Τελικά όλη η φημολογία για το Tenere 1200 αποδεικνύεται πως είχε βάση, αφού πριν από λίγες ώρες η Yamaha παρουσίασε ένα concept της μοτοσικλέτας στο σαλόνι του Τόκιο, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το μοντέλο ευρείας παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2011. Κυριότερο χαρακτηριστικό; Ο «extreme» χωμάτινος χαρακτήρας!
Το εντυπωσιακότερο στοιχείο της παρουσίασης, είναι το γεγονός πως το πρωτότυπο μοντέλο είναι φτιαγμένο από… πανί! Συγκεκριμένα, πάνω στο σκελετό της μοτοσικλέτας οι άνθρωποι της Yamaha αντικατέστησαν με τμήματα πανιών το φέρινγκ, τα πλαστικά και το ρεζερβουάρ, αφήνοντας να «εννοηθεί» η τελική μορφή του μοντέλου. «Έργο τέχνης» λένε εκείνοι, ένα πολύ έξυπνο promotion λέμε εμείς, αφού τα πανιά είναι «πλεγμένα» με τέτοιο τρόπο που θυμίζουν την παραδοσιακή αμφίεση των Βεδουίνων, των Τουαρέγκ και των λοιπών νομαδικών φυλών της ερήμου. Το πιάσατε το… υπονοούμενο έτσι;
Ο «περιπετειώδης» χαρακτήρας της μοτοσικλέτας όμως, δεν αφορά μόνο στην εμφάνιση. Μπορεί η Yamaha να μην έχει δώσει παρά ελάχιστες πληροφορίες σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου, όμως τα hardcore χωμάτινα ελαστικά), το USD μπροστινό μεγάλης διαδρομής, τα δισκόφρενα «μαργαρίτες» και η συνολικά «μαζεμένη» σιλουέτα για μοτοσικλέτα 1200 κ.εκ., προδιαθέτουν για κάτι παραπάνω από απλή διάσχιση χωματόδρομών σε ρυθμούς βόλτας. Εντύπωση επίσης προκαλούν τα τοποθετημένα κατά το διαμήκη άξονα της μοτοσικλέτας ψυγεία, μια εφαρμογή που προφανώς έγινε ώστε το πλάτος να διατηρηθεί μικρό.
Διακρίνεται επίσης ξεκάθαρα ο άξονας στη τελική μετάδοση, ενώ σε ότι αφορά στο κινητήρα, οι θέσεις που έχουν οι λαιμοί των εξατμίσεων, «μαρτυρούν» δικύλινδρό σε σειρά μηχανικό σύνολο. Η Yamaha αρκέστηκε στο να ανακοινώσει πως το Tenere 1200 θα διαθέτει Traction Control(!), ABS και UBS (συνδυασμένα φρένα), χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίσει αν αυτά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα θα συμπεριλαμβάνονται στο βασικό ή στον προαιρετικό εξοπλισμό. Όπως και να έχει, τα ανωτέρω ηλεκτρονικά αποτελούν μια δόση «πολιτισμού», σε μια μοτοσικλέτα που κατασκευάστηκε για να φεύγει όσο το δυνατόν πιο μακριά από αυτόν!
Στο ίδιο κλίμα και ο 19άρης (από ότι καταλαβαίνουμε) τροχός μπροστά, που ανήκει σαφώς στη πιο ασφάλτινη έκφανση των on-off. Τέλος, σε ότι αφορά στο «νικέλ» των μεταλλικών μερών που εμφανίζονται στις φωτογραφίες, πιστεύουμε ότι απλώς αποτελεί μια εμφατική επιλογή για τις ανάγκες της παρουσίασης και μόνο. Παρ΄ όλα αυτά, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το εν λόγω μοντέλο αποτελεί concept και ότι όπως επισήμανε η Yamaha, το Super Tenere 1200 που θα παρουσιαστεί το 2011, θα βασίζεται σε αυτό, δεν θα είναι ίδιο με αυτό!
Ένα μέρος των φωτογραφιών αναδημοσιεύονται από το motociclismo.it