Μονοκύλινδρο με πολλές αρετές και ελάχιστες απαιτήσεις. Αυτές οι λίγες λέξεις αρκούν για να περιγράψουν το μοντέλο της Suzuki, το οποίο μπορεί να τα καταφέρει εξαιρετικά καλά στις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς παράλληλα να πει όχι στο ταξίδι.
Τιμές: 1.000 – 2.000 ευρώ (αναλόγως της κατάστασης του)
Εργονομία: Χρηστικό και άνετο
Το τιμόνι ή για να το θέσουμε καλύτερα η σωστή του θέση σε σχέση με τον κορμό του αναβάτη και η μεγάλη και άνετη σέλα, δίνουν και τις πρώτες θετικές εντυπώσεις όσον αφορά στην εργονομία της μοτοσικλέτας. Η εικόνα συμπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από τα σωστά τοποθετημένα μαρσπιέ, τα οποία, υπό αυτό το πρίσμα, δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο. Επίσης, οι βασικές ενδείξεις στον ψηφιακό πίνακα οργάνων είναι ευδιάκριτες και όλα τα μπουτόν του τιμονιού βρίσκονται στις σωστές αποστάσεις από τα δάχτυλα του αναβάτη. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία τυπική ιαπωνική θέση οδήγησης. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα κατασκευής, πρέπει να πούμε ότι κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα, με το φινίρισμα των μεταλλικών και των πλαστικών επιφανειών να μην αφήνει και πολλά περιθώρια για αρνητικά σχόλια. Αυτό άλλωστε δεν θα είναι και πολύ δύσκολο να το διαπιστώσετε από μόνοι σας βρισκόμενοι μπροστά σε ένα μεταχειρισμένο Freewind. Και μην ξεχνάτε (ειδικά αν είναι από τα πρώτα παραδείγματα) ότι μιλάμε για μια μοτοσικλέτα με τουλάχιστον 10 χρόνια στην πλάτη της.
Μοτέρ: Αξιόπιστη λύση
Ο κινητήρας φέρει όλα τα θετικά χαρακτηριστικά ενός μεγάλου κλασικού μονοκύλινδρου. Το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του είναι το χαμηλομεσαίο και σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού από αυτές τις στροφές ανταποκρίνεται άμεσα, παρέχοντας πλούσια ροπή στον πίσω τροχό. Η ελαστικότητα αλλά και η «γλυκιά» και «πολιτισμένη» λειτουργία συγκαταλέγονται στα δυνατά του σημεία, ενώ η συνεργασία του με το μαλακό και σαφές κιβώτιο είναι πολύ καλή. Ωστόσο στις υψηλές στροφές η απόδοση του τελειώνει σχετικά απότομα και νωρίς, όποτε χρειάζεται ο οδηγός να διατηρεί τον κινητήρα σε ένα μικρού εύρους πεδίο, προκειμένου να κινηθεί γρήγορα.
Συμπεριφορά: Φιλικό παντού
Στην άσφαλτο, το μονοκύλινδρο της Suzuki θα κινηθεί με μεγάλη άνεση και ασφάλεια, ενώ εντύπωση θα προκαλέσει αρχικά η ελαφριά αίσθηση της κατασκευής του (το βάρος του ανέρχεται λίγο πάνω από τα 160 κιλά). Όπως καταλαβαίνετε, το μοντέλο της Suzuki δεν δημιουργήθηκε για να οργώνει τα βουνά και οι δυνατότητές του στο χώμα περιορίζονται στην απλή διάσχιση των χωματόδρομων, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι δεν θα φτάσετε με ασφάλεια σε αυτήν την απομακρυσμένη παραλία που είδατε στο χάρτη. Μέσα στην πόλη, θα φανερώσει τις καλύτερες πτυχές του εαυτού του, αφού το χαμηλό κέντρο βάρους, το σωστό ζύγισμα και η λεπτή σιλουέτα, δύσκολα… κρύβονται και συντελούν τα μέγιστα στους γρήγορους ελιγμούς ανάμεσα στα αυτοκίνητα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Η απόδοση των φρένων βρίσκεται επίσης σε καλά επίπεδα, αφού τόσο η δύναμη όσο και η αίσθηση που δίνουν στον αναβάτη, επαρκούν για δυνατά και ασφαλή φρεναρίσματα. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη μέτρια σκληρότητα των αναρτήσεων και τη «φιλική» γεωμετρία του πλαισίου (ούτε γρήγορη ούτε όμως και πολύ αργή), θα βοηθήσει τον αναβάτη να κινηθεί αρκετά γρήγορα σε δρόμο με στροφές. Ακόμη όμως και όταν ο δρόμος ανοίξει και οι λωρίδες του πολλαπλασιαστούν, το Freewind θα είναι εξίσου γρήγορο, χάρη στην υποδειγματική του σταθερότητα, την άνεση που προσφέρει η σέλα του, αλλά και την καλή προστασία από τον αέρα που παρέχει η μικρή ζελατίνα.
Συνολικά
Δεν είναι και λίγα τα χρόνια που κουβαλά στην πλάτη του το συγκεκριμένο μοντέλο. Αυτό όμως δεν πρέπει να σταθεί τροχοπέδη για εσάς, καθώς το Freewind έχει αποδείξει ότι αποτελεί μια αξιόπιστη πρόταση που μπορεί να διανύσει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα, προσφέροντας καθημερινά της υπηρεσίες του, χωρίς τον κίνδυνο βλάβης. Η τιμή του στις μέρες μας το καθιστά εξαιρετικά δελεαστικό, ειδικά για αυτόν που ξέρει τι θέλει και δεν ψάχνει ένα μοντέλο για να ανέβει στα μάτια του γείτονα, αλλά μία διακριτική μοτοσικλέτα πασπαρτού που να μπορεί να κάνει πολλά πράγματα καλά και αβίαστα, χωρίς ποτέ να τον προβληματίσει.
Μίνι ιστορικό
Με τον ανταγωνισμό στα on-off μοντέλα με κινητήρα 650 κ.εκ. να εντείνεται και το κοινό να ανταποκρίνεται θετικά σε αυτά, η Suzuki είχε καταλάβει πως δεν μπορούσε να μείνει με σταυρωμένα τα χέρια. Έτσι, το 1997 παρουσίασε για πρώτη φορά το XF650 ως μία ολοκληρωμένη πρόταση (με φέρινγκ) για αυτόν που αποζητούσε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας με αυξημένες ταξιδιωτικές δυνατότητας. Το 2000 το Freewind ανανεώθηκε ελαφρώς αισθητικά (νέος προβολέας και ανασχεδιασμένη και ψηλότερη ζελατίνα) και παρέμεινε έτσι μέχρι και το 2002, όπου και διεκόπη η παραγωγή του.
Τι να προσέξετε
Το Freewind απαιτεί μία στοιχειώδη συντήρηση για να «αντέξει» για πολλά χρόνια. Πέρα από τα βασικά που θα ελέγξετε, θέστε τον κινητήρα σε λειτουργία, αφήστε τον να ζεσταθεί και ακουστέ προσεκτικά για περίεργους θορύβους στην περιοχή της κεφαλής. Τέλος, μην παραλείψετε να εξετάσετε τη λειτουργία των ηλεκτρικών, η οποία και θα πρέπει να είναι αψεγάδιαστη.
Τι να αλλάξετε
Αν και η προστασία που παρέχει η μικρή ζελατίνα του Freewind είναι καλή, σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία. Η αντικατάστασή της λοιπόν με μία ψηλότερη, σε περίπτωση που δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη, είναι μία κίνηση που συνιστούμε, καθώς η μεγαλύτερη κάλυψη που θα προσφέρει, θα αυξήσει σημαντικά την άνεση στο ταξίδι.