Το τίτλο για το πιο ανατρεπτικό Superbike της φετινής χρονιάς τον παίρνει το νέο R1 της Yamaha. Το μυστικό της επιτυχίας κρύβεται βαθιά μέσα στο καινούργιου κινητήρα του και συγκεκριμένα στον στρόφαλο του, που αντιγράφει σχεδιαστικά αυτόν του M1 και υπόσχεται επιδόσεις με πλήρη έλεγχο από τον οδηγό.
Αν θέλετε ένα τετρακύλινδρο του λίτρου που μέχρι της 7.000 σ.α.λ. να συμπεριφέρεται σαν δικύλινδρο και από εκεί και πάνω να «λυσσάει» σαν κλασικό τετρακύλινδρο έχετε βρει τον απόλυτο συνδυασμό πάνω στο νέο R1. H Yamaha επανασχεδιάζοντας τον κινητήρα της και τοποθετώντας τον νέο στρόφαλο crossplane με την «σταυρωτή» διάταξη των κομβίων και τα άνισα κατανεμημένα διαστήματα ανάφλεξης, κατάφερε να έχει μια δυνατή, γεμάτη και πλήρως εκμεταλλεύσιμη καμπύλη ισχύος σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας. Επίσης για πρώτη φορά σε Yamaha υπάρχει Mode (3 θέσεων) για την διαφοροποίηση στην απόκριση του κινητήρα.
Ο νέος κινητήρας συνοδεύτηκε και με νέας σχεδίασης πλαίσιο που τοποθέτησε τον κινητήρα πιο μπροστά φορτίζοντας τον εμπρός τροχό, νέο ψαλίδι και νέες αναρτήσεις, με την μεγαλύτερη διαφορά από το απερχόμενο μοντέλο να εντοπίζεται στο πιρούνι που έχει διαχωρίσει τις ρυθμίσεις της συμπίεσης και επαναφοράς ανεξάρτητα σε κάθε καλάμι. Μικροαλλαγές εντοπίζονται και στους εμπρός δίσκους που είναι ελαφρύτεροι και συνεργάζονται με τις εξαπίστονες δαγκάνες του περσινού μοντέλου.
Συνολικά οι αλλαγές είχαν ως αποτέλεσμα την δημιουργία μιας μοτοσικλέτας που διατηρεί και βελτιώνει στα σημεία τα θετικά χαρακτηριστικά του προηγούμενου μοντέλου, εισάγοντας παράλληλα στη κατηγορία των supersport του λίτρου, μια νέα αίσθηση οδήγησης.
Περισσότερα για το νέο Yamaha R1 θα μπορέσετε να βρείτε σε κάποιο από τα προσεχή τεύχη του Moto Τρίτη, όπου και θα συμπεριλαμβάνεται η πλήρης δοκιμή του μοντέλου.