8 μύθοι για τις αναρτήσεις
Κάποια από τα πράγματα που θεωρείς δεδομένα για τις αναρτήσεις δεν ισχύουν πάντα. Διάβασε εδώ όλη την αλήθεια.
Πολλοί αναβάτες ξεκινούν να βελτιώνουν την μοτοσυκλέτα τους αυξάνοντας την ιπποδύναμη. Η πιο χρήσιμη και σημαντική όμως βελτίωση που μπορούν να κάνουν, είναι ίσως αυτή των αναρτήσεων. Ας δούμε γιατί.
Μύθος 1: Το πιρούνι είναι πολύ ανθεκτικό και δεν στραβώνει
Το πιρούνι της μοτοσυκλέτας είναι πράγματι ανθεκτικό, αλλά μπορεί να διαχειριστεί δυνάμεις που ασκούνται στον κάθετο άξονα. Αν ασκηθεί μεγάλη πίεση στον οριζόντιο άξονα σε κάποιο κοπάνημα, το πιρούνι μπορεί να στραβώσει και μάλιστα μπορεί η ζημιά να είναι μικρή και να μη φαίνεται με γυμνό μάτι.
Μύθος 2: Οι αναρτήσεις βελτιώνουν μόνο την άνεση
Η αντικατάσταση ή ακόμα και η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρει σημαντική βελτίωση της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Πέρα από την άνεση, θα βελτιωθεί ο χειρισμός, το φρενάρισμα και η δύναμη του κινητήρα θα περνά πιο αποτελεσματικά στον δρόμο. Όλα αυτά συμβάλουν στην ασφάλεια του αναβάτη.
Μύθος 3: Όλες οι αναρτήσεις ρυθμίζονται από το εργοστάσιο για αναβάτη 75 κιλών
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των αναρτήσεων που ρυθμίζονται για αναβάτη μεγαλύτερου ή ακόμα και μικρότερου βάρους, ενώ οι ειδικοί αναφέρουν και περιπτώσεις όπου το πιρούνι ήταν ρυθμισμένο για διαφορετικό βάρος από ότι το αμορτισέρ. Μπορεί η μοτοσυκλέτα σου να είναι από το εργοστάσιο ρυθμισμένη στα μέτρα σου, αν όμως δεν είσαι ευχαριστημένος από την λειτουργία των αναρτήσεων, μια επίσκεψη σε εξειδικευμένο τεχνικό μπορεί να τις μεταμορφώσει.
Μύθος 4: Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις είναι ανώτερες
Για κάποιον που θέλει να ρυθμίζει εύκολα και γρήγορα τις αναρτήσεις του ανάλογα με το έδαφος που οδηγεί, οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες είναι καλύτερες, αφού η ρύθμιση των συμβατικών μπορεί να απαιτεί τη χρήση εργαλείων. Όμως, έχουν και αυτές ρυθμιστεί για αναβάτη συγκεκριμένου βάρους, οπότε είναι πιθανό να χρειάζεται να προσαρμοστούν στα μέτρα του ιδιοκτήτη.
Μύθος 5: Πρέπει να αντικαθιστάς τις εργοστασιακές αναρτήσεις
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιλογές των εργοστασίων στον τομέα των αναρτήσεων γίνονται με στόχο τη μείωση του κόστους. Όμως, για να βελτιώσεις τα πράγματα δεν χρειάζεται απαραίτητα να τις αντικαταστήσεις τελείως. Μπορείς απλά να αλλάξεις λάδια, ελατήρια, βαλβίδες και γενικά τα εντόσθια τους και να δεις μεγάλη διαφορά.
Μύθος 6: Ένα ακριβό αμορτισέρ θα λύσει τα προβλήματά σου
Δεν αποκλείεται η βελτίωση μόνο του πίσω αμορτισέρ να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Η αντικατάσταση του εργοστασιακού αμορτισέρ μπορεί να είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσεις τη βελτίωση, αλλά μπορεί να καταπονήσει περισσότερο το πιρούνι, αν αυτό παραμείνει εργοστασιακό ή αν δεν αλλαχθούν οι ρυθμίσεις του. Η σωστή συνεργασία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας είναι βασική προϋπόθεση για τη καλή συμπεριφορά της.
Μύθος 6: Απαξ και τις ρυθμίσεις, τις ξεχνάς
Οι απαιτήσεις του αναβάτη αλλάζουν ανάλογα με τη χρήση που κάνει. Αυτό σημαίνει ότι οι αναρτήσεις χρειάζονται άλλες ρυθμίσεις στην πίστα και άλλες αν η μοτοσυκλέτα είναι φορτωμένη με δυο άτομα και αποσκευές, προκειμένου να αποδώσουν τα μέγιστα. Οπότε, είναι λογικό μια ρύθμιση να μην μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι ακόμα και οι καλύτερες αναρτήσεις φθείρονται με το πέρασμα του χρόνο και χρειάζονται συντήρηση κάθε τόσο.
Μύθος 8: Μπορείς να ρυθμίσεις μόνος σου τις αναρτήσεις
Οι κατασκευαστές έχουν κάνει εύκολη τη ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά οι ειδικοί του χώρου αναφέρουν ότι πρόκειται όχι μόνο για επιστήμη, αλλά και για τέχνη και είναι καλύτερα να γίνεται από εξειδικευμένους τεχνικούς. Ακόμα και τότε όμως, οι προσεγγίσεις μπορεί να διαφέρουν. Μπορείς να ρυθμίσεις μόνος σου τις αναρτήσεις, αλλά πριν το κάνεις είναι καλό να συμβουλευτείς κάποιον που έχει τις κατάλληλες γνώσεις και θα σε καθοδηγήσει σωστά.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Μύθος 1: Το πιρούνι είναι πολύ ανθεκτικό και δεν στραβώνει
Το πιρούνι της μοτοσυκλέτας είναι πράγματι ανθεκτικό, αλλά μπορεί να διαχειριστεί δυνάμεις που ασκούνται στον κάθετο άξονα. Αν ασκηθεί μεγάλη πίεση στον οριζόντιο άξονα σε κάποιο κοπάνημα, το πιρούνι μπορεί να στραβώσει και μάλιστα μπορεί η ζημιά να είναι μικρή και να μη φαίνεται με γυμνό μάτι.
Μύθος 2: Οι αναρτήσεις βελτιώνουν μόνο την άνεση
Η αντικατάσταση ή ακόμα και η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρει σημαντική βελτίωση της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Πέρα από την άνεση, θα βελτιωθεί ο χειρισμός, το φρενάρισμα και η δύναμη του κινητήρα θα περνά πιο αποτελεσματικά στον δρόμο. Όλα αυτά συμβάλουν στην ασφάλεια του αναβάτη.
Μύθος 3: Όλες οι αναρτήσεις ρυθμίζονται από το εργοστάσιο για αναβάτη 75 κιλών
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις των αναρτήσεων που ρυθμίζονται για αναβάτη μεγαλύτερου ή ακόμα και μικρότερου βάρους, ενώ οι ειδικοί αναφέρουν και περιπτώσεις όπου το πιρούνι ήταν ρυθμισμένο για διαφορετικό βάρος από ότι το αμορτισέρ. Μπορεί η μοτοσυκλέτα σου να είναι από το εργοστάσιο ρυθμισμένη στα μέτρα σου, αν όμως δεν είσαι ευχαριστημένος από την λειτουργία των αναρτήσεων, μια επίσκεψη σε εξειδικευμένο τεχνικό μπορεί να τις μεταμορφώσει.
Μύθος 4: Οι ηλεκτρονικές αναρτήσεις είναι ανώτερες
Για κάποιον που θέλει να ρυθμίζει εύκολα και γρήγορα τις αναρτήσεις του ανάλογα με το έδαφος που οδηγεί, οι ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες είναι καλύτερες, αφού η ρύθμιση των συμβατικών μπορεί να απαιτεί τη χρήση εργαλείων. Όμως, έχουν και αυτές ρυθμιστεί για αναβάτη συγκεκριμένου βάρους, οπότε είναι πιθανό να χρειάζεται να προσαρμοστούν στα μέτρα του ιδιοκτήτη.
Μύθος 5: Πρέπει να αντικαθιστάς τις εργοστασιακές αναρτήσεις
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιλογές των εργοστασίων στον τομέα των αναρτήσεων γίνονται με στόχο τη μείωση του κόστους. Όμως, για να βελτιώσεις τα πράγματα δεν χρειάζεται απαραίτητα να τις αντικαταστήσεις τελείως. Μπορείς απλά να αλλάξεις λάδια, ελατήρια, βαλβίδες και γενικά τα εντόσθια τους και να δεις μεγάλη διαφορά.
Μύθος 6: Ένα ακριβό αμορτισέρ θα λύσει τα προβλήματά σου
Δεν αποκλείεται η βελτίωση μόνο του πίσω αμορτισέρ να δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Η αντικατάσταση του εργοστασιακού αμορτισέρ μπορεί να είναι ένα καλό σημείο για να ξεκινήσεις τη βελτίωση, αλλά μπορεί να καταπονήσει περισσότερο το πιρούνι, αν αυτό παραμείνει εργοστασιακό ή αν δεν αλλαχθούν οι ρυθμίσεις του. Η σωστή συνεργασία μεταξύ του εμπρός και του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας είναι βασική προϋπόθεση για τη καλή συμπεριφορά της.
Μύθος 6: Απαξ και τις ρυθμίσεις, τις ξεχνάς
Οι απαιτήσεις του αναβάτη αλλάζουν ανάλογα με τη χρήση που κάνει. Αυτό σημαίνει ότι οι αναρτήσεις χρειάζονται άλλες ρυθμίσεις στην πίστα και άλλες αν η μοτοσυκλέτα είναι φορτωμένη με δυο άτομα και αποσκευές, προκειμένου να αποδώσουν τα μέγιστα. Οπότε, είναι λογικό μια ρύθμιση να μην μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις συνθήκες. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάς ότι ακόμα και οι καλύτερες αναρτήσεις φθείρονται με το πέρασμα του χρόνο και χρειάζονται συντήρηση κάθε τόσο.
Μύθος 8: Μπορείς να ρυθμίσεις μόνος σου τις αναρτήσεις
Οι κατασκευαστές έχουν κάνει εύκολη τη ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά οι ειδικοί του χώρου αναφέρουν ότι πρόκειται όχι μόνο για επιστήμη, αλλά και για τέχνη και είναι καλύτερα να γίνεται από εξειδικευμένους τεχνικούς. Ακόμα και τότε όμως, οι προσεγγίσεις μπορεί να διαφέρουν. Μπορείς να ρυθμίσεις μόνος σου τις αναρτήσεις, αλλά πριν το κάνεις είναι καλό να συμβουλευτείς κάποιον που έχει τις κατάλληλες γνώσεις και θα σε καθοδηγήσει σωστά.