Η επίσκεψή μας στο Ινστιτούτο Μεταφορών, στη Θεσσαλονίκη, έγινε με σκοπό τη γνωριμία μας με την ομάδα του μοναδικού ελληνικού ερευνητικού φορέα για τις Μεταφορές, ενώ περιελάμβανε ξενάγηση στους χώρους του κτιρίου, όπου δοκιμάσαμε τον -μοναδικό εν λειτουργία στην Ευρώπη- προσομοιωτή μοτοσικλέτας.
Στο τεύχος 04 του Moto Τρίτη σάς παρουσιάζουμε τον πρώτο προσομοιωτή μοτοσικλέτας στην Ελλάδα, στα πλαίσια αναλυτικού ρεπορτάζ που διεξήγαμε για το Ινστιτούτο Μεταφορών και το ρόλο του στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.
ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΤΗΣ
Ο μοναδικός στην Ευρώπη!
Ο προσομοιωτής βασίζεται στις βασικές αρχές οδήγησης μιας πραγματικής μοτοσικλέτας, ενώ έχει και την εξωτερική εμφάνιση μιας αληθινής μοτοσικλέτας. Οι θέσεις όλων των μοχλών ελέγχου δεν έχουν αλλάξει και, μάλιστα, διαθέτουν σύστημα παροχής ανάδρασης, ώστε ο οδηγός να έχει την αίσθηση πραγματικής οδήγησης. Τα γραφικά και ο ήχος, επίσης, μεταφέρουν την αίσθηση οδήγησης υπό πραγματικές συνθήκες και μεταβάλλονται ανάλογα με τις εντολές που δίνει ο αναβάτης στα χειριστήρια του προσομοιωτή, όπως θα γινόταν με μια κανονική μοτοσικλέτα.
Εξέλιξη και σκοπός
Λόγω του υψηλού κόστους του, ο προσομοιωτής χρησιμοποιείται καθαρά για πειραματικό σκοπό, αλλά στα άμεσα σχέδια των ερευνητών είναι η εξέλιξη των περιφερειακών συστημάτων του, για ακόμα πιο πειστική εμπειρία οδήγησης.
PIAGGIO MP3 125 HYBRID
Οικολογία και ασφάλεια
Το πασίγνωστο υβριδικό scooter δεν θα μπορούσε να λείπει από τον ερευνητικό εξοπλισμό του Ι.ΜΕΤ., όπου χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα εξέλιξης συστημάτων, όπως των SafeRider και eCall. Ο κινητήρας του δεν έχει αλλαχθεί, συνεχίζοντας να χρησιμοποιεί υβριδική τεχνολογία.
Ι.ΜΕΤ.
Η πορεία του Ι.ΜΕΤ. ξεκίνησε το 2000, όταν ιδρύθηκε ως τμήμα του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.ΚΕ.Τ.Α. ). Κύρια αποστολή του είναι η διεξαγωγή εφαρμοσμένης έρευνας, η επιστημονική υποστήριξη και η τεκμηρίωση προς τους φορείς λήψης αποφάσεων για τις Μεταφορές και την Κυκλοφορία, η συμβολή στη διαμόρφωση ελληνικών προτύπων κανόνων και διαδικασιών και η εκπροσώπηση της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς.
Το Ι.ΜΕΤ. συνεργάζεται με μεγάλους κρατικούς φορείς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ενώ διαθέτει έναν από τους πιο εξελιγμένους τεχνολογικά εξοπλισμούς για έρευνα στις Μεταφορές, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Για περισσότερες λεπτομέρειες για τον προσομοιωτή, το Ι.ΜΕΤ., αλλά και τις τεχνολογικές εφαρμογές του ερευνητικού Piaggio MP3 Hybrid, διαβάστε το σχετικό ρεπορτάζ στο τεύχος 04 του Moto Τρίτη, που θα κυκλοφορήσει την Τρίτη 16/02.