Το νέο Suzuki Burgman Fuell Cell, με κινητήρα ενεργειακών κυψελών, ετοιμάστηκε και είναι λειτουργικό. Σε παρουσίαση που έγινε στο Λονδίνο, η Suzuki και η Intelligent Energy, που συνεργάστηκε για τη δημιουργία του, ανακοίνωσαν πως το μοντέλο είναι έτοιμο για δημόσιες δοκιμές.
Το πρωτότυπο Burgman παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show 2009 αποτελώντας μια πρόταση «πράσινου» χαρακτήρα. Το ηλεκτροκίνητο Burgman χρησιμοποιεί ως καύσιμο το υδρογόνο και εκπέμπει νερό ως ρύπο, εφαρμόζοντας την τεχνολογία των ενεργειακών κυψέλων.
Οι ενεργειακές κυψέλες (fuel cells) είναι στην ουσία ένας ηλεκτροχημικός εναλλάκτης, που μετατρέπει καύσιμο σε ηλεκτρική ενέργεια. Κάτι σαν τις γνωστές μας μπαταρίες, μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση χρειάζεται να τροφοδοτήσουμε τις «μπαταριές» με καύσιμο.
Η Suzuki έχει επενδύσει πολλά σε αυτή την τεχνολογία και στην προοπτική εφαρμογής της στις μοτοσικλέτες. Για τη δημιουργία του Burgman Fuel Cell, βασίστηκε στο πρωτότυπο Crosscage που παρουσιάστηκε το 2007 και έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Βρετανική Intelligent Energy.
H Intelligent Energy, είναι μια παγκοσμίως αναγνωρισμένη εταιρεία παραγωγής εναλλακτικών πηγών ενέργειας στη Βρετανία. Με όραμα ένα καθαρότερο μέλλον, η εταιρεία ασχολείται με την εξέλιξη και την παροχή τεχνολογιών εφαρμογής εναλλακτικών πηγών ενέργειας για εταιρείες σε διάφορες βιομηχανίες.
Η Suzuki ισχυρίζεται πως το συγκεκριμένο μοντέλο έχει σχεδιασθεί με γνώμονα την απλότητα και την δυνατότητα λειτουργίας σε «κανονικές – καθημερινές» συνθήκες, διατηρώντας τον χαρακτήρα του «συμβατικού» μοντέλου. Η εταιρεία δηλώνει αυτονομία 350χλμ και μηδενικούς ρύπους. Ο Αντιδήμαρχος του Λονδίνου, δήλωσε πολύ ικανοποιημένος, τονίζοντας ότι αυτό είναι ένα βήμα για τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα στον αέρα της πόλης.
Ο διευθυντής της Intelligent Energy, Henri Winand είπε: «Το scooter με ενεργειακές κυψέλες είναι το αποκορύφωμα της της συνεργασίας της Suzuki με την εταιρεία μας. Οι κινητήρες είναι σχεδιασμένοι για χρήση σε πραγματικές συνθήκες και θα διατεθούν στην παγκόσμια αγορά στο μέλλον. Τα μεταφορικά μέσα εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία θα χρειαστούν μια περίοδο δοκιμών. Οι δυο εταιρείες θα ανακοινώσουν περισσότερες λεπτομέρειες για τις δημόσιες δοκιμές τους μέχρι το τέλος της χρονιάς.»