LIVE: κίνηση στους δρόμους

Το σώμα μας κατά την διάρκεια της στροφής στο χωμάτινο τερέν θα πρέπει να είναι χαλαρό ώστε και να απορροφήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος από τις ανωμαλίες που θα συναντήσουν οι τροχοί. Σφιχτά χέρια στο τιμόνι θα έχει τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα με εκείνα που περιμένετε μιας και με αυτό τον τρόπο το τιμόνι είναι βέβαιο πως θα ταλαντωθεί πολύ περισσότερο.

Ασφάλεια οδήγησης στο χώμα

Το στρίψιμο μιας μοτοσικλέτας στο χώμα δεν διαφέρει πολύ από την διαδικασία που ακολουθείται και όταν κινούμαστε στην άσφαλτο. Ωστόσο μεταξύ των δύο ‘’σχολών’’ στριψίματος υπάρχουν κάποιες διαφορές. Το να μάθει κανείς να στρίβει μια μοτοσικλέτα στο χώμα δεν είναι μια τόσο εύκολη διαδικασία, από αυτό που ίσως δείχνει αρχικά.

 
Η λιγότερη πρόσφυση που διαθέτει το χωμάτινο τερέν σε σχέση με το ασφάλτινο ‘’περιβάλλον’’ αλλά και η ανωμαλίες που μπορεί να βρει η μοτοσικλέτα κατά την διάρκεια της τροχιάς της είναι και τα σημεία διαφοροποίησης. Συνεπώς θα χρειαστεί αρκετή εξάσκηση, υπομονή και μεθοδικότητα μέχρι η τεχνική σας να αρχίσει να έχει αποτελεσματικότητα. Αρχικά βρείτε την ιδανική θέση του σώματος πάνω στην μοτοσικλέτα. Ο κανόνας ορίζει χαλαρή στάση στο σώμα με τους αγκώνες τοποθετημένους ψηλά και όσο το δυνατόν πιο ανοιχτούς. Αυτή η στάση στο σώμα θα σας δώσει καλύτερο κοντρόλ στο έλεγχο της μοτοσικλέτα σας κατά την διάρκεια της στροφής. Ο κορμός θα πρέπει να έχει μια ελαφριά κλίση προς τα εμπρός ενώ τα πόδια πρέπει να στηριχτούν στα μαρσπιέ με τέτοια κλίση ώστε να μπορούν να ωθήσουν το σώμα εμπρός.

1. Η κίνηση στο χώμα επιβάλει όλο το σώμα να είναι όρθιο στηριζόμενο μόνο με τα πόδια πάνω στα μαρπιέ και τα χέρια φυσικά στο τιμόνι. Πλησιάζοντας την στροφή αρχίζει η υποχώρηση. Το σώμα πλέον στηρίζεται στα μαλακά του μόρια περίπου στο κέντρο της σέλας.
2. Όσο η στροφή πλησιάζει τραβάτε με τα χέρια και σπρώχνεται με τα πόδια ώστε ο κορμός να μετατοπιστεί όσο το δυνατόν πιο μπροστά προς το ρεζερβουάρ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να φορτιστεί ο εμπρός τροχός με θετικές επιδράσεις στη πρόσφυση του.
3. Με την βοήθεια του γυροσκοπικού η μοτοσικλέτα θα αρχίσει να παίρνει κλίση. Το πόδι που βρίσκεται στο εσωτερικό της στροφής βγαίνει από το μαρσπιέ και εκτείνεται όσο το δυνατόν ψηλότερα και εμπρός. Προσοχή χρειάζεται σε αυτή την διαδικασία μιας και αν το πόδι δεν είναι αρκετά ψηλά καιροφυλακτεί ατύχημα από πέτρα η κάποιο εμπόδιο που πιθανόν να υπάρχει στο εσωτερικό της στροφής.
4. Το σώμα γλιστράει στην σέλα της μοτοσικλέτας από την αντίθετη κατεύθυνση από εκείνη που έχει η κλίση της μοτοσικλέτας. Αυτό θα γίνει πιέζοντας το γόνατο από το πόδι που βρίσκεται πάνω στο μαρσπιέ με το ρεζερβουάρ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υποβοηθείται και η μοτοσικλέτα ώστε να πάρει λίγο ακόμα κλίση προς την επιθυμητή πορεία.
5. Ο συντελεστής τριβής στο χωμάτινο τερέν είναι αισθητά μικρότερος από ΄τι στην άσφαλτο. Οι κλίσεις λοιπόν που μπορούμε να πάρουμε σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι ίδιες με τις αντίστοιχες που μπορεί να έχει η ίδια μοτοσικλέτα στην άσφαλτο. Όταν η στροφή που πρέπει να διαγράψουμε είναι αρκετά κλειστή αλλά μας απαγορεύεται να πάρουμε μεγαλύτερη κλίση, ώστε η μοτοσικλέτα να διαγράψει την σωστή τροχιά, η δύναμη του κινητήρα θα γίνει ο σύμμαχος μας. Αν η δύναμη του κινητήρα της μοτοσικλέτας μας είναι πληθωρική αρκεί λίγο άνοιγμα του γκαζιού παραπάνω αν ισχύει το αντίθετο ένα τσίμπημα του συμπλέκτη θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Η επιπλέον ισχύς που θα φτάσει στον πίσω τροχό θα έχει σαν αποτέλεσμα το σπινάρισμα του, που λόγο κλίσης θα τον οδηγήσει προς το εξωτερικό της στροφής συνεπώς την μούρη της μοτοσικλέτας προς το εσωτερικό. Με αυτό τον τρόπο θα έχουμε μειώσει την ακτίνα στροφής και συνεπώς την κλίση της μοτοσικλέτας.
6. Η παραπάνω μέθοδος θα χρειαστεί αρκετή εξοικείωση αλλά και καλή αίσθηση για την απόδοση του κινητήρα μας ανα πάσα στιγμή. Αρχίζετε να εφαρμόζεται την συγκεκριμένη μέθοδο ‘’κλεψίματος της στροφής’’ αρχικά για λόγους εξοικείωσης σε ανοιχτές στροφές και με την μοτοσικλέτα σε μικρή κλίση. Με την πάροδο του χρόνου συνεχίστε να εφαρμόζεται την συγκεκριμένη τεχνική με λίγο παραπάνω κλίση στην μοτοσικλέτα και πιο κοντά προς την ‘’καρδία’’ της στροφής.
7. Κατά την έξοδο από την στροφής ακολουθείται η ανάστροφη διαδικασία. Όσο η μοτοσικλέτα πλησιάζει προς τον κάθετο άξονα τόσο το σώμα αρχίζει και αναρριχάται προς το επίπεδο τμήμα της σέλας. Επίσης ο κορμός τοποθετείτε πιο πίσω στην σέλα ώστε ο πίσω τροχός να αποκτήσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πρόσφυση ώστε και να αντεπεξέλθει στις επιπλέον δυνάμεις που θα προκύψουν λόγο επιτάχυνσης.

 

???????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ