Η καινούργια Norton Commando 961SE αντικατοπτρίζει την ψυχή του πρώτου μοντέλου. Κλασσικές γραμμές και λειτουργικότητα, σε συνδυασμό με το ατσάλινο πλαίσιο και τον μυώδη κινητήρα του, δημιουργούν ένα χάρμα όχι μόνο οφθαλμών, αλλά όλων των αισθήσεων. Ο αρχισυντάκτης της Βρετανικής εφημερίδας MCN τη χαρακτήρισε «άκρως επιθυμητή».
Εξοπλισμένο με υψηλής ποιότητας περιφερειακά από τη Brembo και την Ohlins και με «καρδιά» έναν αερόψυκτο δικύλινδρο κινητήρα 960κ.εκ., η νέα Norton αναβιώνει στην εποχή μας την φιλοσοφία του πρώτου commando. Δυνατό (80 ίπποi στις 6500σ.α.λ. - ροπή 9kgm στις 5200σ.α.λ) και με compact διαστάσεις (1420 χλστ. μεταξόνιο και 99 χλστ. ίχνος) είναι φτιαγμένο για να προσφέρει γνήσια μοτοσικλετιστική απόλαυση, όντας ταυτόχρονα απόλυτα σύγχρονο. Τα φρένα της είναι ακτινικά, με τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός και διπίστονες πίσω. Οι δίσκοι είναι 320 χλστ. εμπρός και 220 χλστ. πίσω, ενώ τα σωληνάκια που χρησιμοποιούνται είναι αεροπορικού τύπου από τη «χρυσή» σειρά της Brembo.
Εμπρός χρησιμοποιούνται χρυσές Right-Way-Up αναρτήσεις 43 χλστ., ενώ πίσω διπλά αμορτισέρ με δοχείο αζώτου. Η επιλογή των συγκεκριμένων αναρτήσεων έχει γίνει για να διατηρηθεί το ύφος της μοτοσικλέτας, προσφέροντας παράλληλα λειτουργικότητα. Είναι ελαφρύ, ζυγίζοντας 188kg στεγνό, με ρεζερβουάρ 17 λίτρων και με αρκετά επί μέρους τμήματα από carbon. Συγκεκριμένα, οι τροχοί, τα φτερά, το προστατευτικό αλυσίδας και η βάση των οργάνων είναι από ανθρακονήματα.
Την μονοτονία του μαύρου, «σπάνε» ευχάριστα μέρη από νίκελ όπως οι εξατμίσεις, το φανάρι, τα όργανα, αλλά και μέρη του κινητήρα, δημιουργώντας ένα πανέμορφο, ομολογουμένως, σύνολο.
Ο Phil West, αρχισυντάκτης της MCN, δήλωσε τα εξής: «Το πρώτο πράγμα που παρατηρείς είναι η εργονομία του- είναι όμορφα τακτοποιημένα όλα Ο κινητήρας έχει καλή απόκριση και χορταστική απόδοση. Εν κινήσει, είναι σφιχτό, ελαφρύ και το αισθάνεσαι λεπτό κάτω από τα πόδια σου. Σε ότι αφορά στο χειρισμό, οι πρώτες εντυπώσεις είναι καλές- στρίβει άνετα και είναι απολύτως σταθερό».