Πρόκειται στην ουσία για ένα σύστημα traction control που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στο νέο GTR 1400. Αντίθετα από τα traction control που συναντάμε όλο και πιο συχνά σε supersport μοτοσικλέτες, το KTRC είναι ρυθμισμένο σύμφωνα με το τουριστικό προσανατολισμό του GTR 1400.
Το KTRC χρησιμοποιεί το κύκλωμα του ABS. Μόλις ο αισθητήρας που «διαβάζει» τον ρότορα του πίσω τροχού αντιληφθεί διαφορά στη ταχύτητα περιστροφής των δύο τροχών της μοτοσικλέτας, στέλνει σήμα στον εγκέφαλο, ο οποίος επεμβαίνει άμεσα σε τρία σημεία «κλειδιά», προκειμένου να αποφευχθεί το «σπινάρισμα»:α)Στην ανάφλεξη, β)Στη τροφοδοσία και γ)Στη ποσότητα του αέρα που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης.
Ο έλεγχος των τριών αυτών συνιστάμένων αποκαθιστά με ομαλό τρόπο τη πρόσφυση στο πίσω τροχό, παρέχοντας όση ακριβώς ισχύ χρειάζεται για να διατηρηθεί η ταχύτητα της μοτοσικλέτας χωρίς ο οδηγός να χάσε τον έλεγχο. Σύμφωνα με τη Kawasaki, η ταχύτητα της επεξεργασία των δεδομένων σε συνδυασμό με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του συστήματος, έχουν ως αποτέλεσμα η επέμβαση του KTRC να είναι απόλυτα «διακριτική». Σε συνδυασμό δε με το K-ACT II, την νέα γενιά συνδυασμένων φρένων & ABS, η οδηγική εμπειρία με το GTR 1400 μπορεί να είναι αρκούντως sport και απόλυτα ασφαλής.