«Αγριεμένη» εμφάνιση, ήχος, αλλά και δυνατότητες που ξεφεύγουν αρκετά από τα στενά όρια του commuting, χωρίς να περιορίζουν αυτό το ρόλο, είναι τα χαρακτηριστικά που συνθέτουν την εικόνα του Z 750 της προηγούμενης γενιάς.
+: Αξιοπιστία, κινητήρας, εμφάνιση
-: Ταξίδι με 2ο άτομο
Εργονομία
Σε γενικές γραμμές, η θέση οδήγησης είναι ικανή να βολέψει το μεγαλύτερο μέρος των αναβατών. Με τα χέρια στο τιμόνι, ο κορμός του αναβάτη βρίσκεται σε ελαφρώς όρθια θέση, κάτι που βολεύει αρκετά κατά την κίνηση μέσα στην πόλη, αφού το βάρος που πέφτει στους καρπούς δεν είναι αρκετό για να κουράσει γρήγορα. Τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις πάνω στο τιμόνι και συνηθίζονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό που θα προβληματίσει τον αναβάτη είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, με τις ενδείξεις του στροφόμετρου να μην διακρίνονται εύκολα, ενώ και τα υπόλοιπα στοιχεία που φτάνουν στα μάτια του θα μπορούσαν να είναι πιο ευδιάκριτα. Ο συνεπιβάτης κάθεται σε ξεχωριστό σελάκι λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη. Η προσφερόμενη άνεση σίγουρα δεν είναι αρκετή για μεγάλα ταξίδια, ωστόσο για αποστάσεις εντός των τειχών της πόλης, αλλά και για μικρής χρονικής διάρκεια βόλτες, δεν θα προβληματίσει. Όπως καταλαβαίνετε, σε μία γυμνή μοτοσικλέτα όπως το Ζ 750, η προστασία από τον αέρα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα, αλλά η μικρή μασκούλα μπροστά κάνει ό,τι μπορεί και με λίγο περισσότερο σκύψιμο θα απομακρύνει σημαντικό μέρος του αέρα που φτάνει στο στήθος του αναβάτη.
Μοτέρ
Ένα τετρακύλινδρο ιαπωνικό μοτέρ 750 κ.εκ. που δεν κυνηγά τις απόλυτες επιδόσεις, δεν θα μπορούσε παρά να διαθέτει μεστή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών, με κύριο χαρακτηριστικό του τη ροπή από τις χαμηλές κιόλας σ.α.λ. Η συνεργασία του με το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ καλή, με το τελευταίο να παρουσιάζεται θετικό στη λειτουργία του και με μικρές διαδρομές στον επιλογέα. Η ισχύς που παράγει επαρκεί για όλες τις χρήσεις (και για ταρζανιές!) και βάσει του χαρακτήρα της μοτοσικλέτας δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.
Στο δρόμο
Η εικόνα του Ζ 750 στο δρόμο είναι θετική, ακόμη και αν τεθεί αντιμέτωπο με νεώτερα δείγματα της κατηγορίας των μεσαίων street. Η συμπεριφορά του σίγουρα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ακραία, αλλά σε σβέλτους ρυθμούς και σε ορεινή διαδρομή θα ικανοποιήσει τον αναβάτη του. Για το κάτι παραπάνω θα πρέπει να επέμβετε στις αναρτήσεις του, αφού έτσι όπως έρχονται από το εργοστάσιο προσπαθούν να ισορροπήσουν μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς, με τη ζυγαριά να γέρνει προς τα… αριστερά. Ούτως ή άλλως, το πλαίσιο είναι ικανό να διαχειριστεί με άνεση τις δυνάμεις που του ασκούνται και δεν προβληματίζει ούτε από τα άλογα του κινητήρα. Μέσα στην πόλη εμφανίζεται βολικό, με τις διαστάσεις του να χαρακτηρίζονται λογικές, ενώ τα κιλά του κρύβονται επιτυχώς λόγω του καλού ζυγίσματος. Σε συνθήκες ταξιδιού θα ταξιδέψει κοντά στα 140-150 χλμ./ώρα, με την ισχύ να περισσεύει για γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα. Τέλος, τα φρένα κρίνονται ικανοποιητικά για το έργο που έχουν να επιτελέσουν, αν και υπολείπονται ελαφρώς σε αίσθηση.
Συμπέρασμα
Αξιόπιστο, δυνατό και με το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα, το Ζ 750 της Kawasaki είναι ικανό να σας βάλει με τον καλύτερο τρόπο στην κατηγορία των μεσαίων street μοτοσικλετών. Η δύναμη και η γενικότερη απόδοση του 4κύλινδρου κινητήρα φτάνει και περισσεύει τόσο για τις καθημερινές σας μετακινήσεις όσο και για ταξίδια αλλά και φιδίσιους δρόμους. Ο φιλικός του χαρακτήρας δεν θα φοβίσει ούτε τον αναβάτη που μόλις πήρε το δίπλωμα για «μεγάλες» μοτοσικλέτες, ενώ η αποδεδειγμένη αξιοπιστία του θα του αφαιρέσει ακόμη περισσότερες έγνοιες από το μυαλό του.
Μίνι ιστορικό
Το Ζ 750 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2003 και αποτελούσε την απάντηση της ιαπωνικής εταιρείας στην κατηγορία των μεσαίων streetfighter της εποχής, ενώ αντικατέστησε παράλληλα και το, γερασμένο σε όλους τους τομείς, ZR-7. Στην παραγωγή παρέμεινε ως είχε μέχρι και το 2006, όταν και αντικαταστάθηκε από τη νέα γενιά, η οποία, εκτός των πλαστικών, είχε σημαντικές διαφορές από αυτό τόσο στο πλαίσιο όσο και στον κινητήρα.
Τι να προσέξετε
Ο κινητήρας του ιαπωνικού μοντέλου έχει αποδειχθεί άθραυστος όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκεται το Z 750 στην παραγωγή. Μην ξεχνάτε επίσης ότι προέρχεται από το supersport της Kawasaki, ZXR-750. Το μόνο σημείο που θα πρέπει να εστιάσετε την προσοχή σας είναι η αντλία βενζίνης, καθώς παρουσιάζεται ευαίσθητη σε κακής ποιότητας καύσιμο με αποτέλεσμα να δυσλειτουργεί.
Τι να αλλάξετε
Ένα από τα πράγματα που θα μπορούσατε να βελτιώσετε πάνω στο ιαπωνικό μοντέλο είναι οι αναρτήσεις του. Μία συνολική αναβάθμιση στο πιρούνι και ένα νέο πίσω αμορτισέρ και ελατήριο θα βελτιώσουν σημαντικά την οδηγική του συμπεριφορά. Τέλος, η τοποθέτηση ζελατίνας θα του προσδώσει σαφώς καλύτερα χαρακτηριστικά στο ταξίδι, χωρίς να αλλοιώσει την εμφάνισή του.