορία που ανήκει. Κλασικές γραμμές για το Τhruxton R, που αναπαράγει την διαχρονική βρετανική άποψη περί σχεδίασης μοτοσικλετών. Το αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών και δένει άψογα με τις χρυσές πινελιές σε αναρτήσεις και φρένα, οι οποίες προσδίδουν στην μοτοσικλέτα μια up to date νότα. Καλά κρυμμένο όλο το σύστημα υγρόψυξης, με το Thruxton να επιμένει σε ένα faux αλλά καλοδεχούμενο κατά τη γνώμη μας, αερόψυκτο look.
Tο πλαίσιο δεν ξεφεύγει από την αρχιτεκτονική που ακολουθείται στη σειρά των modern classics της Triumph. Πρόκειται για ένα μονής ραχοκοκαλιάς, κλειστό, ατσάλινο πλαίσιο, που στην περίπτωση του Thruxton R, έχει ενισχυθεί στα σημεία, για ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία. Γεωμετρικά, η μοτοσικλέτα παρουσιάζεται πιο γρήγορη συγκριτικά με το «συγγενικά» πιο άμεσο μοντέλο της σειράς των Modern Classic, δηλαδή την Bonneville T120.
Η γωνία κάστερ έχει μειωθεί αρκετά από τις 25,5 μοίρες στις 22,8 ενώ συνδυαστικά με την τοποθέτηση ενός πιο «κοντού» αλουμινένιου ψαλιδιού, το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1415 χλστ., έναντι των 1445 χλστ. Ένα πλήρως ρυθμιζόμενο, ανεστραμμένο, big piston πιρούνι της Showa, κλέβει πρόσκαιρα τις εντυπώσεις μπροστά, μέχρι να κοιτάξει κανείς λίγο πιο κάτω, όπου συναντά, τετραπίστονες, ακτινικές monobloc δαγκάνες της Brembo, έτοιμες για «δαγκωματίες» στους δύο δίσκους διαμέτρου 310 χλστ. Αλλά και πιο πίσω δεν σταματούν οι εκπλήξεις, με τα δύο πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Ohlins και την διπίστονη δαγκάνα της Nissin να ισορροπούν το ισοζύγιο “wow factor” μπροστά και πίσω. «Σίγουρα είναι νεορετρό η μοτοσικλέτα;», αναρωτιέται εύλογα κανείς… Το Thruxton είναι άνετο σε βαθμό που δεν το περιμένει κανείς , αν αναλογιστεί τα σχετικά χαμηλά τοποθετημένα clip on και τα τραβηγμένα προς τα πίσω μαρσπιέ.
Η θέση οδήγησης είναι σίγουρα sport αλλά όχι ακραία, δύσκολα θα υπάρξει αναβάτης που θα την βρει άβολη και κουραστική, τουλάχιστον εντός πόλης και σε κοντινές βόλτες. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς, άμεσα, όταν ανέβει στο Thruxton, είναι αυτή του «πάνω» στην μοτοσικλέτα και όχι «μέσα». Το σχήμα της σέλας επιτρέπει στους μηρούς να αγκαλιάζουν το ρεζερβουάρ, ενώ όντας μεγάλη σε μήκος και επίπεδη, δεν εμποδίζει τις μετακινήσεις του σημείου… έδρασης.
Η «High Power» έκδοση του νέου, δικύλινδρου σε σειρά και υγρόψυκτου κινητήρα της Triumph στα 1200 κ.εκ., έχει ελαφρύτερο στρόφαλο, πιο «ελεύθερο» φιλτροκούτι και διαφορετικό tuning σε σχέση με την μονάδα που τοποθετείται στις Bonneville T120. To αποτέλεσμα είναι 97 ίπποι στις 6.750 σ.α.λ. και 11,4 kg-m ροπής στις 4.950 σ.α.λ. Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά των Thruxton, που έφεραν αερόψυκτο κινητήρα 865 κ.εκ. με 360ο στρόφαλο, το νέο υγρόψυκτο μοτέρ των 1200 κ.εκ, έχει στρόφαλο με διάταξη 270ο στα κομβία των μπιελών.
Ο κινητήρας δεν ακούγεται πολύ στο ρελαντί και στις κούφιες γκαζιές ανταποκρίνεται μετά συνοδείας ενός υπόκωφου βρυχηθμού. Αδιαμφισβήτητα το Thruxton R είναι γρήγορη μοτοσικλέτα, έχει πολύ περισσότερα άλογα από αυτά που χρειάζονται για να ικανοποιηθεί το «ρετρό» πρόσχημα και όσο πρέπει για να το χαρακτηρίσεις sport. Ο τρόπος που επιταχύνει η μοτοσικλέτα στις μεσαίες (και όχι μόνο) είναι απλά απολαυστικός και σε βάζει στην -ανούσια για τον εξωτερικό παρατηρητή- διαδικασία του του να επαναλαμβάνεις “γκαζώματα” ξανά και ξανά και ξανά, για να πάρεις την “δόση” σου.
Το πιρούνι “διαβάζει” επιμελώς το δρόμο, αποσβένοντας τις ανωμαλίες πολύ γλυκά, χωρίς κοπανήματα και απότομες αντιδράσεις και δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή αν λέγαμε ότι θα μπορούσε άνετα να τοποθετηθεί και σε supersport μοτοσικλέτα! Σε ότι αφορά στα φρένα, είναι απλά εκπληκτικά!
Με όλα αυτά τα εφόδια λοιπόν, το Thruxton R είναι αναμφίβολα sport. Όχι “νεορετρό τύπου sport” ή “τηρουμένων των αναλογιών sport”. Sport με την σημερινή έννοια και άμεσα συγκρίσιμο με τις σύγχρονης φόρμας μοτοσικλέτες που θέλουν να φέρουν αυτό τον τίτλο. Σε δρόμους με στροφές μπορεί να διασκεδάσει πολύ τον αναβάτη του και να επιδοθεί σε κυνηγητό με ότι άλλο παίζει στην παρέα ή απλά έτυχε να περνάει από εκεί. Η μοτοσικλέτα μπορεί να ταξιδεύει… αιώνια με 160 χλμ. / ώρα με την πίεση του αέρα να αντισταθμίζει το σκυφτό της θέσης οδήγησης, ενώ τα όργανα, κόβουν έναν σημαντικό μέρος των αναταράξεων.
Το Thruxton R είναι μια μοναδική μοτοσικλέτα! Όχι μόνο γιατί δεν έχει ανταγωνισμό, όντας αυτή τη στιγμή το μόνο brit race sport αλλά γιατί το “sport” δεν εξαντλείται μόνο στα της εμφάνισης και επιβεβαιώνεται πανηγυρικά και στην πράξη.
Κινητήρας
4Τ 2Κ, Υ/Ψ 8Β
Κυβισμός (κ.εκ.)
1200
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.)
96Χ80
Συμπίεση (:1)
11
Ισχύς (ίπποι/σαλ)
97/6.750
Ροπή (kgm/σαλ)
11,4/4.950
Τροφοδοσία
Ψεκασμός
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (λίτρα)
14,5
Βάρος, ξηρό (κιλά)
203
Κατανάλωση (λίτρα ανά 100 χλμ.)
5, 5
Τελική ταχύτητα (χμ/ώρα)
220
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα
Τύπος πλαισίου
Ατσάλινο σωληνωτό κλειστού τύπου
Αναρτήσεις Ε
Showa USD Big Piston , 43 χλστ. Πλήρως ρυθμιζόμενο