Το GP 800 προκάλεσε αίσθηση με την παρουσίαση του, ανεβάζοντας τον πήχη του κυβισμού στην κατηγορία των mega scooter στα 839 κ.εκ. Αρκεί όμως ένας κινητήρας 75 ίππων και ο τίτλος του μεγαλύτερου σε κυβισμού scooter για να θεωρηθεί επιτυχημένο το GP 800;
Δεν έχει περάσει και πολύς καιρός από τότε που με έκπληξη υποδεχόμασταν τα πρώτα mega scooter, πιστεύοντας κάθε φορά ότι τα 400, τα 500, τα 600 και τα 650 κ.εκ. θα αποτελέσουν την οροφή του κυβισμού στην κατηγορία.
Ποτέ μην λες ποτέ όμως και να πους τις μέρες μας γίναμε μάρτυρες ενός scooter με μόλις 161 κ.εκ. λιγότερα από τις μοτοσικλέτες του λίτρου και με ιπποδύναμη αντίστοιχη –ή και μεγαλύτερη- από τα μεσαία on-off και street της αγοράς!
Η Gilera το τόλμησε και χρησιμοποιώντας ένα δικύλινδρο V2 μοτέρ παρουσίασε το GP 800, το οποίο είναι πραγματικά δύσκολο να τα κατατάξεις σε κάποια κατηγορία.
Η εμφάνιση του όπως και η θέση οδήγησης φωνάζουν «scooter» από μακριά, αλλά η τελική μετάδοση με αλυσίδα, τα περιφερειακά του και οι επιδόσεις του, είναι στοιχεία που ανήκουν σαφώς στον κόσμο των μοτοσικλετών.
Αυτό που φιλοδοξεί να επιτύχει το GP 800, είναι αφ΄ ενός να δελεάσει τους αναβάτες που ελκύονται από τα χαρακτηριστικά των mega scooter και αφ ετέρου να μπει «σφήνα» στην κατηγορίες των μεσαίων πολυχρηστικών μοτοσικλετών, ως μια εναλλακτική πρόταση.
Το αν έχει τα εφόδια και την δυναμική για κάτι τέτοιο, θα το ανακαλύψετε στο τεύχος Νο 14 του Moto Τρίτη που κυκλοφορεί ήδη στα περίπτερα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών, 4Βαλβίδες ανά κύλινδρο, μονός επί κεφαλής εκκεντροφόρος.
Χωρητικότητα: 839,3 κ.εκ.
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Ισχύς: 75 ίπποι / 7.250 σ.α.λ.
Μεταξόνιο: 1.593 χλστ.
Ύψος σέλας: 780 χλστ.
Βάρος: 245 κιλά