Το CB 1000R είναι η απάντηση της Honda στην κατηγορία των μεγάλων streetfighter. Η ιαπωνική εταιρία στέλνει το «πυρωμένο βέλος» της με σκοπό να πληγώσει θανάσιμα τον ανταγωνισμό. Η ερώτηση λοιπόν έχει ως εξής: Βρίσκει το νέο CB τον στόχο του; Και αν ναι κατά πόσο…;
Το CB 1000R είναι η απάντηση της Honda στην κατηγορία των μεγάλων streetfighter. Η ιαπωνική εταιρία στέλνει το «πυρωμένο βέλος» της με σκοπό να πληγώσει θανάσιμα τον ανταγωνισμό. Η ερώτηση λοιπόν έχει ως εξής: Βρίσκει το νέο CB τον στόχο του; Και αν ναι κατά πόσο…;
Δεν είναι τόσο τα τεχνικά του χαρακτηριστικά (αν και λαχταριστά) που το κάνουν να ξεχωρίζει, όσο η επιθετική του σχεδίαση, που για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα της Honda, παραπέμπει σε ιταλικό μοντέλο.
Ο κινητήρας του CB 1000R προέρχεται από το CBR 1000RR του 2007 και έχει δεχθεί επεμβάσεις ώστε να βελτιωθεί η απόδοσή του στις χαμηλές και μεσαίες σ.α.λ. περιστροφής του.
Το πιρούνι εμπρός είναι ανεστραμμένοι και έχει διάμετρο 43 χιλ. και δίνει στον εμπρός τροχό διαδρομή 120 χιλ. Πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ που με τη σειρά του δέχεται ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση επαναφοράς. Η στήριξή του στο ψαλίδι γίνεται άμεσα και χωρίς την παρέμβαση μοχλικού συστήματος.
Όπως και στο περσινό Hornet, το πλαίσιο του CB 1000R είναι αλουμινένιο. Η σχεδίασή του δεν παραπέμπει στη δομή που έχει καθιερωθεί στα πλαίσια αλουμινίου, αυτή των περιμετρικών διπλών δοκών, αλλά ακολουθεί την πατροπαράδοτη μονή ραχοκοκαλιά που απαρτίζει το σύνολο των ατσάλινων. Πίσω το ψαλίδι είναι μονόμπράτσο χαρίζοντας ξεχωριστή εμφάνιση στην μοτοσικλέτα.
Το CB 1000R προσφέρεται και σε έκδοση με combined-ΑΒS που διαφοροποιείται από την απλή στις εμπρός δαγκάνες. Συγκεκριμένα, η απλή έκδοση διαθέτει τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης, ενώ η έκδοση με το συνεργαζόμενο ABS δαγκάνες τριών εμβόλων, με τα δύο κεντρικά έμβολα, εκατέρωθεν, να ενεργοποιούνται από το πεντάλ του πίσω φρένου. Οι εμπρός δίσκοι και στις δύο εκδόσεις είναι όμοιοι με διάμετρο 310 χιλ. Αναλλοίωτα παραμένουν τα χαρακτηριστικά και των πίσω φρένων στις δύο εκδόσεις, με δίσκο 256 χιλ. και δαγκάνα δύο εμβόλων.
Μπορεί η φινέτσα του CB 1000R να παραπέμπει σε ιταλική μοτοσικλέτα, αλλά η Honda δεν θα μπορούσε να κάνει υποχωρήσεις στο χαρακτήρα του γυμνού της μοντέλου. Το γνώριμο, οικείο αίσθημα που προξενεί το CB με το που κάτσεις στη σέλα του, σου επαναφέρει στο μυαλό πώς είναι η αίσθηση πάνω σε ένα Honda. Η θέση οδήγησης έχει βρει τη χρυσή τομή μεταξύ street και sport.
Η προσπάθεια που έκανε η Honda να συγκεντρώσει τις μάζες προς το κέντρο της μοτοσικλέτας έχουν ευδοκιμήσει, με το σύνολο να είναι ιδιαίτερα καλοζυγισμένο, σε σημείο που τα 998 κ.εκ. της μοτοσικλέτας και τα 222 κιλά της να γίνονται ευχάριστο παιχνίδι στα χέρια του οδηγού. Η ευελιξία του συνόλου είναι σημείο αναφοράς.
Υπεύθυνο για το φιλικό προφίλ και την εξόντωση όποιας δύναμης προσπαθήσει να χαλάσει την ποιότητα κύλισης του CB 1000R είναι το πλαίσιο που φιλτράρει και απορροφά τα πάντα, αφήνοντας τον οδηγό να παραληρεί, ευχαριστώντας μέσα από το κράνος του τους σχεδιαστές και τους μηχανικούς της Honda.
το CB 1000R, μια μοτοσικλέτα που εξωτερικά εκπέμπει αλητεία και εσωτερικά ποιότητα κύλισης. Φέρει γραμμικό κινητήρα και όσο πρέπει φιλικό, «φορεμένο» πάνω σε ένα σύνολο που δεν θα σας κουράσει με τις ιδιοτροπίες. Η τιμή του είναι ιδιαίτερα ελκυστική με την απλή έκδοση να κοστολογείται στα 11.240 ευρώ για την απλή και 11.790 για την έκδοση με ABS.