Η εικόνα του Stelvio NTX σε καθηλώνει, ο όγκος του και η «ακανόνιστη» αισθητική του είναι ικανά να σε σαγηνεύσουν και να δημιουργήσουν πολλαπλούς συνειρμούς στο μυαλό, που με ένα μαγικό τρόπο καταλήγουν πάντα στην περιπέτεια. Η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι όλοι αυτοί οι συνειρμοί μπορούν να πραγματοποιηθούν στη σέλα του.
Το Stelvio NTX 1200 είναι μια παράλληλη έκδοση του απλού Stelvio. Η μοτοσικλέτα, με επεμβάσεις στα σημεία, έχει βγάλει στην επιφάνεια ένα πιο περιπετειώδες προφίλ, το οποίο υπόσχεται να σας ταξιδέψει από την autostrada μέχρι τα βάθη της αφρικανικής ερήμου. To ΝΤΧ, ως κωδικός ονομασίας της Moto Guzzi, δεν είναι κάτι εντελώς καινούργιο, μιας και η ιταλική φίρμα το έχει χρησιμοποιήσει στο παρελθόν για τις μοτοσικλέτες που συμμετείχαν στους αγώνες rally. Πάνω στο Stelvio, τo ΝΤΧ αντιπροσωπεύει το πιο φιλελεύθερο πνεύμα από την απλή έκδοση του μοντέλου, κάτι που έχει καταφέρει και μάλιστα με το παραπάνω. Κοιτώντας και μόνο τη μοτοσικλέτα, το μυαλό πλάθει σενάρια, ταξίδια μακρινά σε άγνωστους τόπους και μόνο για αυτό η κίνηση της Moto Guzzi να την παράγει σε αυτή την έκδοση κρίνεται επιτυχημένη. Οι αλλαγές από το απλό μοντέλο αφορούν στην ουσία όπως στις βαλίτσες και στα προστατευτικά αξεσουάρ της μοτοσικλέτας και του αναβάτη, στη βελτίωση των επιδόσεων με αλλαγές στον κινητήρα, αλλά και στον αισθητικό τομέα με νέα χρώματα και με την προσθήκη προβολέων που ολοκληρώνουν την περιπετειώδη φύση της μοτοσικλέτας.
Σχεδίαση: Περίεργα όμορφο
Το Stelvio διατηρεί μια τελείως δική του αισθητική προσέγγιση. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα έχουν οβάλ σχήμα, η μάσκα του καταφέρνει να συνδυάσει γωνίες και καμπύλες, ενώ εξετάζοντάς το μεμονωμένα, για κάποιο λόγο είναι εύκολα αντιληπτό πως φέρει την υπογραφή της ιταλικής φίρμας. Η ουρά της μοτοσικλέτας είναι λιτή, με τους σωλήνες του υποπλαισίου να τονίζουν το σκληροτράχηλο ύφος της κατασκευής και το μεγάλο τελικό να προμηνύει πως η μοτοσικλέτα διαθέτει πολλά κυβικά. Σε υψηλό βαθμό είναι και η ποιότητα κατασκευής. Ακόμα και σε λεπτομέρειες, όπως σε σημεία του κινητήρα που δεν γίνονται άμεσα ορατά, οι μεταλλικές επιφάνειες έχουν υποστεί κατεργασία. Η συναρμογή των πλαστικών είναι εξαιρετική, ενώ η στιβαρότητά τους, όπως και η ποιότητα της βαφής, υπόσχονται μεγάλη αντοχή στο χρόνο.
Εργονομία/άνεση: 10 με τόνο
Η εργονομία του Stelvio είναι εξαιρετική. Διαθέτοντας μια αρχοντικών διαστάσεων σέλα, η φιλοξενία στο κόκπιτ του είναι κάτι παραπάνω από άνετη. Τα μαρσπιέ βρίσκονται σε σωστή θέση, παρέχοντας την ιδανική γωνία στα κάτω άκρα. Για αναβάτες με ύψος έως και 1,87 μέτρα, τα γόνατά τους, αν και οριακά, δεν θα έρθουν σε επαφή με τις κεφαλές των κυλίνδρων, για ψηλότερα όμως αναστήματα δεν παίρνουμε κι όρκο. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο στο σωστό ύψος, ενώ το πλάτος του θα χαρίσει στο σώμα μια κάπως (θεμιτή) επιθετική στάση. Αν το ανάστημά σας δεν παρεκκλίνει κατά πολύ από τα ευρωπαϊκά πρότυπα, δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα ούτε με το ύψος της σέλας, που επιτρέπει και στα δύο πέλματα να ακουμπούν με ασφάλεια στο έδαφος. Η θέση του συνεπιβάτη είναι εξίσου αρχοντική με εκείνη του οδηγού. Με τις βαλίτσες τοποθετημένες, οι έχοντας μικρή εμπειρία από μοτοσικλέτες θα αντιμετωπίσουν ένα μικρό πρόβλημα «αναρρίχησης», αλλά μόλις βρεθούν στη θέση τους θα αποζημιωθούν, έχοντας στη διάθεσή τους ένα ζευγάρι καλοσχεδιασμένες χειρολαβές.
Κινητήρας: Quattrovalvole
Ο κινητήρας του Stelvio ΝΤΧ διαθέτει τετραβάλβιδη κεφαλή και είναι τόσο μεγάλη η χαρά της Moto Guzzi που το αναφέρει με μεγάλα γράμματα στις κεφαλές της μοτοσικλέτας. Ο εγκάρσιος, δικύλινδρος κινητήρας με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες που πρωτοπαρουσιάστηκε με τετραβάλβιδη κεφαλή το 2006, έχει δεχθεί κάποιες επιμέρους αλλαγές για τη βελτίωση της απόδοσής του. Αρχικά το προφίλ των εκκεντροφόρων είναι διαφορετικό, ενώ και η «αναπνοή» του κινητήρα έχει καλυτερέψει, μιας και το φιλτροκούτι είναι μεγαλύτερο. Οι νέοι εκκεντροφόροι και το φιλτροκούτι συνεργάζονται με νέα χαρτογράφηση, αλλαγές που έγιναν από το εργοστάσιο, προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση του κινητήρα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τέλος, τις αλλαγές στο μοτέρ συμπληρώνει ένας νέος συμπλέκτης, περισσότερο ανθεκτικός και ακριβέστερος στη χρήση του. Ο κινητήρας της Guzzi έχει αναβαθμιστεί αισθητά με όλες αυτές τις επεμβάσεις, τόσο σε λειτουργία όσο και στον τομέα των επιδόσεων. Έχει καλή απόκριση και προθυμία στο ανέβασμα στροφών, διατηρώντας ωστόσο τα καλά νούμερα ροπής του παρελθόντος. Οι 103 ίπποι που αποδίδει, καλύπτουν και με το παραπάνω τις ανάγκες της μοτοσικλέτας, ενώ τα 11,5 kgm ροπής πιστοποιούν την άνεση στο ταξίδι. Το σασμάν είναι σαφώς λιγότερο θορυβώδες από εκείνο του παρελθόντος, όπως άλλωστε και το σύνολο του κινητήρα, ενώ μικρότερη είναι και η δύναμη που πρέπει να ασκήσει ο οδηγός για να αλλάξει ταχύτητα.
Αναρτήσεις: Ανεστραμμένο πιρούνι 50 χλστ.!
Κοιτώντας την εμπρός ανάρτηση του Stelvio, αρχίζεις να έχεις αμφιβολίες για το τι είδους κατασκευή αντιπροσωπεύει αυτό το Moto Guzzi. Το ανεστραμμένο πιρούνι της Marzzochi με τη θηριώδη διάμετρο των 50 χλστ. θα μπορούσε να ανήκει σε αγωνιστική μοτοσικλέτα των Rally διαρκείας. Αντί αυτού, η Moto Guzzi το επέλεξε για να στολίσει το εμπρός μέρος της μοτοσικλέτας της, γιατί, όπως και να το κάνουμε, είναι εντυπωσιακό στην όψη του. Από πλευράς λειτουργίας, κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις. Μέσα στη μεγάλη του διαδρομή (170 χλστ.) θα καταφέρει να «εγκλωβίσει» κάθε είδους ανωμαλία του δρόμου πριν αυτή φτάσει στο τιμόνι. Το κερασάκι στην τούρτα για το πιρούνι της Marzzochi είναι πως είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Το πίσω αμορτισέρ εδρεύει πάνω σε μοχλικό βραχίονα και στην προκειμένη περίπτωση έχει διπλό ρόλο, μιας και καλείται να απορροφήσει τις ανωμαλίες του δρόμου, αλλά και να εξομαλύνει τις αντιδράσεις του άξονα της τελικής μετάδοσης. Κάτι που καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό, διατηρώντας τις ισορροπίες μεταξύ άνεσης και σπορτίφ χαρακτηριστικών. Η τόσο καλή συμπεριφορά του Stelvio οφείλεται στο σύστημα απόσβεσης, το οποίο καταφέρνει να ισορροπήσει μεταξύ άνεσης και λειτουργικότητας.
Φρένα: Οι εκπλήξεις συνεχίζονται
Στα φρένα του Moto Guzzi υπάρχει η υπογραφή της Brembo και αυτό μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει. Οι δίσκοι εμπρός είναι διπλοί και έχουν τη μεγάλη διάμετρο των 320 χλστ. Οι δαγκάνες είναι τετραέμβολες και το σύστημα εφοδιασμένο με ABS. Ο πίσω δίσκος έχει διάμετρο 282 χλστ. και διαθέτει δαγκάνα δύο εμβόλων. Το σύστημα πέδησης έχει ιδιαίτερα καλή λειτουργία και καταφέρνει να ακινητοποιήσει το ογκώδες Stelvio σε μικρή απόσταση. Η αίσθηση των φρένων κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο και η δύναμη κλιμακώνεται γραμμικά, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το ABS να χρησιμοποιείται σπάνια.
Οδηγώντας: Χιλιομετροφάγος
Αν και αρχικά το ογκώδες NTX δίνει την εντύπωση μιας δύσχρηστης μοτοσικλέτας, σύντομα θα καταλάβετε πως πρόκειται για το ακριβώς αντίθετο. Τα πόδια σας θα φτάσουν άνετα στο έδαφος, παρά τον όγκο του Stelvio, ενώ το πρώτο στοιχείο που θα σας προκαλέσει εντύπωση από τη θέση οδήγησης, είναι το πλάτος του τιμονιού. Τα πάντα στο κόκπιτ είναι ανατομικά και δεν υπάρχει σημείο της μοτοσικλέτας που να απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση από μέρους σας. Ο πίνακας οργάνων, εκτός από όμορφος, είναι και ευανάγνωστος, διαθέτοντας ενδείξεις για τα πάντα. Ο κινητήρας θα τεθεί εύκολα σε λειτουργία, ο παραγόμενος ήχος του δεν είναι πνιγμένος -χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να καταντά ενοχλητικός- ενώ η χροιά του είναι μοναδική και θα φτιάξει τη διάθεσή σας. Ο όγκος του ΝΤΧ, αν και μεγάλος, δεν θα σταθεί εμπόδιο μέσα στην πόλη, αρκεί βέβαια να έχετε αφαιρέσει τις πλαϊνές βαλίτσες του εξοπλισμού του. Το τιμόνι κόβει αρκετά και με λίγη προσοχή θα μπορέσετε να ξεγλιστρήσετε ανάμεσα από τα αυτοκίνητα. Βέβαια, το Stelvio δεν είναι κατασκευασμένο για να κυκλοφορεί μέσα στην πόλη, αλλά για να ταξιδεύει δίχως περιορισμό.
Στο ταξίδι, λοιπόν, το μοντέλο της Moto Guzzi χαρακτηρίζεται αρχοντικό. Η άνετη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τη μεγάλη προστασία από τον αέρα, θα σας επιτρέψουν να απολαύσετε τις εξορμήσεις σας. Η σταθερότητα της μοτοσικλέτας είναι κορυφαία και δεν θα επηρεαστεί από πλαϊνούς ανέμους. Οι αναρτήσεις θα απορροφήσουν σχεδόν τα πάντα, περνώντας στα χέρια σας μονάχα την πληροφορία και όχι τον κραδασμό. Στις στροφές, το ΝΤΧ θα ανταποκριθεί με μεγάλη προθυμία. Μπορεί ο όγκος του να είναι αρκετός και τα κιλά του παραπανίσια, αλλά η καλή κατανομή των μαζών έχει ως αποτέλεσμα μια καλοζυγισμένη μοτοσικλέτα που πρόθυμα θα αλλάξει πορεία. Αν μάλιστα υπό κλίση δεν ανοιγοκλείσετε το γκάζι, μιας και ο άξονας θα αντιδράσει λίγο άτσαλα, οι κλίσεις που μπορεί να πάρει το Stelvio είναι μεγάλες, παρέχοντας εμπιστοσύνη στον αναβάτη.
Σε ό,τι αφορά το χώμα, ο όγκος, τα κιλά και ο άξονας του ΝΤΧ δεν αποτελούν και τους καλύτερους συμμάχους. Ωστόσο, θα μπορέσει να διανύσει δασικούς δρόμους με ιδιαίτερη άνεση, μιας και οι αναρτήσεις του θα ισοπεδώσουν τα πάντα, ενώ τα ενδοτικά φρένα θα καταφέρουν να το ακινητοποιήσουν ακόμα και σε χωμάτινες διαδρομές.
Συμπέρασμα: Iron Horse
Το Stelvio NTX είναι ένα ξεχωριστό μοντέλο. Διαθέτει χαρακτήρα που διαμορφώνεται όχι από τα «καπρίτσια», αλλά από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Ο τρόπος λειτουργίας του κινητήρα, η αίσθηση στην οδήγησης, ακόμα και η ξεχωριστή αισθητική, συνθέτουν μια μοτοσικλέτα μοναδική.
Διαφορές Stelvio NTX από την απλή έκδοση
· Προβολείς ομίχλης
· Προστατευτικά κάγκελα κινητήρα
· Ποδιά αλουμινίου
· Χούφτες τιμονιού
· Πλαϊνές βαλίτσες
· Μεγαλύτερο φιλτροκούτι
· Νέο προφίλ εκκεντροφόρων
· Νέα χαρτογράφηση κινητήρα