4 μοτοσυκλέτες για νέους αναβάτες με δίπλωμα Α2, που θα ικανοποιήσουν και τους πλέον απαιτητικούς!

BMW G310R: Πρεστίζ, κορυφαία ποιότητα, χαρακτήρας που ταιριάζει σε όλα.

ΚΤΜ 390 Duke: Η σπορ πλευρά της καθημερινότητας. Μοτοσυκλέτα που συναρπάζει.

Suzuki GSX250R: Η τέλεια ισορροπία ανάμεσα σε καθημερινό μοντέλο και "σχολείο" σπορ οδήγησης.

KTM RC390: Για τον πλέον "ψαγμένο" νέο αναβάτη που ξέρει ακριβώς τι θέλει και αυτό είναι μία Supersport!

4 Μοντέλα για νέους και ωραίους!

Εντυπωσίασε τους πάντες και...τον εαυτό σου! Είτε με naked-street ταυτότητα, είτε με καθαρό σπορ προσανατολισμό, αυτές οι 4 μοτοσυκλέτες είναι ό, τι πρέπει για πρώτη επιλογή του νέου με δίπλωμα Α2.

Οι νέοι αναβάτες επιθυμούν τόσο τις γερές δόσεις...αδρεναλίνης, όσο και να εντυπωσιάζουν με την μοτοσυκλέτα που οδηγούν ! Όμως πολλοί από αυτούς περιορίζονται από το Α2 δίπλωμα. Τι μπορεί να επιλέξει ένας ενθουσιώδης νέος αναβάτης, για να το διασκεδάζει όσο θέλει με μια μοτοσυκλέτα, να είναι νόμιμος και να κάνει μια αποτελεσματική εισαγωγή στον κόσμο της μοτοσυκλέτας; Επιλέξαμε 2 μοντέλα naked-street και δύο sport, με κοινό χαρακτηριστικό τους ότι δεν ξεπερνάνε τις 6.000 ευρώ και θα είναι συμβατά με Α2. Όχι μόνο αποτελούν εξαιρετικά μοντέλα για έναν ενθουσιώδη νέο, αλλά είναι και παράθυρα για την επόμενη, μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα τους!

Σχεδίαση-ποιότητα: Μοντέλα που… σε κοιτούν στα μάτια!

Οι νέοι θέλουν να τραβούν την προσοχή όπου και να βρίσκονται και, αν οδηγούν μία από τις 4 μοτοσυκλέτες αυτές, θα το κάνουν… αβίαστα! Το KTM 390 Duke σχεδόν… προκαλεί με τις αντισυμβατικές Kiska γραμμές του. Το εμπρός LED φωτιστικό που μοιάζει σαν να έχει βγει από διαστημόπλοιο θυμίζει το μεγάλο 1290 Superduke και το σύνολο της εμφάνισης φωνάζει επιθετικότητα και ένταση. Το BMW G310 είναι σαφώς πιο ήπιο στο σύνολο της εμφάνισης του, αλλά είναι όσο έντονο χρειάζεται για να το προσέξει κανείς. Φέρει στοχευμένα στοιχεία που θυμίζουν το μεγάλο S1000R και «παίζει μπάλα» και με το σήμα της «προπέλας» που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο και… σεβάσμιο. Στις δύο sporty κατασκευές του συγκριτικού, το Suzuki GSX250R είναι φρέσκο στην αγορά, αλλά και στην εμφάνιση. Ειδικά σε αυτό το καταπληκτικό αγωνιστικό μπλε χρώμα, με τις λεπτομέρειες που παραπέμπουν στις GSX-RR των GP, η μοτοσυκλέτα θα σας κάνει να νιώθετε…Iannone, κάθε μέρα. Το RC390 τέλος, έχει την πιο αντισυμβατική σχεδίαση και από τα 4: καθαρόαιμα sport αλλά και στοχευμένα αιρετική, με κυρίαρχο στοιχείο τον εμπρός απειλητικό προβολέα και το τεράστιο πλαίσιο-χωροδικτύωμα. Στον τομέα της ποιότητας οι 4 μοτοσυκλέτες παρουσιάζουν πολύ καλό επίπεδο και αν μας ζητήσετε να σας πούμε ποια ξεχωρίζουν, θα σας λέγαμε –για ελάχιστο- τα G310R και GSX250R. Το μεν BMW γιατί έδειξε περίτρανα ότι τιμά την κληρονομιά του με την εξαιρετική του κατασκευή, το δε Suzuki διότι στα σημεία επικρατεί από το επίσης πολύ καλό RC390.

Εργονομία-άνεση: Το καθένα με την αποστολή του

Μια naked μοτοσυκλέτα δεν πρέπει να θυσιάζει εντελώς την άνεση του αναβάτη της, προκειμένου να τονίσει τις σπορ προοπτικές της. Έτσι συμβαίνει και με τις 390 Duke το οποίο μεν έχει πλέον πιο επιθετική εργονομία σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά δεν θα κουράσει τον αναβάτη του όσο αυτός κινείται εντός και… περί της πόλεως. Το BMW G310R αποδεικνύεται και ακόμα πιο άνετο, θυμίζοντας μοτοσυκλέτα –πολύ- μεγαλύτερου κυβισμού! Η πιο χαμηλή σέλα -785 χιλιοστά από το έδαφος έναντι των 830 του KTM- είναι ενιαία και το μικρό BMW, παρά τις διαστάσεις του, θα φιλοξενήσει άτομα μεγαλύτερου αναστήματος χωρίς στριμώγματα. Μιλώντας για τις δύο sport, εδώ η διαφορά στον προσανατολισμό είναι παραπάνω από ξεκάθαρη. Το Suzuki GSX250R τιμά την ταυτότητά του, φέροντας κλιπ όν, διπλή σέλα και μια προσεγμένη εργονομία, που χαρίζει την αθλητική αίσθηση που πρέπει αλλά δεν θα γίνει υπερβολική. Τόσο για «κυνηγητό» όσο και για την κάθε μέρα, σημειώστε «check». Το RC390 από την άλλη είναι «πολεμικό» τέζα! Απευθύνεται σε νεαρούς που ψάχνονται σοβαρά με την σπορ οδήγηση προσφέροντας μια εργονομία πίστας. Χαμηλά κλιπ ον, σκληρή και ψηλή σέλα στα 820 χιλιοστά –το GSX250R την έχει στα 790- συνθέτουν ένα σύνολο που απαιτεί συμβιβασμούς στην άνεση, αλλά με τους κατάλληλους ρυθμούς οδήγησης είναι… κόλαση!

Κινητήρες: 4 μοτοσυκλέτες, 3 μοτέρ!

Μα πως γίνεται αυτό; Φυσικά, διότι ο κινητήρας που εξοπλίζει τα RC390 και 390 Duke είναι ένας και «ο αυτός», δηλαδή χωρίς καμία διαφορά μεταξύ των μοντέλων. Ο μονοκύλινδρος των 373 κυβικών είναι ένα διαμάντι της μηχανολογίας και ο τρόπος που λειτουργεί θυμίζει μικρή αγωνιστική. Ο κινητήρας του G310R κάνει την…ανατροπή, στην κυριολεξία! Οι Βαυαροί μηχανικοί ανέστρεψαν την κλασική διάταξη και το μοτέρ του G310 έχει κλίση προς τα πίσω, με την εξάτμιση να βγαίνει από πίσω και την εισαγωγή του κυλίνδρου μπροστά. Η επιλογή αυτή έγινε, για να βελτιωθεί η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και να δοθεί χώρος στο μεγάλο ψαλίδι. Ο μοναδικός δικύλινδρος του συγκριτικού ανήκει στο GSX250R και δίνει έμφαση στις ισχυρές χαμηλομεσαίες μεσαίες στροφές. Βασίζεται στο σύνολο του Inazuma αλλά έχει σημαντικές αλλαγές στα «σωθικά» του που οδηγούν και στο βελτιωμένο αποτέλεσμα.

Οδηγώντας: Σε ενθουσιάζουν!

Τι μπορούν να κάνουν λοιπόν οι 4 μοτοσυκλέτες, όταν οι τροχοί κυλήσουν; Ας ξεκινήσουμε με τις δύο γυμνές και πιο συγκεκριμένα με το G310R, το οποίο είναι μια φοβερά ισορροπημένη μοτοσυκλέτα. Χαρακτηρίζεται από πολύ καλή ευελιξία που θα σας λύσει τα χέρια στην πόλη, ενώ το μοτέρ είναι πρόθυμο και αρκούντως ισχυρό σε όλο του το φάσμα. Οι αναρτήσεις συμμαχούν στην εύκολη μετακίνηση καταπολεμώντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, ενώ όσο ανεβαίνουν οι ρυθμοί η σταθερότητα του G310R παραμένει στο ακέραιο. Με το μικρό μοντέλο της BMW θα κάνετε εύκολα την υπέρβαση στη σπορ πλευρά αν το επιθυμείτε. Στα αντίποδα, το KTM έχει φτιαχτεί έτσι ώστε αυτή η σπορ υπέρβαση να είναι… μέρος της καθημερινότητας καθώς φωνάζει επίθεση από την πρώτη μιζιά. Ο κινητήρας, που είναι και ο ισχυρότερος του συγκριτικού, κάνει το 390 Duke ένα πραγματικό πυραυλάκι που θα κατατροπώσει και μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες. Πλαίσιο και αναρτήσεις υποστηρίζουν την σπορ οδήγηση με τρόπο εμφατικό, αφού το 390 στρίβει σαν νυστέρι, ενώ το σύστημα πέδησης για άλλη μια φορά είναι εξαιρετικό. Στην πόλη το 390 είναι πολύ ευέλικτο αλλά ίσως σας ενοχλήσει λίγο το βεντιλατέρ του, που –ανάλογα την ημέρα και την κίνηση- θα ρίξει αρκετή ζέστη από το μοτέρ επάνω σας.  

Σχετικά με τα δύο sport μοντέλα, το GSX250R κερδίζει βραβείο… πολιτισμού, αφού πρόκειται για μια sport μοτοσυκλέτα αλλά όχι με απόλυτο τρόπο. Μέσα στην πόλη και γύρω από αυτή, η μετακίνηση με το μικρό Suzuki είναι εύκολη και μπορεί να γίνει και αρκετά γρήγορη. Το κόψιμο του τιμονιού είναι μεγάλο και η κύλιση της GSX250R πολύ ποιοτική, ενώ και οι αναρτήσεις της αποσβένουν αποτελεσματικά τις όποιες κακοτεχνίες. Στους «φιδίσιους δρόμους που σίγουρα θα επισκεφθεί ο αναβάτης, το μοντέλο γίνεται ένα γνήσιο GSX-R καταπίνοντας τις στροφές «όπως έρχεται». Το πλαίσιο αντέχει άνετα περισσότερη δύναμη και οι αναρτήσεις μόνο στο απόλυτο όριο θα δείξουν κάποιες αδυναμίες, άρα δεν θα προβληματίσουν. Το RC390 παραμένει ένα supersport με τα όλα του και στην οδήγηση. Το ιδανικό του πεδίο είναι φυσικά οι στροφές όπου το RC390 είναι κυριολεκτικά άπιαστο. Λυσσάει από τη μία στην επόμενη, χαρίζοντας αίσθηση πίστας στον αναβάτη, με το πλαίσιο και τις αναρτήσεις να είναι «βράχος» σε όλες τις ταχύτητες και σε όλες τις καμπές. Το ισχυρό μοτέρ δένει το γλυκό, τα δε φρένα είναι πολύ ισχυρά με λιγότερο αρχικό δάγκωμα, αλλά μεγαλύτερη συνολική δύναμη. Μπορεί εντός πόλης να απαιτεί μια κάποια… υπομονή, αλλά σε ρυθμούς βόλτας και κυνηγητού κανένα δεν συγκρίνεται μαζί του.

Η άποψή μας: Ανοιξε την πύλη για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας

Ποιοτικές, γρήγορες και πολλά υποσχόμενες, τα 4 μοντέλα είναι πρώτης τάξης επιλογές για τον νέο αναβάτη. Αν οι προτιμήσεις σας κλίνουν περισσότερο προς την naked μοτοσυκλέτα, θα επιλέξετε μεταξύ G310R και 390 Duke. Tο μεν G310R είναι περισσότερο προσανατολισμένο στο «τα κάνω όλα και εύκολα», χαρακτηρίζεται από το πρεστίζ που εγγυάται το βαρύ όνομα της BMW, ενώ δεν θα αρνηθεί και την σπορ υπέρβαση στο βωμό της άνεσης και της ευκολίας. Το 390 Duke από την άλλη σαφώς απευθύνεται σε όσους θέλουν ισχύ, αθλητική συμπεριφορά και «τσαμπουκαλεμένη» αστική μετακίνηση σε πρώτο πλάνο. Είναι κατά 10 ολόκληρους ίππους ισχυρότερο από το μοντέλο της BMW, το στοιχείο-κλειδί που του δίνει και το μεγάλο προβάδισμα στην περίπτωση. Μεταξύ GSX250R και RC390, τα πράγματα είναι πιο σαφώς διαχωρισμένα. Για την τέλεια ισορροπία μεταξύ σπορ και εύχρηστης μοτοσυκλέτας, το GSX250R κερδίζει σαφώς: Στην καθημερινή χρήση δεν προβληματίζει, ενώ στις σπορ αναζητήσεις στέκεται στο ύψος του όντας ένα πολύ καλό «σχολείο» για τον αναβάτη. Για την απόλυτη SS εμπειρία σε αυτά τα κυβικά και αυτά τα χρήματα, το RC390 παίρνει κεφάλι. Έχει 20 άλογα παραπάνω, είναι στημένο ανάλογα και παρουσιάζεται έτοιμο για «πόλεμο». Αν στο γυμνάσιο γεμίζατε το δωμάτιό σας με αφίσες supersport μοτοσυκλετών, το RC390 είναι ένα μοντέλο που προσφέρει μια αντίστοιχη οδηγική αίσθηση και θα σας ενθουσιάσει. 
 
  BMW G310R KTM 390 Duke Suzuki GSX250R KTM RC390
Κυβισμός (κ.εκ.) 313 373,2 248 373,2
Ισχύς (ίπποι/σαλ) 34/9.500 44/9.000 25/8.000 44/9.000
Ροπή (kgm/σαλ) 2,85/7.500 3,7/7.000 2,3/6.500 3,7/7.000
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 145 170 140+ 170
Βάρος (κιλά) 158,5 149 181 Δ/Α
Τιμή (ευρώ) 4.950 5.690 4.895 5.690