7+1 tips: Τι να προσέξετε στις Πασχαλινές σας διαδρομές

Οι διακοπές του Πάσχα αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρίας για ολιγοήμερη ξεκούραση και χαλάρωση. Δείτε τι πρέπει να προσέξετε, ώστε να παραμείνετε ασφαλείς, στην διαδρομή προς το προορισμό σας αλλά και κατά την επιστροφή σας.

Χιλιάδες εκδρομείς θα αποδράσουν από τα αστικά κέντρα για τη μεγάλη μας παραδοσιακή θρησκευτική γιορτή. Σύμφωνα με στοιχεία, την περίοδο του Πάσχα πολλά άτομα τραυματίζονται σε τροχαία, τα περισσότερα από τα οποία σημειώνονται στο επαρχιακό δίκτυο, λόγω του εξαιρετικά μεγάλου αριθμού οχημάτων. Τι πρέπει, όμως, να προσέξουν οι εκδρομείς για το Πάσχα, πριν να ξεκινήσουν με τη μοτοσυκλέτα τους για το ταξίδι, αλλά και κατά τη διάρκειά του;

1) Σεβόμαστε την προτεραιότητα, διατηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας. Όταν δεν κρατάμε την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας, με ένα απότομο φρενάρισμα υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος. Δεν κάνουμε ελιγμούς. Ιδιαίτερα τώρα που οι λωρίδες είναι γεμάτες με ανυπόμονους οδηγούς. Σεβόμαστε τον συνεπιβάτη και τους συνανθρώπους μας που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

2) Τηρούμε ευλαβικά τα όρια ταχύτητας. Παράλληλα, πρέπει να τηρούμε τη σήμανση, που αφορά στο όριο ταχύτητας και την προσπέραση. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταχύτητα, τόσο πολλαπλάσιος είναι ο κίνδυνος εμπλοκής σε τροχαίο.

3)  Αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί. Ακόμη και μικρή ποσότητα αλκοόλ μειώνει τα αντανακλαστικά του οδηγού. Ο κίνδυνος αυξάνεται σημαντικά σε περίπτωση ταυτόχρονης λήψης φαρμάκων.

4) Δεν παραβιάζουμε τη λωρίδα εκτάκτου ανάγκης (ΛΕΑ). Η συγκεκριμένη λωρίδα είναι μόνο για οχήματα άμεσης επέμβασης, για περιπολικά, πυροσβεστικά, ασθενοφόρα και οχήματα οδικής βοήθειας.

5) Πριν από το ταξίδι ελέγχουμε τη μοτοσυκλέτα (πίεση και την κατάσταση των ελαστικών, τα λάδια, τα υγρά του ψυγείου, των φρένων και της μπαταρίας, λειτουργία των φώτων). Δεν υπερφορτώνουμε τη μοτοσυκλέτα, γιατί αλλάζει το κέντρο βάρους της, δυσκολεύεται η κίνησή τηςκαι η διαδικασία φρεναρίσματος, ενώ αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου.

 6) Όσο καλή, ακριβή και γρήγορη να είναι η μοτοσυκλέτα μας, ο οδηγός είναι αυτός που τη μετατρέπει σε ασφαλές μεταφορικό μέσο. Ένας καλός οδηγός δεν είναι αυτός που είναι επιδέξιος και έχει την εμπειρία. Είναι αυτός που έχει υπομονή, επιμονή, αντίληψη και εμπιστοσύνη. Φυσικά θα πρέπει να γίνεται πάντα χρήση κράνους και στολής προστασίας. 

7) Πριν από το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά, ενώ κατά τη διάρκειά του πρέπει να κάνουμε κάθε 2 - 3 ώρες στάσεις για ξεκούραση ή ξεμούδιασμα.

8)  Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και τηρούμε τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Σεβόμαστε τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφωνόμαστε στις υποδείξεις των τροχονόμων. Δεν πρέπει να υπερεκτιμούμε τις οδηγικές μας ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των μοτοσυκλετών μας.